Ford Ranger Raptor - europejska wersja oficjalnie

Ford przygotował przy współpracy oddziału Performance najmocniejszą odmianę Rangera - pickupa cieszącego się dużą popularnością w Europie. Samochód pojawi się na Starym Kontynencie już w przyszłym roku.

Ford Ranger Raptor to propozycja dla klientów poszukujących ekstremalnych emocji. Producent zapowiada, że maszyna poradzi sobie w najgorszych warunkach, a na asfalcie dostarczy sporo emocji z jazdy.

Pod maską zainstalowano silnik wysokoprężny biturbo 2.0 EcoBlue. Jednostka oferuje 213 KM maksymalnej mocy i 500 Nm maksymalnego moment obrotowego. Z jednostką połączono 10-stopniową skrzynię automatyczną - konstrukcję zapożyczono z modelu F-150 Raptor, popularnego w USA. Do tego na wyposażeniu standardowym znajdziemy system Terrain Management, oferujący 6 trybów jazdy.

Ford Ranger RaportFord Ranger Raport fot. Ford

Samochód wyróżnia się atletycznym wyglądem zewnętrznym, ale konstruktorzy zadbali o to, żeby zabezpieczyć go przed uszkodzeniami związanymi z jazdą w terenie. Oprócz standardowych osłon podwozia zainstalowano jeszcze specjalną płytę osłonową z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm - zabezpiecza silnik Rangera i reduktor.

Również zawieszenie zostało specjalnie zaprojektowane dla tego modelu. Zastosowano amortyzatory FOX z tłumieniem zależnym od położenia - pozwalają na lepszą kontrolę podczas ekstremalnej jazdy w terenie, a w bardziej umiarkowanych warunkach zapewniają płynniejszą jazdę drogową. Za hamowanie odpowiadają dwutłoczkowe zaciski hamulcowe i wentylowane tarcze o średnicy 332 mm o grubości 32 mm. Z tyłu wentylowane tarcze o średnicy 332 mm mają grubość 24 mm. Do zestawu dołożono specjalnie zaprojektowane dla tego modelu terenowe opony BF Goodrich 285/70 R17.

Ford Ranger RaportFord Ranger Raport fot. Ford

Specjalna wersja wyróżnia się niebieskimi szwami i skórzanymi akcentami w kabinie. Przy kierownicy pojawiły się sportowe łopatki wykonane z magnezu, które pozwalają na szybkie przełączanie biegów. Na kole kierownicy oprócz loga Raptor pojawił się znacznik położenia „zero” - pomaga kierowcy kontrolować pozycję kół w terenie.

Ford Ranger Raport pojawi się w polskich salonach w drugiej połowie 2019 roku. Jeszcze nie znamy jego ceny.

Pomyśl, zanim wyprzedzisz lub wyminiesz inne auto. Życie człowieka jest cenniejsze niż twój pośpiech

Więcej o:
Komentarze (32)
Ford Ranger Raport - europejska wersja oficjalnie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szeherezada

    Oceniono 26 razy 14

    coś pięknego... tylko czemu diesel zamiast 5.0 V8 z Mustanga? Na pohybel ekooszołomom :)

  • Gość: Karol

    Oceniono 7 razy 7

    Jest to ranger, a wszyscy "zazdrościli"" f-150 :)

  • mcguirre

    Oceniono 7 razy 5

    Dżizus, poprawcie ten Raport ! Tak nawiasem to przecie nie skoda wiec nic ciekawego ;)

  • Gość: Raport

    Oceniono 5 razy 5

    Raport - poproszę o raport z tego Forda :)

  • pamejudd

    Oceniono 6 razy 4

    Wy jeszcze robicie jakies testy, czy tylko materialy prasowe kopiujecie?

  • Gość: romek

    Oceniono 10 razy 2

    no i oczywiscie smierdzoncy kopciuch szajs dla cieniasow z eurkolchozu, raptor jest tylko jeden robiony na f-150, ranger ma sie tak do f-150 jak kosiarka do osobowki, dlatego w usa w ogole zaprzestano sprzedawac rangery bo to wstyd nawet wsiasc

  • Gość: HK

    Oceniono 1 raz 1

    Ten silnik nie zasługuje na nazwę Raptor, ale i tak najważniejszą zmianą są hamulce - te w zwykłym Rangerze są tragiczne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX