Opinie Moto.pl: Nowa Skoda Fabia - czas na lekkie unowocześnienie bestsellera

Skoda Fabia w przeciwieństwie do swojego koncernowego rodzeństwa nie doczekała się zupełnie nowej generacji, a odświeżającego liftingu. Choć zmiany nie są duże, to dzięki tylko niewielkiej podwyżce ceny, Fabia z pewnością utrzyma pozycję lidera segmentu w Polsce.

Przy okazji prezentacji nowych miejskich aut z segmentu B Seat, Volkswagen i Audi przechwalały się zupełnie nową platformą, nowymi wymiarami, zaawansowanymi technologiami oraz rekordową praktycznością. Skoda Fabia na swoją rewolucję musi jeszcze poczekać.

Tuż przed rynkową premierą w Polsce mieliśmy okazję przejechać się bestsellerem po liftingu. Co się zmieniło?

Poprawki wyglądu

Skodę Fabię 2018 rozpoznamy po lekko przeprojektowanym grillu i reflektorach z przodu, z tyłu również pojawiły się nowe światła i zderzak. LED-y do jazdy w dzień są teraz standardem, a pełne pojawią się na liście opcji. Do tego dodajmy nowe lakiery i felgi (w ofercie pojawiają się osiemnastki), a otrzymamy liftingową klasykę gatunku. Czesi skupili się na unowocześnieniu modelu i trzeba przyznać, że Fabia wciąż prezentuje się naprawdę nieźle. Zwłaszcza w jednym z jasnych, jaskrawych kolorów.

Pakiet poprawek zafundowano również topowej odmianie Monte Carlo.

Skoda Fabia 2018Skoda Fabia 2018 fot. Skoda

Odświeżone wnętrze z dużym ekranem

Dalszą kosmetykę znajdziemy w kabinie. Nowa Fabia do salonów wjedzie z trochę lepszymi materiałami wykończeniowymi, delikatnymi poprawkami wyglądu, paroma rozwiązaniami Simply Clever (dwa USB z tyłu, uchwyt na tablet czy latarką LED w bagażniku), przeprojektowanymi zegarami i nowym oświetleniem wnętrza.

Sporą nowością jest duży, 6,5-calowy ekran systemu multimedialnego. Sam system również doczekał się aktualizacji – znamy go z większych modeli producenta, oferuje połączenie z Internetem i integrację ze smartfonami. Do listy pokładowych systemów bezpieczeństwa Fabia 2018 dopisuje system monitorowania ruchu poprzecznego, monitorowanie martwego pola i asystenta świateł.

Skoda Fabia 2018Skoda Fabia 2018 fot. Skoda

Skoda Fabia żegna się Dieslem

Pod maską nowej Skody Fabii nie znajdziemy już żadnego silnika Diesla. Skoda twierdzi, że w Polsce jednostki TDI i tak nie cieszyły się dużym zainteresowaniem, a większość klientów, również tych flotowych, wybierała benzyny. W ofercie nowej Fabii znajdziemy więc:

  • 1.0   MPI o mocy 44 kW z 5-biegową skrzynią
  • 1.0   MPI o mocy 55 kW z 5-biegową skrzynią
  • 1.0   TSI o mocy 70 kW z 5-biegową skrzynią
  • 1.0   TSI o mocy 81 kW z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem 7DSG

Podczas jazd testowych sprawdziliśmy dwie jednostki 1.0 TSI. Pod względem pracy silnika, skrzyni, zawieszenia czy układu kierowniczego nie zmieniło się nic. To wciąż dobrze nam znany samochód. A to oznacza, że Fabia pod każdym względem bardzo porządny samochód – nie porwie nas emocjami z jazdy, ale też nie zirytuje żadną wadą. Fabia jeździ dokładnie tak, jak powinien praktyczny i rozsądny samochód.

Skoda Fabia to dalej mistrz praktyczności

Choć Fabia hatchback do Ibizy i Polo traci około 20 litrów pojemności bagażnika to wciąż pozostaje jednym z liderów segmentu pod względem walorów praktycznych. Kufer jest pojemny i ustawny, a sprytne rozwiązania Simply Clever ułatwiają korzystanie z auta. Nikt też nie powinien narzekać na brak miejsca na głowę i nogi na tylnej kanapie – Fabia to wzór miejskiego auta.

Jeżeli zależy wam na ogromnym bagażniku w małym samochodzie, to w ofercie czeka na was nowa Fabia Combi, która pomieści aż 530 l.

Prezentacja modelu Skody w wersji L&K

Nowa Skoda Fabia 2018 - cennik

Cennik nowej Fabii otwiera 43 000 zł w aktualnej promocji i 45 000 zł, kiedy premierowy rabat zniknie. W standardzie dostaniemy m.in.:

  • EASY LIGHT ASSIST czujnik zmierzchu
  • MULTICOLLISION BRAKE - hamulec antykolizyjny
  • Klimatyzacja manualna
  • Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy
  • Wspomaganie kierownicy
  • Zdalnie sterowany centralny zamek
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • HILL HOLD CONTROL system wspomagania ruszania pod wzniesienia

Polski cennik modelu dokładnie prześwietliliśmy w oddzielnym materiale. Wszystkie szczegóły znajdziecie tutaj:

Nowa Skoda Fabia – opinie Moto.pl. Podsumowanie

Skoda Fabia od dłuższego czasu co roku bije się z Octavią o miano numeru 1 polskiego rynku. Tegoroczny lifting, choć nie przynosi rewolucyjnych zmian, pomoże Fabii utrzymać pozycję lidera segmentu nad Wisłą i bez uszczerbku na sprzedaży przetrwać na rynku kolejne miesiące. Fabia została unowocześniona i wciąż pozostaje jedną z najciekawszych propozycji w klasie. Co ważne, „nowa” nie oznacza sporych podwyżek, a to kolejny składnik czeskiego przepisu na sukces.

Więcej o:
Komentarze (47)
Nowa Skoda Fabia 2018 - opinie, test, recenzja, wady, zalety
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: zaciekawiony

    Oceniono 14 razy 12

    Czy zamiast 1.0 mpi nie mogliby zrobić 0.6 Tsi z dwoma cylindrami ? aby jeszcze więcej zarobić na obsłudze ?

  • Gość: Informator

    Oceniono 9 razy 7

    Witam czytelników.
    Generalnie nie będę oceniał wyglądu czy marki bo to rzecz gustu i upodobań.
    Odniosę się tylko do ceny i wyposażenia.
    Teoretycznie jest tanio "tak zwane już od..." ale jak się doposaży w cokolwiek to opłacalność moim zdaniem wychodzi już słaba, by nie powiedzieć żadna.
    Wersja style, a i tak uboga w wyposażenie "1.0 TSI/110 KM + man6" rozpoczyna się od 59 600zł. Za podobne pieniądze mamy auta klasy kompakt często w komentarzach porównywany fiat TIPO czy nowa KIA ceed (różnice o 2-3 tyś). Przy czym prowadzenia czy komfortu auta klasy "kompakt" na wielowachaczu jak CEED i wyposażenia seryjnego bogatszego ze dwa razy nawet nie da się porównać. Jakości wykończenia i wygody też (proponuję samemu przejechać się np TIPO lub CEED, a potem wsiąść do Fabii). Jedyna zaleta to 110 koni z turbo vs 1.4 100 koni ceed i 95 TIPO czyli żywsze auto o mniejszym spalaniu przy czym czy czy to aby na pewno zaleta w przypadku 1.0 TSI ...
    pozdrawiam

  • Gość: Vagina forewer

    Oceniono 11 razy 7

    Jest taka zaj.... bista że zesralem się w gacie toż to VAG nie można inaczej 😂

  • Gość: Wolfgang

    Oceniono 11 razy 5

    Konkurencja ma w swojej ofercie nowe modele. Kupowanie tej Skody to tak jak zakup auta używanego - technologicznie ten model mógłby śmiało stać jako eksponat w muzeum.

  • Gość: biję cwela zk

    Oceniono 8 razy 4

    Redachtor to albo został zmuszony siłą albo jest na prowizji z Volkswagen Auto Group, tego się czytać nie da miazga gorsze niż treści w TVP. Choć przynajmniej skończyły się dwa miesiące pierdo... o Fiatach (sam mam ale zygam tym co tu serwujecie:). Czekam jak ktoś tu niżej napisał na 0.6 TSI z dwoma cylindarmi i wymianą oleju mega long life co 60000km hhehe

  • Gość: Mike

    Oceniono 6 razy 4

    Fabia 2 byla rozsądna cenowo oszczedna i praktyczna. Z kazdą zmianą i liftingiem vw jej cos ujmuje. W 2010 vw zabral silnik 1.9 w dislu. Szkoda.
    Na On potrafi zejsc do 3.4 lub 3.6 na trasie; standardowo 4.5. Nic sie nie psuje silniki proste.

    Teraz wyźylowane 1.0 ciekawe czy dojdą do przebiegow 300 tys bez awarii jak moja Fabia2 w dieslu?
    Powoli czas na zmiane mojej Fabii ale na co?

  • Gość: jannn

    Oceniono 10 razy 2

    W życiu nie widziałem i nie zobaczę Fabii z takimi felgami, bo Polacy żeby zaoszczędzić kilka zł kupują na kołpakach

  • Gość: Batek

    Oceniono 1 raz 1

    To dobra mobilizacja na przesiadkę na rower, oszczędność i aktywność to lubię!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX