Nowe BMW Serii 3 jest już prawie gotowe. Trwają intensywne testy

Lada moment na drogi trafi kolejna odsłona BMW Serii 3, a tymczasem producent z Bawarii sprawdza samochód w ekstremalnych warunkach.

Na początek nowy model trafił do Dolny Śmierci, gdzie przez kilka godzin rozgrzewał się na słońcu do temperatury 60 stopni Celsjusza, a następnie był intensywnie schładzany. W podobny sposób sprawdzano wydajność systemu klimatyzacji. Oprócz tego samochód poddawano intensywnemu działaniu fal elektromagnetycznych oraz testom polegającym na intensywnym hamowaniu podczas zjazdu z górskiej drogi.

Po testach w piekielnych warunkach przyszedł czas na arktyczne mrozy. Specjalny ośrodek w okolicy koła podbiegunowego był miejscem, gdzie sprawdzano działanie systemu stabilizacji trakcji, sportowego dyferencjału M Sport oraz napędu na wszystkie koła.

Prototyp nowego BMW serii 3Prototyp nowego BMW serii 3 fot. BMW

BMW Serii 3 odbyło też serię prób na torach testowych Aschheim, Miramas oraz Nurburgring. Inżynierowie dopracowywali kształt nadwozia uzyskując współczynnik oporu powietrza 0,23. Pod tym kątem zoptymalizowano konstrukcję podwozia, a nawet wzór felg.

Zanim samochód w ogóle trafił na drogi przeprowadzono kilkanaście tysięcy scenariuszy testowych w wirtualnym środowisku. Na podstawie tych danych opracowano tzw. muły testowe, które trafiły na drogi.

"Samochód tankuje się wodorem w ciągu 2,5 minuty. Może przejechać 600 km, a Polska ma tego gazu pod dostatkiem."

Bawarski producent bardzo chętnie opowiada na temat programu testowego, ale nie zdradza szczegółów dotyczących samego modelu. Wiadomo tylko, że nowa generacja ma być lżejsza o 55 kg, charakteryzować się idealnym rozkładem masy (50:50) oraz zaskakiwać osiągami 4-cylidrowej jednostki.

Więcej na temat nowego BMW Serii 3 dowiemy się dopiero za kilka tygodni.

Więcej o:
Komentarze (29)
Nowe BMW Serii 3 jest już prawie gotowe. Trwają intensywne testy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 14 razy 12

    Testy to oni mogli robić może rok przed wejściem do produkcji. Teraz to nie są testy tylko akcje marketingowe.

  • viggen

    Oceniono 9 razy 7

    A będzie można odróżnić od obecnej?

  • Gość: Janusz Dresik

    Oceniono 5 razy 5

    Polacy kochają Bumy 3, szczególnie te w wersji Grand Szpachel z lat 2002-2006.

  • Gość: Gosc

    Oceniono 4 razy 2

    Samochod jak samochod . Mielismy taki w wersji 2.0 Msport X-drive . Pod wzgledem jazdy byl OK. Pod wzgledem jakosci taki sobie. Zostal wymieniony na serie 4 coupe 2.0 xdrive i wrazenie jest takie ze coupe jezdzi zdecydowanie lepiej. Co do jakosci coupe trudno powiedziec bo za malo ten samochod przejechal.
    Natomiast od lat nurtuje mnie pytanie dlaczego ludzie w Pl nazywaja punkty sprzedazy samochodow salonami.? Kompleksy jakies czy co? To samo dotyczy ‘galerii’ handlowych. Moze ktos wie ?

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 2 razy 2

    No i po co te wszystkie testy skoro elektronika i tak go po kilku latach uwali.

  • Gość: Zen

    0

    skandal skandal skandal a najgorsze jest to że same kluby i zawodnicy nie mogą nic powiedzieć, bo od razu grozi im wykluczenie

  • Gość: wandal

    0

    stała akcja u ruskich żeby mieszać politykę ze sportem, najpierw olimipada i mundial teraz to

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX