Skoda Vision RS - kompaktowy hot hatch z silnikiem elektrycznym

Filip Trusz
Debiutujący właśnie w Paryżu koncept Skoda Vision RS to hybrydowy hot hatch segmentu C. Nie tylko zapowiada nowy kompakt marki, ale będzie także punktem odniesienia dla sportowych modeli Skody ze znaczkiem RS.

Coraz częściej pojawiają się informacje, że Skoda planuje wycofać z oferty Rapida, a jego miejsce ma zająć klasyczny kompakt. Nowy model wymiarami miałby być zbliżony do bratniego VW Golfa i dołączyć w segmencie C do większej, mierzącej 4,6 m Octavii.

Skoda Vision RS może być przedsmakiem samochodu, w który przeistoczy się popularny w Polsce Rapid. Zgodnie z przewidywaniami to praktyczny hatchback, którego bagażnik pomieści 430 l. Vision RS mierzy 4 356 mm długości, 1 431 mm wysokości, 1 810 mm szerokości oraz 2 650 mm rozstawu osi. Koncept to samochód czteroosobowy, ale w wersji produkcyjnej na pewno auto będzie miało pięć miejsc.

Skoda Vision RSSkoda Vision RS fot. Skoda

Ze stylistyki Skody Vision RS będą garściami czerpać nowe samochody producenta. Głównie te sportowe, oznaczone literami RS. Dlatego w koncepcie widzimy całkiem spory spojler, dyfuzor, charakterystyczną LED-ową listwę z tyłu (będzie to wyróżnik modeli RS, co widzieliśmy już w produkcyjnym Kodiaqu RS), duże wloty powietrza, czarne akcenty i aż 20-calowe felgi.

Ciekawym zagraniem stylistycznym jest brak znaczka z tyłu, został on zastąpiony podświetlanymi literami.

Litery układające się w nazwę marki zastąpiły logotyp także na kierownicy. Jak na koncept, wnętrze Vision RS jest bardzo stonowane i wygląda na gotowe do produkcji. W eleganckiej kabinie dominują ciemne szarości, czerwone kontrastujące akcenty oraz jasne srebrne panele. Wiele elementów jest podświetlanych. Do wykończenia wykorzystano włókno węglowe, kryształowe szkło, skórę i Alcantarę.

Skrzynią DSG sterujemy za pośrednictwem minimalistycznej wajchy, która komunikuje się z przekładnią w pełni elektronicznie, to tzw. "shift by wire".

W kabinie nie zabrakło dużego ekranu systemu multimedialnego, nowego wirtualnego kokpitu i, mimo że Vision RS jest autem sportowym, kilku rozwiązań Simply Clever.

Za napędzanie Skody Vision RS odpowiada 245-konny układ hybrydowy. Benzynowy silnik 1.5 TSI dostarcza ok. 100 KM, reszta to zasługa mocnego silnika elektrycznego. Kierowca do wyboru ma trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz EV.

Osiągi Skody Vision RS:

  • 0-100 km/h - 7,1 s
  • Prędkość maksymalna - 210 km/h
  • 80-120 km/h - 8,9 s

Skoda Vision RS to hybryda typu plug-in. Do naładowania akumulatorów o pojemności 13 kWh mają wystarczyć 2,5 godziny. Na samym silniku elektrycznym w trybie EV Skoda Vision RS pokona 70 km. Baterie będzie można ładować oczywiście nie tylko z gniazdka, ale także podczas hamowania i wytracania prędkości.

Skoda Vision RSSkoda Vision RS fot. Tomasz Korniejew

W naszej galerii znajdziecie nie tylko zdjęcia prasowe Skody Vison RS, ale także nasze prosto ze stoiska w Paryżu.

Więcej o:
Copyright © Agora SA