Ford S-Max i Galaxy po faceliftingu - lekkie odświeżenie i nowe silniki pod maską

Losy Forda S-Maxa i Galaxy są już prawdopodobnie policzone, ale producent wprowadza jeszcze kilka poważnych zmian, zanim samochody zostaną wycofane z produkcji. Co ciekawe, Ford stawia na silniki wysokoprężne.

Okazuje, się że zarówno S-Max jak i Galaxy otrzymają nowe silniki Diesla, 8-biegową skrzynię automatyczną oraz rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo. Po raz pierwszy pod maską obydwu modeli pojawi się jednostka EcoBlue. Silnik wysokoprężny o pojemności 2-litrów będzie dostępny w kilku wariantach mocy: 120, 150, 190 i 240 KM. Jednostka ma podwójne doładowanie i wykorzystuje dwie turbosprężarki - jedna pracuje w dolnym, a druga w górnym zakresie obrotów. Producent zapewnia, że dzięki temu silnik jest bardziej responsywny i oferuje wyższy moment obrotowy.

Wszystkie wersje silnika EcoBlue spełniają standardy normy Euro 6 zgodnie z procedurą WLTP. Nowa skrzynia automatyczna jest sterowana za pomocą pokrętła i oferuje rozwiązania, które jeszcze lepiej będą przewidywać styl jazdy kierowcy. Wraz z automatem będzie dostępny tempomat z systemem Stop & Go. Z oferty Forda nie znika 6-biegowa skrzynia ręczna, a obywa minivany są dostępne z napędem All Wheel Drive.

Ford S-Max i Galaxy po faceliftinguFord S-Max i Galaxy po faceliftingu fot. Ford

Lista wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo została wzbogacona o BLIS, czyli czujnik martwego pola a system Ford ClearView sprawi, że spryskiwacze wbudowane w ramię wycieraczek będą bardziej efektywne. Kolorowy, 4-calowy ekran LCD pomiędzy zegarami będzie teraz oferowany w standardzie, ale za dopłatą będzie można zamówić analogowe zegary na cyfrowe. O wyciszenie wnętrza zadba system Active Noise Cancellation - w standardowym wyposażeniu nie tylko S-MAX w wersji Vignale, ale również w Galxy i S-Maxie z nowymi, podwójnie doładowanymi silnikami.

Paleta lakierów nadwozia została wzbogacona o dwie pozycje: Chrome Blue i Diffuse Silver. W modelu S-MAX ST Line występują ponadto zaciski hamulców polakierowane na czerwono. Klienci mogą już zamawiać odświeżone wersje, ale samochody pojawią się w salonach dopiero za kilka miesięcy.

Nowy Ford Mustang Bullitt

Więcej o:
Komentarze (13)
Ford S-Max i Galaxy po faceliftingu - lekkie odświeżenie i nowe silniki pod maską
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 12 razy 10

    Duda uruchomi w Polsce produkcję nowego - Ford Trump.

  • jck12

    Oceniono 8 razy 8

    Samochód na długie lata głównie na trasy, i wycieczki za granicę a redaktor zdziwiony że Ford postawił na diesle.

  • Gość: Kiskus

    Oceniono 8 razy 6

    Dlaczego policzone? Wiem że SUVy są bardziej popularne, ale 5 osobowa rodzina z bagażem do SUVa się nie zmieści, a dużego VANa nie każdy chce kupować. Dla takich rodzin zostają tylko minivany, a S-Max wśród nich wyrobił sobie renomę najlepszego - wystarczy popatrzeć jak trzymają cenę egzemplarze z rynku wtórnego.

  • Gość: mario

    Oceniono 1 raz 1

    A ciekawe czy dają na nie rabat na karte dużej rodziny jak na rodiusa bo to jednak sporo pieniędzy wychodzi

  • Gość: Elonid

    Oceniono 5 razy 1

    "Losy Forda S-Maxa i Galaxy są już prawdopodobnie policzone" - losy to się liczy w loterii...

  • Gość: koko

    0

    Szkoda szczególnie S maxa. Mam , świetne auto ! Polecam każdemu !

  • hummer_my_vehicle

    0

    BRONCO 2020

  • seba_s

    0

    Ford w Stanach podjął już decyzję o likwidacji tych modeli, stąd policzone losy... No i Mondeo do odstrzału

  • Gość: anty

    Oceniono 2 razy 0

    skandal skandal skandal a najgorsze jest to że same kluby i zawodnicy nie mogą nic powiedzieć, bo od razu grozi im wykluczenie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX