To koniec silnika W16 w Bugatti?

To już 13 lat od momentu debiutu Bugatti Veyron. Najdroższy i najszybszy samochód na świecie miał pod maską zupełnie wyjątkową konstrukcję, która powoli staje się przeszłością. Jaki los czeka silnik W16?

Bugatti Veyron Super Sport zapisało się już na kartach historii motoryzacji jako najszybszy model na świecie. Najwyższa, zmierzona prędkość to 431,072 km/h. Po kilkunastu latach producent ultraluksusowej i superszybkiej maszyny opracował następcę – model Chiron.

Auto, które zadebiutowało w 2016 roku na salonie w Genewie również skorzystało z 16-cylindrowej konstrukcji wspomaganej przez cztery turbosprężarki. Jednostka o pojemności 8 litrów rozwija 1500 KM mocy i dysponuje momentem obrotowym o wartości 1600 Nm.

Bugatti ChironBugatti Chiron fot. Bugatti

Jednak ten wyjątkowy silnik już niebawem pozostanie tylko historią. Szef Bugatti, Stephan Winkelmann powiedział w jednym z wywiadów, że jest nadal pod wrażeniem tej konstrukcji, ale przyszedł czas na technologiczną zmianę. Bugatti chce być konkurencyjne, dlatego musi sięgać po nowe rozwiązania.

Bugatti Divo

Można się zatem spodziewać, że następca modelu Chiron otrzyma mniejszą, ale jeszcze bardziej wysiloną jednostkę spalinową wspomaganą przez silnik elektryczny. Jak zapowiedział Winkelmann – wyścig zbrojeń trwa nadal.

Więcej o:
Komentarze (9)
To koniec silnika W16 w Bugatti?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Mikolaj

    Oceniono 2 razy 2

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

  • Gość: acta 2

    Oceniono 2 razy 2

    teraz zastąpi go 1.0 z forta
    nazywa sie ekobust i ma aksamitne 140 kucy i 12 sekund do setki

  • Gość: QQ

    Oceniono 1 raz 1

    to ze podniosly sie ceny paliw to nie znaczy ze nie spadna. moim zdaniem to chwilowy kryzys. byleby nie pojawily sie znowu jakies czynniki podnoszace ryzyko.

  • Gość: laca

    0

    polskie kluby powinny się postawić w tej sytuacji, w końcu w odróżnieniu od naszych kopaczy noznych mają w tych rogrywkach spore znaczenie

  • Gość: Jubel

    Oceniono 2 razy 0

    Trzeba myśleć, co się robi Panie Trump! Teraz wszyscy mamy po głowie.

  • Gość: Szymon

    Oceniono 2 razy 0

    Nie rozumiem, dlaczego środowisko jest tak pomijane pod wszystkimi względami, chrońmy środowisko i uaktywnijmy opłatę emisyjną!

  • Gość: SKF

    0

    Lepiej dac turbine i generator i po motorze elektrycznym na kazda os. Turbina ma lepszy stosunek mocy do masy. Silnik turbowalowy moze miec 1000 KM przy masie ok. 200 kg. Generator i dwa motory elektryczne beda mialy podobna mase do skrzyni biegow i walow napedowych. Bateria moze byc opcjonalna.

  • Gość: MS

    Oceniono 1 raz -1

    ludzie. ogarnijcie sie. wszytkie ceny paliw poszly w gore bo sytuacja w zatoce perskiej czy wyjscie usa z porozumienia nuklearnego z iranem sa wina Donalda Trumpa i stojacych z nim zydow

  • Gość: Aska

    Oceniono 2 razy -2

    widzieliscie czy sie rozni shell od naszych polskich stacji? podnosza ceny jak zydzi. polskie stacje bronia przed podwyzkami

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX