Nowa Toyota RAV4 Hybrid przyjechała do Paryża. Europejska premiera coraz bliżej

Filip Trusz
Aż 85 proc. sprzedaży Toyoty RAV4 na europejskim rynku stanowi wersja hybrydowa. Właśnie dlatego do Paryża Toyota przywiozła swojego nowego SUV-a w wydaniu Hybrid. Co wiemy o zupełnie nowej RAV4?

Za Oceanem nowa Toyota RAV4 wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku, w Europie na rynkową premierę poczekam do 2019 r. Jednak japoński SUV już teraz przyjechał na Stary Kontynent z okazji Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu.

Wraz z nową generacją Toyota RAV4 przesiadła się na płytę podłogową TNGA. My w Europie znamy tę konstrukcję z nowego Priusa i bardzo popularnego w Polsce crossovera C-HR. Nowa Toyota RAV4 korzysta z TNGA K, którą współdzieli z Toyotą Avalon oraz Toyotą Camry (ta również niedługo trafi do Europy). TNGA oznacza obniżony środek ciężkości, lepsze prowadzenie i dużo większą sztywność całego auta.

Nowa Toyota RAV4 jest krótsza od poprzedniczki o 5 mm (ma 4600 mm długości), szersza o 10 mm (1885 mm) i niższa o 10 mm (1650 mm). Nowe RAV4 ma zaoferować więcej miejsca w środku dla pasażerów. Dzięki zastosowaniu płaskiej podłogi na całej długości przestrzeni bagażowej, która wzrosła o 60 mm, udało się poprawić jej funkcjonalność i uzyskać największą pojemność w klasie. Teraz jest ona aż o 79 l większa niż w poprzednim modelu.

Toyota RAV4 Hybrid 2018Toyota RAV4 Hybrid 2018 fot. Toyota

Wnętrze zostało bardzo mocno odświeżone. Rozpoznamy w nim Toyotę, ale Japończycy znacząco je zmodernizowali. Podczas prezentacji podkreślano dbałość o szczegóły i wykorzystanie materiałów wysokiej jakości, ale to ocenimy dopiero po pierwszym kontakcie z modelem. Na zdjęciach kabina nowego RAV4 robi bardzo dobre wrażenie.

Duży ekran dotykowy (dostępny w rozmiarze 7 lub 8 cali) umieszczono wysoko, a na konsoli centralnej zostawiono sporo przydatnych przełączników i przycisków. Wielu producentów z uporem maniaka przenosi obsługę wszystkiego do systemu multimedialnego, ale znacznie wygodniejszym rozwiązaniem jest kompromis i pozostawienie kilku najważniejszych fizycznych przycisków.

Sam system multimedialny to nowość. Za nagłośnienie wnętrza RAV4 dba firma JBL.

Toyota RAV4 Hybrid 2018Toyota RAV4 Hybrid 2018 fot. Toyota

Każda Toyota RAV4 będzie wyposażona w 8 poduszek powietrznych i pakiet Toyota Safety Sense. W jego skład wejdą m.in.: system awaryjnego hamowania i zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjne reflektory, system rozpoznający znaki drogowe, asystent utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i system ostrzegający o wyjechaniu z pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty.

Ciekawostką jest wirtualne lusterko wsteczne. Może być wykorzystywane jako zwyczajne, elektrochromatyczne, samościemniające się lusterko wsteczne, bezpośrednio pokazujące widok za autem lub jako cyfrowy monitor o znacznie szerszym polu widzenia.

Toyota RAV4 Hybrid 2018Toyota RAV4 Hybrid 2018 fot. Toyota

Maksymalna moc napędu hybrydowego z silnikiem 2,5 l wynosi 218 KM (160 kW) dla wersji z przednim napędem oraz 222 KM (163 kW) z napędem AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu RAV4 z elektrycznym systemem AWD tylko 8,1 s. Średnie zużycia paliwa ma wynosić ok. 4,5 l/100 km, a emisja CO2 to 102 g/km. Dla kierowcy nowy napęd ma oznaczać płynniejsze, szybsze i bardziej liniowe przyspieszanie oraz niższe spalanie przy wyższych prędkościach jazdy.

W nowym RAV4 Toyota wprowadza usprawnienia w technologii napędu na wszystkie koła, by zapewnić lepsze przyspieszenie oraz większe możliwości i kontrolę we wszelkich warunkach drogowych.

Toyota RAV4 Hybrid 2018Toyota RAV4 Hybrid 2018 fot. Toyota

Oprócz napędu hybrydowego, dostępna będzie także wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l, łączona z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.