Renault Megane R.S Trophy - Francuzi przygotowali jeszcze mocniejsze Megane R.S.

Chwilę po debiucie nowego Renault Megane R.S. przyszedł czas na jeszcze mocniejszą, topową odmianę Trophy. Samochód ma pod maską 300 KM - to jeden z najmocniejszych przednionapędowych hot-hatchy na rynku.

Standardowa odmiana Renault Megane R.S. ma pod maską silnik 1.8 turbo, który generuje 280 KM maksymalnej mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Wartość momentu obrotowego jest najlepsze w klasie. Nawet Honda Civic Type R, oferująca 320 KM maksymalnej mocy ma do dyspozycji 400 Nm momentu obrotowego.

W przypadku wersji Trophy maksymalną moc podniesiono o 20 KM, ale moment obrotowy pozostanie niezmieniony. Za przenoszenie potężnego momentu obrotowego odpowiada skrzynia EDC. Wzmocniona jednostka spełnia najnowsze normy emisji spalin, dzięki wykorzystaniu filtra cząstek stałych. W układzie wydechowym zainstalowano zawór regulacji natężenia dźwięku.

Najmocniejsza wersja jest wyposażona w opcjonalny pakiet Cup składający się z mechanizmu różnicowego Torsena, dwumateriałowych tarcz hamulcowych i lżejszych obręczy kół. Amortyzatory są sztywniejsze o 25 proc., sprężyny o 30 proc., a stabilizatory o 10 proc. Na standardowym wyposażeniu znajdziemy również specjalne ogumienie Bridgestone Potenza S001 w rozmiarze 235/35 R19. Na liście opcji znajdziemy fotele Recaro pokryte alcantarą.

Eskorta VIP-ów - jak to się robi za granicą?

Tym razem Renault przygotowało mniej radykalną odmianę Megane R.S. Trophy. Wcześniejszy model pozbawiono tylnej kanapy, zainstalowano w nim rozpórkę tylnego zawieszenia, pasy sportowe i kubełkowe fotele. Prezentowany samochód to po prostu mocniejsza odmiana „zwykłego” R.S.

Więcej o:
Komentarze (12)
Renault Megane R.S Trophy - Francuzi przygotowali jeszcze mocniejsze Megane R.S.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • slavo_bravo

    Oceniono 2 razy 2

    1,8T i 280KM? Ile to wytrzyma? 50tys. km i remont silnika?
    Ile pali benzyny i oleju? W równych proporcjach?

  • Gość: Arras

    Oceniono 8 razy 2

    Potezny moment ha ha ....10 lat temu w kompaktach montowano silniki co maja okolo 350NM ....nie sam moment sie liczy. Liczy sie moment i obroty czego wynikiem jest MOC.
    honda type -r 7 ma 196NM (czyli znacznie mniej niz obecne diesle) ,a do 100km/h przyspiesza w 6,8s

  • Gość: FreeMan

    Oceniono 4 razy 2

    To Trophy-R była bez kanapy i z RollBar’em. Wersja Trophy była jedynie mocniejsz z poprawionym zawieszeniem (Ohlins) i opcjonalnie wydechem (Akrapovic).

  • Gość: klm

    Oceniono 1 raz 1

    "Wartość momentu obrotowego jest najlepsze w klasie." - parszywy gimbusie Boner, przestań żydłaczyć i zacznij pisać po polsku!

  • Gość: Danmian

    0

    Do ich modeli przekonałem się ostatecznie jak pożyczałem niedawno roczny model w Panek, fajnie się sprawdził

  • Gość: Yo!

    Oceniono 2 razy 0

    Trophy-R też będzie, ale nie u nas.

  • Gość: HotterLatch

    Oceniono 3 razy -3

    no i jaki to robi czas do 100? bo te wszystkie kunie i momenty, są po to, żeby szybko jechać. I wyszło mi, że 100 robi w 5.7 s, to aż 0.1 szybciej niż zwykła wersja. Naprawdę szybko, superb 280hp robi to w 5.2 sekundy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX