Wygląd nowego Fiata 500X to liftingowa klasyka gatunku. Włosi postanowili lekko go unowocześnić, żeby wciąż prezentował się na drogach świeżo. Przemodelowano więc zderzaki i grill, crossover otrzymał też nowe LED-owe reflektory z przodu i tyłu. Do znanych nam już wersji stylistycznych Cross i City Cross dołączy najbardziej miejska propozycja - Urban.
Lifting doda także do konfiguratora nowe kolory i wzory obręczy.
Fiat 500X 2018 fot. Fiat
Nowy Fiat 500X to także odświeżenie wnętrza. Nowa jest pokryta skórą Techno wielofunkcyjna kierownica, która ma teraz znacznie lepiej leżeć w dłoniach. Pomiędzy zegarami umieszczono nowy, 3,5-calowy wyświetlacz TFT, który będzie wyświetlał różne informacje. Szata graficzna ma być przejrzysta i czytelna.
Ekran systemu Uconnect ma 7 cali, a sam system zostanie zaktualizowany do najnowszej wersji i będzie obsługiwał Apple CarPlay oraz Android Auto.
Lifting nie mógł się oczywiście obyć bez nowych tapicerek i wersji kolorystycznych.
Fiat 500X 2018 fot. Fiat
Na coraz dłuższej liście systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy znajdziemy m.in.:
Fiat 500X 2018 fot. Fiat
Najważniejsze nowości znajdziemy jednak po maską nowego Fiata 500X. Podobnie jak w przypadku małego Jeepa, tutaj również FCA przygotowało małą rewolucję.
Z oferty znikają wolnossące silniki benzynowe 1.4, a zastąpią je jednostki turbodoładowane. Nowy bazowy motor to 1.0 R3 o mocy 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z 6-biegową ręczną skrzynią, a moc trafia na koła przedniej osi.Mocniejszy silnik to 1.3 R4 o mocy 150 KM i 270 Nm maksymalnego momentu. Tutaj również moc trafia na przód, ale silnik parowany jest z automatem 6 DCT. Ofertę otworzy 1.6 E-Torq o mocy 110 KM.
W bratnim Jeepie jednostka 1.3 dostępna jest jeszcze w wersji 180 KM, z automatem o 9 przełożeniach i napędem 4x4. Czy taka wersja pojawi się w cenniku 500X, jeszcze nie wiemy.
Fiat 500X 2018 fot. Fiat
Po wysokoprężnej stronie mocy bez większych roszad. W ofercie pozostaną trzy silniki: 1.3 95 KM, 1.6 120 KM i topowy 150-konny silnik 2.0, który dostępny jest z automatem (9 biegów) i napędem 4x4.