Lampy w Maybachu jak z filmów science-fiction

Już wkrótce wybrani klienci kupujący Mercedesa-Maybacha Klasy S będą mogli zobaczyć, jak działają światłą przyszłości. Reflektory Digital Light o rozdzielczości 2 mln pikseli trafią do seryjnej produkcji.

Nowa technologia będzie dostępna na początek w ramach niewielkiej, specjalnej serii Mercedesa-Maybacha Klasy S. Pierwsi klienci odbiorą samochody wyposażone w nowoczesną technologię jeszcze w tym roku. Technologia Digital Light wykorzystuje czip, który kontroluje ponad milion mikroreflektorów (co daje łącznie ponad 2 mln pikseli na jeden samochód).

Reflektory Digital LightReflektory Digital Light Fot. Mercedes

Kamery i czujniki systemów pojazdu wykrywają innych uczestników ruchu, następnie wydajne komputery oceniają te dane w ciągu milisekund i porównują je z cyfrowymi mapami nawigacji, a później ustawiają reflektory celem najlepszej możliwej dystrybucji światła we wszystkich sytuacjach drogowych.

Technika Digital Light pozwala wyświetlać na drodze symbole w jakości HD. Dzięki temu nie tylko dostarcza kierowcy informacje bezpośrednio w polu jego widzenia, ale może też komunikować się z otoczeniem. Jedna z funkcji systemu pokazuje linie prowadzące - światła samochodu „projektują” dwie linie wyznaczające pas ruchu pomagając kierowcy w obraniu właściwego toru jazdy.

Reflektory Digital LightReflektory Digital Light Fot. Mercedes

Kolejna funkcja to oznaczanie przechodniów. Jeśli system wykryje pieszego w strefie niebezpiecznej, w pobliżu drogi, projektuje strzałkę skierowaną w jego stronę. To dodatkowa forma oznakowania poza podświetleniem stosowanym w ramach adaptacyjnego asystenta świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist).

Reflektory Digital LightReflektory Digital Light Fot. Mercedes

W momencie uruchomienia niskoseryjnej produkcji system ma projektować następujące ostrzeżenia:

  • ograniczona przyczepność nawierzchni
  • roboty drogowe
  • zagrożenie kolizją polegającą na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu
  • symbol utrzymania pasa ruchu
  • symbol czujnika martwego pola
  • symbol prędkości

Czy wiesz jak prawidłowo włączać się do ruchu? Dzięki tym zasadom, każdemu będzie jeździć się wygodniej

Więcej o:
Komentarze (20)
Reflektory przyszłości w Mercedesie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • stemp10

    Oceniono 30 razy 22

    Ktoś jeszcze ma wątpliwości co do do niemieckiej techniki? Odjeżdżają nam jeszcze bardziej niż za PRLu

  • dupajasi0

    Oceniono 39 razy 25

    Te lampki mają lepszą rozdziałkę niż większość telewizorów i monitorów w polskich domach. My już nie jesteśmy sto lat za murzynami. My jesteśmy w czarnej Dudzie. ;-)

  • Gość: dd

    Oceniono 11 razy -7

    to jest jawna kpina federacji z klubów, które mają swoje umowy ze swoimi sponsorami i muszą je uszanować i wiadomo że polskie kluby nie będą chciały reklamować ruskiego przedsięwzięcia

  • xegar

    Oceniono 15 razy -1

    Umieszczono w reflektorze projektor DLP. Nikt tego wcześniej nie robił, ale poza tym nie ma w tym nic odkrywczego. Zastosowanie zabawki jest ograniczone (lepszy HUD), a samochód jest wciąż tylko toczydełkiem, które obowiązują te same zasady fizyki co mniej wybajerzone pojazdy.

  • jockerkjs

    Oceniono 6 razy 0

    Dupa, już myślałem, że na tym da rade film odtworzyć to nie trzeba by zerkać gdzieś w bok w trakcie jazdy tylko jechałoby się i oglądało film na asfalcie,a tu kilka marnych wzorków.

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 5 razy -3

    Najciekawsza ta dystrybucja światła czyli co dzięki tym reflektorom można kupować światło???

  • graveir

    Oceniono 7 razy 3

    Technologia ciekawa, aczkolwiek myślę, że może irytować innych użytkowników drogi. O wiele fajniejsze (choć też i kosmicznie ciężkie do zrealizowania przy dzisiejszej technologii, i makabrycznie drogie) byłoby stworzenie augmented reality na przedniej szybie - oznaczanie innych aut, ludzi, zwierząt, odległości, drogi do celu, pasów ruchu itp... No ale do tego pewnie jeszcze z dekada, może 2.

  • Gość: niedzielny

    Oceniono 5 razy 1

    A wyświetli ostrzeżenie o panu Kazimierzu, Antonim, Adrianie i Beacie na drodze?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX