Grupa BMW skupia się na potrzebach i wymaganiach klientów prowadząc równoległe prace w czterech głównych zagadnieniach z obszaru ACES (Autonomous, Connected, Electrified oraz Services/Shared). Przy okazji niemiecki koncern mocno inwestuje w Chinach, które są największym, pojedynczym rynkiem na świecie.
Wydatki na badania i rozwój przez pierwsze półrocze 2018 roku były o ponad 300 mln euro wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – osiągając łącznie 2,61 mld euro. Oprócz podnoszenia skali produkcji, grupa BMW zwiększa aktywność w temacie elektromobilności i autonomicznej jazdy. W tej kwestii przełomowym momentem będzie model iNEXT, zaprezentowany publicznie w wersji studyjnej – produkcję zaplanowano na 2021 rok.
W międzyczasie bawarski koncern zawarł porozumienie z chińskim koncernem Brilliance Automotive Group. W ramach tej umowy od 2020 roku będzie produkowany całkowicie elektryczny model BMW iX3 eksportowany na rynki poza Chinami. Oprócz tego niemiecka firma podpisała umowę z chińskim Great. Wall Motor. W ramach spółki joint venture „Spotlight Automotive Limited” będzie produkować auta elektryczne.
Sieć produkcyjna w Europie zostanie uzupełniona o nową fabrykę na Węgrzech. Obiekt zajmie się produkcją modeli z napędem elektrycznym i silnikami elektrycznymi. W międzyczasie firma inwestuje w technologie mobilnościowe – w tym celu powołano o życia joint venture o nazwie Critical TechWorks. Udziały niemieckiego koncernu zapewnią dostęp do know-how i europejskiej firmy programistycznej z placówkami w Porto i Lizbonie.
Od momentu debiutu modelu i3 (prawie pięć lat temu), BMW kontynuuje intensywny rozwój pojazdów z napędem elektrycznym. Włączając BMW i8 Roadster, oferta koncernu z Monachium składa się obecnie z 10 zelektryfikowanych modeli. Od początku 2018 r. liczba dostarczonych do klientów pojazdów elektrycznych BMW i MINI wzrosła do 60 660 szt. To wzrost aż o 42,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku.