Nowa Toyota Corolla w Paryżu - koniec Toyoty Auris, niech żyje Corolla!

Japoński producent zakończył żywot modelu Auris, ale samochód odradza się pod nową-starą nazwą. Toyota Corolla debiutuje w dwóch nowych odsłonach - jako hatchback i kombi - na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.

Do gamy Corolli dołączają dwie nowe wersje, które wcześniej występowały pod nazwą Auris. Pierwsza z nich to popularny hatchback, a druga to Touring Sports, czyli kombi, którego nadwozie wydłużyło się o 58 mm w stosunku do poprzednika. Rozstaw osi wzrósł o 10 cm i wynosi teraz 2,7 m. Producent chwali się, że kompaktowy model oferuje najwięcej miejsca w kabinie spośród kompaktowych konkurentów. Pojemność bagażnika to 598 litrów.

Nowa Toyota Corolla od początku sprzedaży będzie oferowana w dwóch wariantach hybrydowych, ale w ofercie będzie jeszcze dostępny konwencjonalny napęd z turbodoładowanym silnikiem 1.2 o mocy 116 KM. Podstawowy wariant hybrydowy składa się z silnika spalinowego o pojemności 1,8 litra. Jednostka rozwija 122 KM maksymalnej mocy. Druga opcja to 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 180 KM. W obu przypadkach silniki są wspomagane przez motor elektryczny o mocy 72 KM.

Toyota Corolla 2018Toyota Corolla 2018 fot. Toyota

Obydwie wersje nadwozia zbudowano na platformie TNGA GA-C, dzięki której obniżono środek ciężkości, zastosowano wielowahaczowe zawieszenie, a sztywność całej konstrukcji jest o 60 procent wyższa. Dzięki temu Corolla może zaoferować lepsze właściwości jezdne bez kompromisu w postaci obniżonego komfortu.

"Samochód tankuje się wodorem w ciągu 2,5 minuty. Może przejechać 600 km, a Polska ma tego gazu pod dostatkiem."

Więcej o:
Komentarze (19)
Nowa Toyota Corolla w Paryżu - koniec Toyoty Auris, niech żyje Corolla!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Cześć

    Oceniono 8 razy 6

    I tak w testach niemieckich na auto świat auto centrum golf i Octavia wygra z tą toyota. Bo testy sa przekupione i z góry wiadomo jaki będzie wynik.

  • Gość: imp

    Oceniono 6 razy 4

    Urzekł mnie niedawno pracowników jednego z dealerów Toyoty w Trójmieście, który stwierdził, że Corolla zastępuje nie Aurisa, a Avensisa, a Camry przychodzi ponad to wszystko i będzie walczyło z segmentem premium. Pewnie z S-klasą. ;> Ale nie nie, nie on jedyny. Peugeot też twierdzi, że ludzie przestaną kupować Audi A5 i BMW 4, a przerzucą się na nowe 508. Ale przecież każdy z najbogatszych prezesów wielkich polskich firm jeździ Oplem Insignią... ;> To jak to tak...

  • Gość: Robi

    0

    Ten słabiutki 1.2 pewnie ze 70 tys będzie kosztował a hybrydy koło 100 tys. Kto by pomyślałl, ze corolla stanie się autem premium.

  • Gość: ytong

    Oceniono 2 razy 0

    no niezle
    czyli szykuje sie po Mazdzie 3
    najlepszy samochód w klasie Kompakt

  • Gość: zb

    Oceniono 1 raz -1

    jest okazja ustrzelic tfuska chodzi po krakowie

  • mlot_na_pogan

    Oceniono 1 raz -1

    Gdzie wersja diesel.
    Sprawność 50%.
    W czasie wypadku trudno palne paliwo.
    Benzyny płoną jak pochodnie w czasie wypadku. Wielu ludzi spłonęło w ten sposób, choć sam wypadek ich nie zabił.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX