To koniec silnika W16 w Bugatti?

To już 13 lat od momentu debiutu Bugatti Veyron. Najdroższy i najszybszy samochód na świecie miał pod maską zupełnie wyjątkową konstrukcję, która powoli staje się przeszłością. Jaki los czeka silnik W16?

Bugatti Veyron Super Sport zapisało się już na kartach historii motoryzacji jako najszybszy model na świecie. Najwyższa, zmierzona prędkość to 431,072 km/h. Po kilkunastu latach producent ultraluksusowej i superszybkiej maszyny opracował następcę – model Chiron.

Auto, które zadebiutowało w 2016 roku na salonie w Genewie również skorzystało z 16-cylindrowej konstrukcji wspomaganej przez cztery turbosprężarki. Jednostka o pojemności 8 litrów rozwija 1500 KM mocy i dysponuje momentem obrotowym o wartości 1600 Nm.

Bugatti ChironBugatti Chiron fot. Bugatti

Jednak ten wyjątkowy silnik już niebawem pozostanie tylko historią. Szef Bugatti, Stephan Winkelmann powiedział w jednym z wywiadów, że jest nadal pod wrażeniem tej konstrukcji, ale przyszedł czas na technologiczną zmianę. Bugatti chce być konkurencyjne, dlatego musi sięgać po nowe rozwiązania.

Można się zatem spodziewać, że następca modelu Chiron otrzyma mniejszą, ale jeszcze bardziej wysiloną jednostkę spalinową wspomaganą przez silnik elektryczny. Jak zapowiedział Winkelmann – wyścig zbrojeń trwa nadal.

Więcej o:
Copyright © Agora SA