Nissan Leaf hitem, ale nie w Polsce

Japoński kompakt z napędem elektrycznym to najchętniej wybierane auto przez nabywców w Europie. Przez pierwszą połowę roku sprzedano ponad 18 tys. egzemplarzy Nissana Leaf.

Druga generacja japońskiego „elektryka” zadebiutowała w październiku 2017 roku. Do klientów w Europie trafiło od tamtego czasu ponad 37 tys. egzemplarzy. Dla porównania poprzednia generacja Leafa trafiła do ponad 340 tys. klientów na całym świecie, a prawie jedna trzecia zadomowiła się w Europie.

Mimo sporego zainteresowania nowym modelem na naszym kontynencie, Polska znajduje się na szarym końcu zestawienia. W pierwszej połowie bieżącego roku do polskich nabywców trafiło zaledwie 158 egzemplarzy nowego Nissana Leaf. W międzyczasie nad Wisłą sprzedano zaledwie 14 egzemplarzy dostawczego modelu e-NV200.

Czy wiesz jak prawidłowo włączać się do ruchu? Dzięki tym zasadom, każdemu będzie jeździć się wygodniej

Dla porównania w zeszłym roku sprzedano w Polsce 239 egzemplarzy Nissana Leaf i 31 sztuk modelu e-NV200. Wszystko wskazuje na to, że tegoroczna sprzedaż poprawi dotychczasowy rekord.

Więcej o:
Komentarze (5)
Nissan Leaf hitem, ale nie w Polsce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: radsdf

    0

    jak to w polsce nie od 2016 najcześciej kupywane auto elektruczne w polsce, to nie sukces?

  • Gość: SKF

    Oceniono 2 razy 0

    Nissan Leaf w dalszym ciagu nie ma baterii chlodzonych ciecza. To powoduje, ze szybkie ladowanie i szybka jazda powoduja przegrzewanie baterii. W tej chwili wszyscy w zasadzie wiedza juz, jak waznym czynnikiem odpowiadajacym za degradacje baterii jest temperatura. Wiec ta generacja Leaf-a, podobnie jak poprzednia, bedzie cierpiec na znaczna utrate pojemnosci przez baterie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX