Rosjanie mają odpowiedź na Rolls-Royce - oto Aurus Senat

Kilka miesięcy temu podczas rozpoczęcia kolejnej kadencji przez Władimira Putina zaprezentowano nową, rządową limuzynę dla rosyjskiej głowy państwa. Teraz przyszedł czas na premierę wersji cywilnej.

Samochód o nazwie Aurus Senat zaprojektował specjalnie powołany, rządowy zespół. Już na pierwszy rzut oka widać mocną inspirację brytyjskim Rolls-Roycem. Samochód mierzy 5,63 metra długości a rozstaw osi to 3,3 metra. Dla porównania model Phantom jest trochę dłuższy – ma 5,76 m długości i rozstaw osi wynoszący 3,55 m. Rosyjski model jest jeszcze dostępny w wersji o przedłużonym rozstawie osi – 4,3 metra.

W stylowej kabinie rosyjskiej limuzyny nie zabrakło materiałów wysokiej jakości, jak drewno, skóra i akcenty z metalu. Od strony technologicznej również niczego nie brakuje – znajdziemy tam cyfrową deskę rozdzielczą oraz wielki ekran systemu infotainment. Pasażerowie siedzący z tyłu mogą się wygodnie rozsiąść w rozkładanych fotelach z wysuwanymi stolikami. W podłokietniku umieszczono lodówkę i zestaw kieliszków.

Aurus SenatAurus Senat fot. Aurus

Aurus Senat ma być dostępny w dwóch wariantach napędowych. Pierwszy to silnik 4.4 V8 współpracujący z silnikiem elektrycznym. Zestaw o mocy 598 KM połączono z 9-biegową skrzynią automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 6 sekund.

Klienci poszukujący bardziej wytrawnej opcji mogą wybrać sinik V12 o pojemności 6,6-litra. Jednostka rozwija 859 KM maksymalnej mocy. Oprócz tego producent oferuje opcjonalny napęd na 4 koła.

Aurus SenatAurus Senat fot. Aurus

Senat trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku. Rosyjskie ministerstwo gospodarki i handlu poinformowało, że auto będzie o jedną piątą tańsze niż brytyjska konkurencja od Bentleya i Rolls-Royce`a.

"Samochód tankuje się wodorem w ciągu 2,5 minuty. Może przejechać 600 km, a Polska ma tego gazu pod dostatkiem."

Więcej o:
Komentarze (12)
Rosjanie mają odpowiedź na Rolls-Royce - oto Aurus Senat
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 4 razy 4

    Jak jeszcze dekretem wprowadzą obowiązek posiadania takiego wozu przez każdego oligarchę, to paręnaście sztuk spokojnie im zejdzie.

  • japka_putina

    Oceniono 4 razy 4

    Z planami eksportowymi Rosjanie są dość pocieszni. Nawet, gdyby kacapska limuzyna była lepsza od RR, to i tak nie będzie miała znaczka RR. Na rynku samochodów luksusowych z górnej półki bez budowanego przez dziesiątki lat prestiżu marki i chorego snobizmu klientów nie sposób zaistnieć.

  • Gość: Zenon

    Oceniono 2 razy 2

    "Najbardziej luksusowe auto w historii Rosji".
    Nie do końca, przed I WŚ produkowano w Rosji luksusowe samochody które "służyły" na carskim dworze, były to samochody marki Russo-Bałt. Był nawet projekt, który niestety nie doszedł do skutku, aby nowa limuzyna znów była Russo-Bałtem, ale ostatecznie skończyło się na Aurus. W ZSRR najlepszym luksusowym samochodem jaki trafił na drogi był wzorowany na Packardzie 180, ZIS-110 i jego wersja opancerzona ZIS-115, późniejsze samochody ZIŁ nie miały już takiej jakości.

  • bolko_w_majtach

    Oceniono 1 raz 1

    Plagiat Chrysler 300 ze az oczy bola.
    google.de/search?q=Chrysler+300&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4vojO7J7dAhUN2xoKHfK2DiUQ_AUICigB&biw=1536&bih=730

  • Gość: Piotr

    Oceniono 1 raz 1

    "Samochód o nazwie Aurus Senat zaprojektował specjalnie powołany, rządowy zespół." ...
    "Rosyjski model jest jeszcze dostępny w wersji o przedłużonym rozstawie osi – 4,3 metra." ... "Senat trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku." Ale jaja.

  • Gość: kolo

    0

    W 1914 roku bramy fabryki Russo-Bałt opuściło aż 300 samochodów (w tym pierwsze opancerzone). Rosyjski zakład urastał wówczas do miana jednego z największych światowych wytwórców. Dla porównania, w tym samym roku z fabryki Alfy Romeo wyjechało 205 pojazdów, Bugatti wyprodukował jedynie 150 sztuk swoich samochodów, a produkcja Mercedesa (wówczas Daimler-Mercedes) nie osiągnęła nawet tego poziomu.
    Autem, które budziło największy podziw konkurencji był Russo-Balt C24/58. Potężny, wyposażony w pięciolitrowy silnik, samochód rozwijał astronomiczną jak na owe czasy prędkość 130 km/h.

  • Gość: ja

    0

    Niemiaszki także chcieli walczyć o rynek luksusowych aut. Sprzedawali Maybacha w ilości 200-300 sztuk rocznie a RR ponad 3 tys.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX