Opinie Moto.pl: Nowa Skoda Fabia - czas na lekkie unowocześnienie bestsellera

Skoda Fabia w przeciwieństwie do swojego koncernowego rodzeństwa nie doczekała się zupełnie nowej generacji, a odświeżającego liftingu. Choć zmiany nie są duże, to dzięki tylko niewielkiej podwyżce ceny, Fabia z pewnością utrzyma pozycję lidera segmentu w Polsce.

Przy okazji prezentacji nowych miejskich aut z segmentu B Seat, Volkswagen i Audi przechwalały się zupełnie nową platformą, nowymi wymiarami, zaawansowanymi technologiami oraz rekordową praktycznością. Skoda Fabia na swoją rewolucję musi jeszcze poczekać.

Tuż przed rynkową premierą w Polsce mieliśmy okazję przejechać się bestsellerem po liftingu. Co się zmieniło?

Poprawki wyglądu

Skodę Fabię 2018 rozpoznamy po lekko przeprojektowanym grillu i reflektorach z przodu, z tyłu również pojawiły się nowe światła i zderzak. LED-y do jazdy w dzień są teraz standardem, a pełne pojawią się na liście opcji. Do tego dodajmy nowe lakiery i felgi (w ofercie pojawiają się osiemnastki), a otrzymamy liftingową klasykę gatunku. Czesi skupili się na unowocześnieniu modelu i trzeba przyznać, że Fabia wciąż prezentuje się naprawdę nieźle. Zwłaszcza w jednym z jasnych, jaskrawych kolorów.

Pakiet poprawek zafundowano również topowej odmianie Monte Carlo.

Skoda Fabia 2018Skoda Fabia 2018 fot. Skoda

Odświeżone wnętrze z dużym ekranem

Dalszą kosmetykę znajdziemy w kabinie. Nowa Fabia do salonów wjedzie z trochę lepszymi materiałami wykończeniowymi, delikatnymi poprawkami wyglądu, paroma rozwiązaniami Simply Clever (dwa USB z tyłu, uchwyt na tablet czy latarką LED w bagażniku), przeprojektowanymi zegarami i nowym oświetleniem wnętrza.

Sporą nowością jest duży, 6,5-calowy ekran systemu multimedialnego. Sam system również doczekał się aktualizacji – znamy go z większych modeli producenta, oferuje połączenie z Internetem i integrację ze smartfonami. Do listy pokładowych systemów bezpieczeństwa Fabia 2018 dopisuje system monitorowania ruchu poprzecznego, monitorowanie martwego pola i asystenta świateł.

Skoda Fabia 2018Skoda Fabia 2018 fot. Skoda

Skoda Fabia żegna się Dieslem

Pod maską nowej Skody Fabii nie znajdziemy już żadnego silnika Diesla. Skoda twierdzi, że w Polsce jednostki TDI i tak nie cieszyły się dużym zainteresowaniem, a większość klientów, również tych flotowych, wybierała benzyny. W ofercie nowej Fabii znajdziemy więc:

  • 1.0   MPI o mocy 44 kW z 5-biegową skrzynią
  • 1.0   MPI o mocy 55 kW z 5-biegową skrzynią
  • 1.0   TSI o mocy 70 kW z 5-biegową skrzynią
  • 1.0   TSI o mocy 81 kW z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem 7DSG

Podczas jazd testowych sprawdziliśmy dwie jednostki 1.0 TSI. Pod względem pracy silnika, skrzyni, zawieszenia czy układu kierowniczego nie zmieniło się nic. To wciąż dobrze nam znany samochód. A to oznacza, że Fabia pod każdym względem bardzo porządny samochód – nie porwie nas emocjami z jazdy, ale też nie zirytuje żadną wadą. Fabia jeździ dokładnie tak, jak powinien praktyczny i rozsądny samochód.

Skoda Fabia to dalej mistrz praktyczności

Choć Fabia hatchback do Ibizy i Polo traci około 20 litrów pojemności bagażnika to wciąż pozostaje jednym z liderów segmentu pod względem walorów praktycznych. Kufer jest pojemny i ustawny, a sprytne rozwiązania Simply Clever ułatwiają korzystanie z auta. Nikt też nie powinien narzekać na brak miejsca na głowę i nogi na tylnej kanapie – Fabia to wzór miejskiego auta.

Jeżeli zależy wam na ogromnym bagażniku w małym samochodzie, to w ofercie czeka na was nowa Fabia Combi, która pomieści aż 530 l.

Prezentacja modelu Skody w wersji L&K

Nowa Skoda Fabia 2018 - cennik

Cennik nowej Fabii otwiera 43 000 zł w aktualnej promocji i 45 000 zł, kiedy premierowy rabat zniknie. W standardzie dostaniemy m.in.:

  • EASY LIGHT ASSIST czujnik zmierzchu
  • MULTICOLLISION BRAKE - hamulec antykolizyjny
  • Klimatyzacja manualna
  • Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy
  • Wspomaganie kierownicy
  • Zdalnie sterowany centralny zamek
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • HILL HOLD CONTROL system wspomagania ruszania pod wzniesienia

Polski cennik modelu dokładnie prześwietliliśmy w oddzielnym materiale. Wszystkie szczegóły znajdziecie tutaj:

Nowa Skoda Fabia – opinie Moto.pl. Podsumowanie

Skoda Fabia od dłuższego czasu co roku bije się z Octavią o miano numeru 1 polskiego rynku. Tegoroczny lifting, choć nie przynosi rewolucyjnych zmian, pomoże Fabii utrzymać pozycję lidera segmentu nad Wisłą i bez uszczerbku na sprzedaży przetrwać na rynku kolejne miesiące. Fabia została unowocześniona i wciąż pozostaje jedną z najciekawszych propozycji w klasie. Co ważne, „nowa” nie oznacza sporych podwyżek, a to kolejny składnik czeskiego przepisu na sukces.

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.