Szef Volkswagena krytykuje salony motoryzacyjne

Coraz więcej szefów koncernów zastanawia się nad przyszłością salonów motoryzacyjnych w obecnej formie. Te obawy potwierdzają ruchy samych organizatorów - kilka dni temu ogłoszono, że impreza w Detroit odbędzie się w innym terminie niż zwykle.

Szef koncernu Volkswagen, Herbert Diess, postanowił zabrać głos w tej dyskusji. Jego zdaniem obecna forma targów jest „martwa” – to słowa, które padły na ostatnim Festiwalu Szybkości w Goodwood. Oorganizatorzy cały czas opierają się na pomyśle z lat 60. ubiegłego wieku, który nijak ma się do aktualnych czasów. Zdaniem Diessa salony motoryzacyjne nie spełniają już swojej misji.

W tej chwili dostępność technologii i zainteresowanie milionów osób mediami społecznościowymi generuje zupełnie nowe, jeszcze bardziej skuteczne kanały komunikacji. W ostatnich latach coraz więcej producentów organizuje premiery podczas mniejszych, lokalnych imprez zamiast dużych targów korzystając przy tym z potencjału social media, żeby zwiększać zasięgi organizowanych wydarzeń.

Przeciwko targom przemawiają ogromne koszty (instalacja stoisk, rozbiórka, materiały, siła robocza i transport). Dlatego w ostatnich latach wielu dużych graczy wycofało się z wybranych imprez – przykładowo na targach NAIAS w 2019 roku nie zobaczymy Audi, BMW i Mercedesa.

Korzystając z telefonu za kółkiem, zwiększasz ryzyko wypadku aż 23 razy

Więcej o:
Komentarze (8)
Szef Volkswagena krytykuje salony motoryzacyjne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 4u

    0

    hehe a co folcwagen ma za nowosci?
    golfa 7 jak 6 kUPe ?

  • zdzisiopierdzisio

    0

    Powinni wywalić też dilerów i utworzyć centra serwisowe a samochody sprzedawać przez internet z ominięciem marży dilera.byłoby dużo taniej.

  • Gość: gosc

    0

    Oczywiście ma rację. Z punktu widzenia promocji nowego modelu dużo korzystniejsza jest premiera w innym terminie, która w branżowych mediach będzie news'em przynajmniej tygodnia a może i miesiąca. Premiera podczas salonu będzie tylko jedną z kilku/kilkunastu i w najlepszym wypadku doczeka się artykułu, jednego z wielu z trwającego salonu, a w najgorszym kilku zdjęć w dużej galerii.

  • Gość: MaArek77

    Oceniono 1 raz -1

    Debil bez mozgu.
    Kazdy logiczny i inteligentny czliwiek wie ze wystawa szmochodow to jedyne miejsce w którym potencjalny nabywca może zobaczyc wszystkie dostepne na rynku modele i je porównac.

    To nie tylko kiejsce dla pasjonatow ale dla klientow.
    To oczywiste ze kupujacy woli isc na q wystawe niz biegac do kilku salonow samochodowych aby zobaczyc i porównac np 4 interesujace go modele roznych marek

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX