Nowe Audi Q3 - wiemy już wszystko o drugiej generacji kompaktowego SUV-a

Filip Trusz
Audi kontynuuje szeroko zakrojoną ofensywę modelową. Po niedawnych premierach przyszedł teraz czas na zupełnie nowe Audi Q3. Jakie nowości przynosi druga generacja Audi Q3?

Nowe Audi Q3 mierzy 4485 mm długości, jest więc dłuższe od poprzedniej generacji o 97 mm. Zwiększy się także szerokość do 1849 mm (+18 mm). Jednocześnie SUV został obniżony o 5 mm, do 1585 mm. Audi podkreśla, że o 78 mm powiększono rozstaw osi (do 2681 mm), co zapewniło więcej miejsce we wnętrzu pod względem swobody kolan, głowy i łokci. Stylistycznie model stał się ostrzejszy i znacznie nowocześniejszy.

Tylną kanapę można przesuwać o 150 mm do przodu i do tyłu. Jej oparcie, podzielone na trzy części w stosunku 40:20:40, ma możliwość pochylenia w siedmiu stopniach.

W zależności od pozycji tylnej kanapy i ustawienia jej oparć, bagażnik ma pojemność 530 lub 675 l. Ze złożonymi oparciami, pojemność wynosi 1525 l. Powierzchnię bagażową można regulować na wysokość, w trzech poziomach.

Audi Q3 2018Audi Q3 2018 fot. Audi

Wnętrze nowego Audi Q3

Co ciekawe, w mocno odświeżonym i unowocześnionym wnętrzu standardem będą tzw. wirtualne zegary, czyli 10,25-calowy ekran (za dopłatą może mieć 12,3 cala) przed oczami kierowcy, który zastępuje klasyczne zegary. Kierowca zarządza nim i dostosowuje do swoich potrzeb z poziomu przycisków na kierownicy. Wirtualny kokpit dopełnia duży ekran dotykowy w konsoli centralnej o przekątnej 8,8 cala.

W przeciwieństwie do najwyższych modeli z Ingolstadt w kompaktowym SUV-ie pozostawiono panel sterowania klimatyzacją z przyciskami i pokrętłami. Nie zniknęło także pokrętło do regulacji głośności. Sam projekt kabiny to, to do czego Audi zdążyło nas przyzwyczaić - elegancki, przyjemny dla oka minimalizm i dbałość o szczegóły.

Nowy system multimedialny MMI zapewnia stały dostęp do Internetu i rozbudowane usługi typu connect. Za nagłośnienie wyższych wersji dbać będzie audio dopracowane przez ekspertów z Bang & Olufsen.

Audi Q3 2018Audi Q3 2018 fot. Audi

Najciekawsze systemy wsparcia nowego Audi Q3:

  • adaptacyjny asystent jazdy, łączy on funkcje adaptacyjnego asystenta prędkości, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy,
  • ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu,
  • asystent parkowania,
  • asystent ruchu poprzecznego z tyłu,
  • cztery kamery otoczenia,
  • system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front,
  • ostrzeżenie przed opuszczeniem toru jazdy.

Audi Q3 2018Audi Q3 2018 fot. Audi

Jednostki napędowe nowego Audi Q3

Na premierę nowe Audi Q3 będzie dostępne w czterech wersjach silnikowych: trzech benzynowy i jednej wysokoprężnej. Zaczynamy od benzynowych jednostek TFSI. Każda z nich została wyposażona w filtr cząstek stałych.

  • Audi Q3 35 TFSI - 1.5 o mocy 150 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
  • Audi Q3 40 TFSI - 2.0 o mocy 190 KM i 320 Nm
  • Audi Q3 45 TFSI - 2.0 o mocy 230 KM i 350 Nm.

Bazowa benzyna dostępna jest z napędem na przód i skrzynią S-tronic oraz skrzynią ręczną, która do oferty dołączy z czasem. Za to nowe Q3 z 2.0 TFSI w standardzie mają siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i stały napęd na cztery koła quattro.

Diesel na razie będzie jeden:

  • Audi Q3 35 TDI - 2.0 o mocy 150 KM i 340 Nm.

Na początek będzie dostępne z manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła quattro. Nieco później klient będzie miał możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów S tronic w połączeniu z napędem na przednią oś. W najbliższej przyszłości do oferty dołączy 190-konna wersja silnika 2.0 TDI.

Audi Q3 2018Audi Q3 2018 fot. Audi

Właściwości jezdne nowego Audi Q3

Inżynierowie podkreślają, że chcieli zachować sportowy charakter modelu, a przy tym poprawić komfort jazdy. Przednia oś kompaktowego SUV-a to klasyczne kolumny McPhersona, oś tylna z kolei to złożona struktura czterowahaczowa.

W opcjach znajdziemy zawieszenie z systemem kontroli tłumienia, w którym czujniki mierzą ruchy wszystkich czterech kół oraz przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne. Charakterystyka pracy amortyzatorów jest dopasowywana do warunków nawierzchni i do sytuacji na drodze. Dla szukających ostrzejszego SUV-a przygotowano zawieszenie sportowe.

W nowym Q3 nie zabraknie oczywiście wyboru trybu jazdy Audi drive select z 6 trybami: auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency i individual. Ustawienia wpływają na pracę m.in. silnika, skrzyni, układu kierowniczego i zawieszenia.

Audi Q3 2018Audi Q3 2018 fot. Audi

Kiedy nowe Audi Q3 wejdzie do sprzedaży?

Niemcy nie zamierzają zwlekać z rozpoczęcie sprzedaży. Ta rozpocznie się już na jesieni.

Jest jeszcze za wcześnie, żeby rozmawiać o cenach, ale w pierwszej informacji prasowej podano już wyposażenie standardowe nowego Audi Q3. Standardowo kompaktowy SUV będzie wyposażony m.in. w:

  • cyfrową deskę rozdzielczą,
  • radio MMI z Bluetooth,
  • kierownicę wielofunkcyjną,
  • klimatyzację,
  • reflektory diodowe,
  • tylną kanapę z możliwością przesuwania do przodu,
  • system ostrzegania przed opuszczeniem toru jazdy,
  • system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front,
  • czujnik światła/deszczu,
  • regulowany limiter prędkości.
Więcej o:
Komentarze (28)
Nowe Audi Q3 - wiemy już wszystko o drugiej generacji kompaktowego SUV-a
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: eRjej

    Oceniono 16 razy 14

    Tytuł: "wiemy już wszystko o drugiej generacji kompaktowego SUV-a"

    Szukam ceny:
    "Jest jeszcze za wcześnie, żeby rozmawiać o cenach..."

    Czyli jednak nie wszystko, bo ceny nie znacie...

  • brutusnaidiotos

    Oceniono 15 razy 13

    Martwi mnie ta kanapa tylna przesuwana do przodu czy za cofnięcie do tyłu będzie dopłata ?

  • Gość: Jacek

    Oceniono 13 razy 9

    2.0 TFSI nie ma quattro. Ma haldeksa wbudowanego w skrzynie biegów, którego nazywają quattro ultra - taki moduł - Jak się zepsuje to będzie drożej.

  • Gość: karol

    Oceniono 18 razy 8

    Fajny. Swietnie, ze nie ma juz tego tandetnego doklejonego tabletu i ze sa pokretla od klimy, a nie tylko przebijanie sie przez pierdyliard okienek na ekranie zeby zmienic temperature.

  • Gość: Piotr

    Oceniono 12 razy 4

    Marka premium to marka premium i zawsze cena tez będzie premium, dlatego raczej nie należy porównywać Skody do Audi, bo rezultat jest z góry jasny - jeżeli ktoś patrzy na cenę to 4 kółka nie są dla niego.
    Co do auta to uważam, ze zrobili piękne auto takie jak oczekiwałem zarówno na zewnątrz jak i w środku, ale to jest oczywiście kwestia gustu. Ja np. uważam Peugeota 3008 za szkaradztwo.
    To czym Audi mnie do siebie przekonuje to chyba najbardziej dopracowana technika i dbałość o szczegóły.
    Prawdziwy napęd Quattro jest juz bardzo rzadko spotykany, Sprzęgło Haldex wyparł Torsena. Czy to źle? Haldex sprawdza się znakomicie, a przy tym ma swoje zalety w porównaniu do starego quattro.
    Takie jest piękno dzisiejszej motoryzacji - auta napakowane technologią na miarę 21. wieku, ale ta technologia jest dla nas- kierowców.
    Jeżeli ktoś uważa, ze nie ma w tym ducha i wszystko i tak sie zepsuje to proponuję sklep rowerowy i bilet miesięczny w PKP...
    Pozdrawiam

  • pcat

    Oceniono 10 razy 4

    Siedziałem dziś w salonie nowym Q5 w wersji „bieda”. Materiały jak w Kodiaku ale kosztuje 80% więcej, jest ciaśniejszy oraz made im Mexico!

  • Gość: muy

    Oceniono 6 razy 2

    Rany boskie srodek ociosali moja siekierka.Tego co zaprojektowal to pseudo cos powinni na pal nabic.

  • Gość: mar

    Oceniono 1 raz 1

    rozpada sie przemysl naftowy w wenezueli no i nam sie dostaje podwyzkami cen paliw

  • Gość: cda

    Oceniono 5 razy 1

    przeciez to, ze paliwo jest droższe to nie jest wina oplaty emisyjnej, bo te akurat placa wielkie korporacje paliwowe tylko żydów co namowili trumpa do ataku na Iran

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX