Nowe BMW serii 3 G20 - mocne uderzenie w klasie średniej

Filip Trusz
Po wielu zapowiedziach, teaserach i zdjęciach zamaskowanych prototypów w Paryżu nareszcie pokazano nowe BMW serii 3 G20.

Nowe BMW serii 3 G20 zadebiutowało właśnie podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Na europejskie drogi nowa "trójka" wyjdzie już w okolicach marca przyszłego roku.

Nowe BMW serii 3 G20 - wymiary

Nowe BMW serii G20 urosło w porównaniu z poprzednią generacją - jest teraz o 85 mm dłuższe i mierzy 4 709 mm długości. Auto jest także o 16 mm szersze i o 1 mm wyższe. Rozstaw osi zwiększono o 41 mm do 2 851 mm, BMW podkreśla, że to najlepszy wynik w klasie, co przełoży się na przestronność wnętrza i wygodę podróżowania na tylnej kanapie. Zgodnie z zapowiedziami, nowa generacja to także kuracja odchudzająca, a BMW serii 3, w zależności od wersji, zrzuciło do 55 kg.

BMW serii 3 G20 2018

Nowa seria 3 ma mieć o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz perfekcyjny rozkład masy między osiami 50:50. Producent obiecuje wzorowe prowadzenie, dzięki wyższej sztywności karoserii, nowemu zawieszeniu i jeszcze precyzyjniejszemu układowi kierowniczemu.

BMW serii 3 G20 2018BMW serii 3 G20 2018 fot. BMW

Z wyglądu nowe BMW serii G20 upodobniło się do większych limuzyn producenta. "Siódemka" i "piątka" wcześniej doczekały się nowych generacji, a teraz nowinki stylistyczne dotarły także do mniejszego modelu. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26.

Nowe BMW serii 3 najlepiej prezentuje się oczywiście z opcjonalnym pakietem M.

BMW serii 3 G20 2018BMW serii 3 G20 2018 fot. BMW

Nowe BMW serii 3 G20 - wnętrze i systemy bezpieczeństwa

Sporo pozmieniało się także w kabinie serii 3, która została znacznie unowocześniona, a także naszpikowana najnowszymi systemami. Poziom wykonania i wykorzystanych materiałów ma plasować "trójkę" w samej czołówce klasy średniej. Duże ekrany, które widzicie na zdjęciach mają 12,3 (wirtualne zegary) oraz 10,25 cala (ekran systemu). Bez dodatkowy dopłat będą miały odpowiednio 5,7 i 8,8 cala.

W nowym BMW serii 3 będzie można aktywować głosowego asystenta hasłem "Hey BMW" i wydawać mu polecenia. Przykładowo, jeżeli powiemy "jest mi zimno", to auto podwyższy temperaturę. Podobne rozwiązanie znamy m.in. z nowych Mercedesów. System ma uczyć się nawyków kierowcy. Ciekawostką jest możliwość nadania mu imienia i zwracania się nim do auta, jak w iPhone'ach do wirtualnej asystentki Siri.

BMW serii 3 G20 2018BMW serii 3 G20 2018 fot. BMW

Na pokładzie nie zabraknie oczywiście najnowszych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. To standard już nie tylko w klasie premium. W serii 3 G20 pojawią się także zaawansowane tryby półautonomicznej jazdy, w których BMW będzie samodzielnie przyspieszać, hamować, zatrzymywać się, ruszać i trzymać pasów ruchu w określonych warunkach.

BMW serii 3 G20 2018BMW serii 3 G20 2018 fot. BMW

Nowe BMW serii 3 G20 - jednostki napędowe

W Europie BMW serii 3 G20 zadebiutuje w pięciu wersjach silnikowych:

  • 320i o mocy 181 KM
  • 330i o mocy 255 KM
  • 318d o mocy 150 KM
  • 320d o mocy 188 KM
  • 330d o mocy 262 KM

Z czasem oferta poszerzy się o kolejne wersje, w tym usportowione M340i oraz M340i xDrive z 382-konnym silnikiem 3.0 R6, które do pierwszej setki będą się rozpędzać w ok. 4,2 s. Na horyzoncie widać także hybrydę.

BMW serii 3 G20 2018BMW serii 3 G20 2018 fot. BMW

Do Polski nowe BMW serii 3 G20 powinno przyjechać w marcu przyszłego roku. Cennik nowej "trójki" poznamy bliżej rynkowej premiery.

W naszej galerii znajdziecie także zdjęcia nowego BMW serii 3 ze stoiska marki w Paryżu

Więcej o:
Komentarze (63)
Nowe BMW serii 3 G20 - mocne uderzenie w klasie średniej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: joker

    Oceniono 22 razy 12

    z tylu jak lexus is

  • Gość: tom

    Oceniono 13 razy 11

    Brawo dla BMW za kokpit, który dalej wygląda klasycznie, przyciski, a nie jak jeden wielki panel dotykowy czy tablet

  • saiv

    Oceniono 15 razy 7

    Rozwalają mnie komentarze w stylu nie podoba mi się bo coś tam wystaje albo zwisa. Zazwyczaj twierdzą tak ci co nie mają kasy na porządne auto i żal du.e im ściska.

  • fafarafafafa

    Oceniono 5 razy 5

    BMW ma całkiem niebrzydkie samochody (chociaż w "gołych" wersjach bardzo ubogie; ale u konkurencji w sumie jest tak samo), ale fatalny obraz marki w otoczeniu. Kierowca BMW jest synonimem buca z przerostem ego (i to nie tylko w Polsce; wpiszcie sobie np. w youtube'a bmw driver school). Ciekawe, że sama firma nie pracuje nad zmianą tego.

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 7 razy 5

    Prześliczny, tylko ja wolę nieco większe :-) Ale będzie się sprzedawać doskonale.

  • Gość: omax

    Oceniono 37 razy 5

    Pierwsze wrażenia niekorzystne. Karykaturalny przód z 'sklejonymi' nerkami oraz brzydkie klosze lamp na dodatek nieudolnie inspirowane tymi z Peugeot. Na siłę starali się aby nowy model był odróżniany od starego i wyszło takie coś nijakiego. Jak spojrzałem na zdjęcie tyłu to od razu skojarzył mi się z jakimś Lexusem. Może na żywo lepiej to się zaprezentuje bo na zdjęciach póki co zrobił negatywne wrażenie.

  • Gość: Raffa

    Oceniono 12 razy 4

    Dużo ładniejszy od poprzednika

  • big-gasch

    Oceniono 23 razy 3

    Gdzie wy widzicie podobieństwa do Lexusa?! Do C klassy w kształcie tyłu może jeszcze (patrząc na sylwetkę od przodu). Te auta mają inne światła - Lexus ostre, skierowane w dół, łączące się z wyraźnym przetłoczeniem na drzwiach, zupełnie inna linia boczna, inne zakończenie tylnej szyby w drzwiach. Odpalcie sobie oba zdjęcia obok siebie bo chyba coś wam skojarzenia szwankują... Swoją drogą, jak dla mnie to BMW naprawdę będzie petardą i odstawia konkurencję na chwilę obecną dość mocno.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX