Ford zrezygnuje z większości modeli w Europie? Nowe informacje o strategii marki

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o wielkiej zmianie w gamie modelowej Forda za wielką wodą. Okazuje się, że podobne plany dotrą do Europy, a na wylocie są takie modele jak C-Max, S-Max, Mondeo i Galaxy.

Europejski oddział Forda szuka sposobu na przyciągnięcie większej rzeszy klientów, ale w najpopularniejszych segmentach ma tylko trzy modele: EcoSport, Kuga i Edge. Dwa pierwsze z wymienionych modeli osiągnęły rekord sprzedaży w drugim kwartale tego roku, mimo że model Kuga jest już wiekowy.

W odpowiedzi na zmieniające się trendy, Ford może wyrzucić z gamy modelowej takie samochody, jak C-Max, Galaxy, Mondeo i S-Max. Sprzedaż Forda C-Max spadła o 18 proc. w pierwszej połowie tego roku. Jakiś czas temu zapadła decyzja o wycofaniu z amerykańskiej oferty modelu Fusion, czyli odpowiednika Mondeo.

Ford Mustang Shelby GT350R

Jednak nie tylko słaba sprzedaż jest solą w oku u Forda. Wielka Brytania jest największym rynkiem zbytu dla producenta w Europie, ale kontrowersje związane z ewentualnym Brexitem i spadający kurs funta wcale nie poprawiają sytuacji producenta. Tym bardziej, że europejska odnoga koncernu ma ciągłe problemy z rentownością.

Więcej o:
Komentarze (73)
Ford zrezygnuje z większości modeli w Europie? Nowe informacje o strategii marki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 24 razy 24

    Osadzi się wszystko na większych kołach, doda trochę plastiku w nadkola, będzie się sprzedawać jak świeże pączusie jako crossover.

  • lech2011

    Oceniono 5 razy 5

    dlaczego PILNE?

  • Gość: mc

    Oceniono 7 razy 5

    Ja mam rodzinnego minivana Forda i jestem bardzo zadowolony, jeździ to świetnie, lepiej niż niejedna osobówka, nawet się nie psuje (poza kiepską jakością detali w kabinie, tu coś odpada, tam trzeszczy), ale faktycznie chyba mają problem z liczbą modeli w tym segmencie - mogliby nieomal obdzielić nimi cały rynek - np. Galaxy i S-Max są skierowane do nieomal tego samego klienta i nie różnią się za bardzo - dobrym selling point Galaxy byłyby np. przesuwne drzwi - tak jak zrobili w dawniej bliźniaczym Sharanie/Alhambrze - moja żona mówi, że w następnym aucie koniecznie musimy je mieć, bo ma dosyć denerwowania się na parkingach. Do tego jest jeszcze kilka osobowych wersji Tourneo a zaraz poniżej są C-Max i Grand C-Max a potem B-Max (te akurat z przesuwnymi drzwiami, szczególnie w B-maksie zastanawiam się nad sensen - i tak to jest za małe, żeby tam wozić więcej niż jedno dziecko, do dwóch to już bym chyba wolał np. Focusa Kombi, a kradną i tak małą szerokość kabiny). Niektóre te modele mają dużą część wspólnych części, ale i tak taka ilość modeli chyba generuje spore koszty, choćby na logistykę i marketing. Nie za bardzo lubię VW, ale akurat oni mają dużo sensowniej zbudowaną ofertę pod rodziny - podwyższony Golf ("+" czy jak on tam teraz), do tego średni Touran i duży Sharan/Alhambra.

  • pcat

    Oceniono 11 razy 5

    Galaxy - w ogóle się nie sprzedaje.
    Mondeo - biorą firmy, to jest klon amerykańskiego Fusiona, zostanie w ofercie
    C-Max - umiera
    S-Max - umrze, już ostatni wersja to b. głęboki lifting starego S-Maxa (ta sama płyta podwoziowa i konstrukcja).

  • Gość: konrad

    Oceniono 4 razy 4

    mondeo to jeden z najlepszych modeli, myślę ze go nie wycofają tylko po to zeby postawic na "duże auta"

  • dodobird

    Oceniono 3 razy 3

    Ford Ecosport... nigdy przedtem nie widziałem większego fufna. Koślawe coś, zero proporcji.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX