Skoda Kodiaq RS - długo wyczekiwana

Z roku na rok produkty Skody są coraz ciekawsze i nowocześniejsze. Ostatnio wiele dzieje się zwłaszcza w przypadku crossoverów oraz SUVów. Najlepszym tego dowodem jest zaprezentowany Kodiaq w usportowionej odmianie RS.

Samego Kodiaqa nie trzeba przedstawiać. Był on pierwszym przedstawicielem aut typu SUV w gamie czeskiego producenta. Zdobył on dużą popularność. Nie ma się co dziwić to całkiem dobry samochód z wieloma ciekawymi rozwiązaniami, jak też oferujący dużą przestrzeń. Teraz oferta tego modelu zostanie uzupełniona o usportowioną wersję.

Będzie się ona wyróżniać przede wszystkim wyglądem zewnętrznym. Specjalnie dla tej odmiany wprowadzono czarną atrapę chłodnicy wraz ze znaczkiem tej odmiany pojazdów Skody, która jest znakiem rozpoznawczym wszystkich RS’ów. Warto też zaznaczyć, że po raz pierwszy znaczek ten przybrał barwy czerwono-srebrne. Innymi elementami wyróżniającymi nowego Kodiaqa jest choćby przeprojektowany przedni zderzak, tak aby sprawiał on wrażenie poszerzonego pojazdu. Poza tym z tyłu nie zabrakło eksponowanych końcówek układu wydechowego, listwy odblaskowej oraz poprowadzonych przez całą szerokość auta.

Skoda Kodiaq RSSkoda Kodiaq RS fot. Maciej Gis

Uzupełnieniem wyglądu zewnętrznego są czarne obudowy lusterek oraz 20 calowe koła, we wzorze zarezerwowanym jedynie dla RS’ów. Będą one dostępne w trzech kolorach. Nie zabrakło również czerwonych zacisków, jak też palety ośmiu kolorów, z czego niebieski przedstawiony na zdjęciach jest komunikacyjnym (znany z Octavii RS). Został on po raz pierwszy wprowadzony do tego modelu.

We wnętrzu z kolei nie zabrakło sportowych akcentów. Jest czarna podsufitka, imitacja karbonu wkomponowana w deskę rozdzielczą, jak też siedzenia przednie z dobrym trzymaniem bocznym oraz zintegrowanymi zagłówkami, wykonane z alkantary. Jest na nich wyszyte logo „VRS” oraz przeszycia czerwoną nicią. Nie zabrakło również usportowionej kierownicy, nowej całkowicie cyfrowej tablicy rozdzielczej oraz drążka zmiany biegów z logo „VRS”.

Skoda Kodiaq RSSkoda Kodiaq RS fot. Maciej Gis

Nowy RS będzie wyposażony w nowoczesny silnik wysokoprężny z dwiema turbosprężarkami. Generuje on 240 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła (Haldex najnowszej generacji). Ciekawostką jest, że dźwięk silnika jest generowany w dwojaki sposób. We wnętrzu jest on emitowany z głośników. Z kolei na zewnętrz też usłyszymy bardziej basowy odgłos. Wszystko za sprawą „dodatkowego głośnika” zamocowanego przy końcówkach wydechu. Dzięki temu w trybie sportowym Kodiaq RS będzie brzmiał bardziej „rasowo”. Aby zatrzymać tego kolosa, Skoda postanowiła wprowadzić 17 calowe tarcze hamulcowe zarówno z przodu, jak też z tyłu. Ma to wpłynąć na poprawę hamowania.

Na tą chwilę nie znamy jeszcze ceny tego modelu, ale z pewnością będzie ona w granicach 200 tys. zł.

Skoda Karoq - test

Więcej o:
Komentarze (7)
Skoda Kodiaq RS - długo wyczekiwana
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 4 razy 4

    Wieśki i Cześki biegiem do salonów Volkswagen musi odrobić 15 miliardów padaki na fałszywych dieslach więc biegusiem skarpety otwierać i płacić!!!

  • Gość: wer

    Oceniono 5 razy 3

    Dlugo wyczekiwana przez kogo?Chyba przez WAS!!!!KIcz na kolach.

  • Gość: kris

    Oceniono 2 razy 2

    No bez jaj. Jeszcze przeżyje, że ktoś się podnieca sportowym SUVem, ale że śmierdzącym dieslem? Jak można cieszyć się dieslem!!??

  • Robert S

    Oceniono 1 raz 1

    Najważniejsze że oświetlenie do zdjęć jest firmy w której pracuję - ARRI. Reszta się nie liczy :)

  • Gość: olo

    Oceniono 2 razy 0

    Wolę Rextona, pomimo, że drewno i metal udaje plastik, a napęd 4x4 jest przystosowany do jazdy w trudnym terenie, a nie szosie.

  • Arek Marek

    Oceniono 4 razy -2

    Hejtujace głupki. Taki narod

    Auto prawie wielkosci Audi Q7.
    Moze nie piekne ale od wymienionego ładniejsze.
    To jakby Audi A6 ale z lepszym tlumieniem dziurawej nawierzchni i marginesem bezpieczenstwa bo to SUV.
    A cena 200 tys to sporo tylko ze SUV-y klasy premium kosztuja stowe, dwie wiecej.

    Silnik diesla spali 8 litrow ropy i bedzie mial super elastycznosc
    Czego chciec wiecej?

    Trepy z Tico, Astr dwojek i 19 letnich BMW z gazikuem LPG sie wyzywaja a ich auta nie sa warte nawet dychy. Badz gimnazjalisci mega eksperci, jezdzili nowymi skodami wiele razy .

    Auto moze nie bedzie jakims przebojem ale to nsjlepszy Kodiaq jaki jest na rynku

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX