Nowy Mercedes Klasy A Sedan - miłośnicy sedanów mogą zacierać ręce

Filip Trusz
To jedna z najbardziej wyczekiwanych premier w segmencie kompakt. Po niedawnej premierze zupełnie nowej Klasy A Mercedes zaprezentował właśnie Mercedesa Klasy A Sedan. Co wiemy o nowej Klasie A w tym wydaniu?

Zgodnie z nazwą Mercedes Klasy A Sedan to klasyczny sedan. Do tej pory obok hatchbacka Mercedes oferował w segmencie kompakt jeszcze stylowe CLA, ale wielu kierowców, zwłaszcza w Chinach, domagało się bardziej tradycyjnej propozycji. Właśnei z myślą o nich zaprezentowano dzisiaj w nocy Klasę A Sedan.

Wymiary Mercedesa Klasy A Sedan

Mercedes Klasy A Sedan mierzy 4 549 mm długości, 1 796 mm szerokości i 1 446 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2 729 mm, a bagażnik pomieści 420 l. Zwłaszcza z tych dwóch ostatnich wymiarów dumni są niemieccy inżynierowie.

Mercedes Klasy A SedanMercedes Klasy A Sedan fot. Mercedes

Na każdym kroku podkreślają, że Mercedes Klasy A Sedan będzie jednym z najbardziej praktycznych i przestronnych samochodów w klasie. Duży rozstaw osi ma zapewnić wygodę pasażerom na tylnej kanapie, a Mercedes zadbał nie tylko o miejsce na nogi, ale także na głowę, by z tyłu w komfortowych warunkach podróżować mogli także wysocy. Z kolei otwór załadunkowy bagażnika ma zaskoczyć dużymi wymiarami, a sam kufer być bardzo ustawny.

Mercedes Klasy A SedanMercedes Klasy A Sedan fot. Mercedes

Wygląd nowego sedana Mercedesa

Stylistyka modelu nie odbiega oczywiście od hatchbacka, ale projektanci zadbali, aby Mercedes Klasy A Sedan prezentował się odpowiednio. W myśl nowego założenia marki auto ma być jednocześnie "hot and cool". Nam podobają się zwłaszcza proporcje sedana i jego ładna, dynamiczna sylwetka. Obręcze kół mogą mieć od 16 do 19 cali.

Wrażenie robi także dopracowanie modelu pod kątem aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza Cd to rekordowe 0,22.

Mercedes Klasy A SedanMercedes Klasy A Sedan fot. Mercedes

Mercedes Klasy A Sedan - co pod maską?

Na początku pod maską Mercedesa Klasy A Sedan będzie mógł pracować jeden z dwóch silników. Do wyboru jedna benzyna i jeden diesel.

  • benzynowe A 200 o mocy 163 KM i 250 Nm, z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią 7G-DCT, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,2 l/100 km
  • wysokoprężne A 180 d o mocy 116 KM i 260 Nm, z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią 7G-DCT, średnie zużycie paliwa: 4,3-4,0 l/100 km.

Możemy się spodziewać, że z czasem oferta zostanie poszerzona o kolejne wersje silnikowe.

Mercedes Klasy A SedanMercedes Klasy A Sedan fot. Mercedes

Nowoczesne wnętrze z systemem MBUX

Wnętrze sedana znamy dobrze z nowej Klasy A w wydaniu hatchback. Tak innowacyjnego i nowoczesnego wnętrza nie ma nikt w segmencie. Sam projekt przypomina oczywiście inne samochody ze Stuttgartu, ale jest dużo świeższy, a projektantom pozwolono na parę pomniejszych zmian i wprowadzenie do kabiny kilku ciekawych stylistycznych nowinek.

Pierwsze skrzypce grają tu oczywiście duże ekrany i zupełnie nowy system multimedialny MBUX. Wnętrzu i systemowi Klasy A poświęciliśmy oddzielny materiał, zainteresowanych więc odsyłamy do niego:

Wspomniane ekrany dostępne w sedanie będą w trzech konfiguracjach. Wszystko zależy od wersji wyposażenia i opcji, jakie zaznaczy klient.

  • dwa 7-calowe,
  • jeden 7 calowy, drugi 10,25-calowy,
  • dwa 10,25-calowe.

Wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa

Podobnie, jak hatchback, również sedan będzie wyposażony w całą armię nowoczesnych systemów wsparcia. W tym zaawansowany system prawie autonomicznej jazdy, który znamy z Klasy S. Do tego dodajmy aktywny system hamowania awaryjnego czy aktywny system utrzymania pasa ruchu, a dostaniemy jeden z najlepiej wyposażonych pod tym względem kompaktów na rynku.

Mercedes Klasy A SedanMercedes Klasy A Sedan fot. Mercedes

Produkcja Mercedesa Klasy A Sedan ruszy jeszcze w tym roku

Więcej o:
Komentarze (44)
Nowy Mercedes Klasy A Sedan - miłośnicy sedanów mogą zacierać ręce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • racetam

    Oceniono 48 razy 48

    skoro piszecie najtańszy, to spodziewałem się gdzieś ujrzeć cenę?

  • bartekgryko

    Oceniono 13 razy 13

    w miejsce przycisków, które się obsługiwało bez odrywania wzroku od jezdni mamy teraz ekrany, których się tak obsługiwać nie da. To zdecydowanie zmniejsza bezpieczeństwo, ale jakoś w GAZECIE cicho o tym, choć specjaliści się jednoznacznie na ten temat wypowiedzieli...

  • Gość: Zenon

    Oceniono 8 razy 6

    Jeszcze jakby te tablety dawało się wyjmować z auta i robiły by one za np. telefon, to jeszcze rozumiem. A tak? Auto bez budki na zegary? Porażka.

  • rasta-mw

    Oceniono 12 razy 4

    z zewnątrz wygląda jak stare BMW

  • pcat

    Oceniono 5 razy 3

    Taki tani, że bez 130 brutto nie podchodź.
    Oczywiście z silnikiem jeden koma trzy.

  • Gość: sapher

    Oceniono 13 razy 3

    a mi tam z zewnątrz przypomina Lanosa :)

  • liczbynieklamia

    Oceniono 9 razy 3

    Wydaje mi się, że jeżeli ktoś jest miłośnikiem sedanów, to raczej tych z wielkimi kuframi w stylu starych aut amerykańskich, a nie króciaków w rodzaju Fabii czy Yariski sedan.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX