Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid - 50 km na samym silniku elektrycznym

Filip Trusz
Grupa PSA szykuje się do e-rewolucji. Już w Paryżu zobaczymy koncepcyjnego Citroena C5 Aircross w wersji hybrydowej. Auto w przyszłym roku będzie gotowe do produkcji.

Koncepcyjny Citroen C5 Aircross od zwykłego C5 nie różni się praktycznie niczym. Rozpoznamy go po specjalnym malowaniu i kilku akcentach we wnętrzu.

Gwoździem programu jest tu hybrydowy układ napędowy. Łączna moc silników spalinowego i elektrycznego to 225 KM. Baterie umieszczono w podłodze przedziału pasażerskiego, a skrzynia biegów to nowy 8-biegowy automat koncernu. Ładowanie ze specjalnej ładowarki ma nie przekroczyć 2 godzin. Całkiem prawdopodobne, że topowa odmiana SUV-a będzie miała napęd 4x4 (tak przynajmniej wynika z przedpremierowych doniesień).

Citroen C5 Aircross Plug-In HybridCitroen C5 Aircross Plug-In Hybrid fot. Citroen

Francuzi podkreślają, że hybrydowy SUV na samym silniku elektrycznym będzie mógł przejechać nawet 50 km i rozpędzi się do 133 km/h. Reszta danych technicznych jest na razie tajemnicą, a na szczegóły trzeba będzie poczekać do Salonu w Paryżu, gdzie koncept oficjalnie zadebiutuje.

Testowany tu układ hybrydowy już w przyszłym roku trafi na pokład nie tylko produkcyjnego Citroena C5 Aircross, ale także koncernowych braci, Peugeota 3008 i Opla Grandlanda X. Będzie to początek e-rewolucji w PSA. Chwilę później zobaczymy także w pełni elektryczne bliźniaki, Peugeot 208 i Opel Corsa, a do 2023 r. aż 80 proc. modeli w gamie ma mieć choć jedną zelektryfikowaną wersję. Do 2025 r. każdy samochód Peugeota, Citroena, DS-a i Opla będzie miał odmianę z silnikiem elektrycznym.

Więcej o:
Copyright © Agora SA