Nowa technologia będzie dostępna na początek w ramach niewielkiej, specjalnej serii Mercedesa-Maybacha Klasy S. Pierwsi klienci odbiorą samochody wyposażone w nowoczesną technologię jeszcze w tym roku. Technologia Digital Light wykorzystuje czip, który kontroluje ponad milion mikroreflektorów (co daje łącznie ponad 2 mln pikseli na jeden samochód).
Reflektory Digital Light Fot. Mercedes
Kamery i czujniki systemów pojazdu wykrywają innych uczestników ruchu, następnie wydajne komputery oceniają te dane w ciągu milisekund i porównują je z cyfrowymi mapami nawigacji, a później ustawiają reflektory celem najlepszej możliwej dystrybucji światła we wszystkich sytuacjach drogowych.
Technika Digital Light pozwala wyświetlać na drodze symbole w jakości HD. Dzięki temu nie tylko dostarcza kierowcy informacje bezpośrednio w polu jego widzenia, ale może też komunikować się z otoczeniem. Jedna z funkcji systemu pokazuje linie prowadzące - światła samochodu „projektują” dwie linie wyznaczające pas ruchu pomagając kierowcy w obraniu właściwego toru jazdy.
Reflektory Digital Light Fot. Mercedes
Kolejna funkcja to oznaczanie przechodniów. Jeśli system wykryje pieszego w strefie niebezpiecznej, w pobliżu drogi, projektuje strzałkę skierowaną w jego stronę. To dodatkowa forma oznakowania poza podświetleniem stosowanym w ramach adaptacyjnego asystenta świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist).
Reflektory Digital Light Fot. Mercedes
W momencie uruchomienia niskoseryjnej produkcji system ma projektować następujące ostrzeżenia: