Poczta inwestuje w auta elektryczne. Przeprowadziła największe testy w Polsce

Poczta Polska zamierza kupić flotę pojazdów elektrycznych, które umożliwią wjazd do stref czystego transportu, a przy okazji pozwolą wprowadzić spore oszczędności w kosztach eksploatacji.

Nowa ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych wymusza na Poczcie Polskiej poszukiwanie rozwiązań, które dostosują politykę flotową do nowych przepisów. Spółka potrzebuje rozbudować tabor o samochody elektryczne, które w przyszłości pozwolą np. na wjazd do stref czystego transportu bez dodatkowych kosztów.

IBRM Samar donosi, że w ostatnim czasie Poczta Polska przeprowadziła największe w kraju testy pojazdów na prąd. Do współpracy zaproszono polskie oddziały producentów, którzy mają w oferie samochody o ładowności do 800 kg z homologacją do poruszania się po drogach. W testach uczestniczyły modele: Goupil G4 i G5, Renault Kangoo, Melex 391, 382, 381, KOMEL, Peugeot Partner, Citroen Berlingo oraz Nissan e-NV200.

"Samochód tankuje się wodorem w ciągu 2,5 minuty. Może przejechać 600 km, a Polska ma tego gazu pod dostatkiem."

Podczas testów sprawdzano takie parametry, jak ładowność pojazdów, sposób ładowania akumulatorów oraz zasięg na jednym ładowaniu. Jazdy testowe odbywały się na terenie Poznania, Warszawy, Rzeszowa, Białegostoku, Krakowa, Lublina, Łodzi, Gdańska, Wrocławia oraz Katowic.

Poczta liczy na oszczędności w eksploatacji w związku z przejechaniem jednego kilometra. Przy założeniu, że koszt w przypadku samochodu elektrycznego to 5-8 zł, a samochodu z silnikiem wysokoprężnym to sok. 30 zł.

Przeczytaj także: "Systemy telematyczne to koń trojański." Czy koszty eksploatacji samochodu znacznie wzrosną?

Samar donosi, że spółka pracuje nad własnym pojazdem o napędzie elektrycznym. W połowie czerwca podpisano w tym celu list intencyjny dotyczący współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. W tej chwili we flocie poczty pracuje 4799 pojazdów. Przedstawiciele spółki poinformowali, że decyzje co do dalszych kroków w tej sprawie dopiero zapadną.

Więcej o:
Copyright © Agora SA