Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Audi PB18 e-tron - supersamochód z przyszłości
Wygląd Audi PB18 e-tron nawiązuje do spektakularnego konceptu Aicon, zaprezentowanego w zeszły roku. Nowy model to wyczynowa maszyna stworzona do jazdy po torze, ale z homologacją do jazdy po drogach publicznych. Na pokładzie nie znajdziemy rozwiązań podnoszących komfort jazdy czy technologii autonomicznych - tylko niepotrzebnie podnosiłyby masę pojazdu.
Auto umożliwia przesuwanie specjalnej skorupy "monocoque", w której znajduje się kierowca. Na potrzeby jazdy po torze można przesunąć ten element po środku pojazdu. Zupełnie jak w jednomiejscowych maszynach. Układ kierowniczy i pedały przesuwają się wraz ze skorupą. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu połączenia elektrycznego "by wire". Gdy fotel zostanie przesunięty na bok, można zainstalować jeszcze jedno siedzisko wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Audi PB18 e-tron ma długość 4,53 m, szerokość 2 m i wysokość zaledwie 1,15 m. Rozstaw osi wynosi 2,70 mm. Wymiary na papierze wyglądają podobnie jak w przypadku klasycznego auta sportowego. Ciekawostką jest masa wynosząca poniżej 1550 kg.
Koncept zasilają trzy mocne silniki elektryczne. Jeden z nich umieszczono z przodu a dwa z tyłu. Tylne silniki umieszczono pomiędzy zwrotnicami. Każdy z nich za pośrednictwem półosi napędza jedno koło. Na przednią oś trafia do 201 KM (150 kW), a na tylną 469 KM (350 kW). Łączna moc podawana przez producenta to 764 KM (570 kW). Do tego trzeba jeszcze dołożyć potężny moment obrotowy o wartości 830 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2 sekundy.
Audi PB18 e-tron fot. Audi
Audi opracowało rozwiązanie, które pozwala kierowcy ograniczyć prędkość na korzyść zasięgu. Akumulator półprzewodnikowy chłodzony cieczą ma pojemność 95 kWh. Naładowany do pełna daje zasięg ok. 500 km (wg cyklu testowego WLTP). Auto jest dostosowane do ładowania napięciem 800 V, dzięki temu naładujemy akumulator w około 15 minut. Inżynierowie z Ingolstadt dołożyli możliwość ładowania indukcyjnego przy pomocy systemu Audi Wireless Charging (AWC).
Audi PB18 e-tron fot. Audi
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
- Ile kosztuje eksploatacja samochodu elektrycznego? Sprawdzamy czy to się opłaca na przykładzie Renault ZOE
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Kompaktowe auto z metką premium. Infiniti Q30 na wielkiej wyprzedaży
Forum
- trzepanie kasy za brak OC (21)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (36)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (35)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)
- Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat (24)
- [OT} Zakaz handlu w niedzielę - konkurencja (92)
sztucznypolak
Oceniono 5 razy 3
"po środku"
Polecam slownik.