Nowe Audi TT - Audi odświeża małe coupe

Audi TT jest obecne na rynku od 20 lat. Aktualnie sprzedawana, trzecia generacja przeszła gruntowny lifting. Producent zmienił wygląd nadwozia, zaktualizował ofertę silników oraz poprawił wyposażenie.

Wygląd niemieckiego coupe pozostaje niezmienny od dwóch dekad – łagodnie opadająca linia dachu, szeroko rozstawione tylne lampy, gałka dźwigni zmiany biegów w kształcie piłki czy unikalny wlew paliwa to tylko niektóre z charakterystycznych elementów.

W odświeżonej wersji nie zabrakło charakterystycznego, trójwymiarowego grilla Singleframe i dużych wlotów powietrza w zderzaku. Przednie reflektory wykonano w technologii diodowej, a za dopłatą można zamówić lampy Matrix. Wraz z nimi występują dynamiczne kierunkowskazy.

Audi TT Coupe mierzy 4,19 m długości, a rozstaw osi to 2,51 m. Nowa wersja jest dostępna w standardzie już na 17-calowych felgach, ale za dopłatą można zamówić felgi w rozmiarze 18, 19 i 20-cali. W odświeżonej wersji do palety kolorów nadwozia dochodzą trzy nowe warianty: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse i niebieski turbo (dostępny tylko w TTS i S Line).

Audi TT 2018Audi TT 2018 fot. Audi

Pod maskę trafiły silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem. Bazowa jednostka 40 TFSI oferuje 197 KM mocy, natomiast trochę mocniejsze 45 TFSI generuje 245 KM. W ofercie jest jeszcze motor 2.0 TFSI o mocy 306 KM – dostępny w wersji TTS. Z takim silnikiem pod maską auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Wszystkie jednostki są wyposażone w filtr cząstek stałych. Audi oferuje 6-biegową, ręczną skrzynię lub 7-biegową, dwusprzęgłową. W modelu TTS jest dostępna przekładnia S Tronic.

Wersja 45 TFSI może być wyposażona w napęd quattro, a za dopłatą do każdej wersji można zamówić system Audi drive Select, który pozwala wybrać kierowcy tryb prowadzenia. Przy zakupie pakietu S Line sport lub Audi Magnetic Ride – zawieszenie jest o 10 mm niższe.

Audi TT 2018Audi TT 2018 fot. Audi

We wnętrzu zainstalowano sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Z kolei sportowe fotele S z regulowanymi siedziskami i oparciami są dostępne opcjonalnie. Pojemność bagażnika w przypadku tego modelu 305 litrów. Analogowe zegary zastąpiono cyfrowym kokpitem wyświetlanym na 12,3-calowym wyświetlaczu. System Audi Connect dostarcza na pokład szereg usług online, a o rozrywkę zadba m.in. system dźwięku od Bang & Olufsen.

Więcej o:
Komentarze (8)
Audi TT - Audi odświeża małe coupe
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Slavo

    Oceniono 3 razy 1

    Cena 300 k/za TTS to przesada/za taką cenę mozna kupić Porsche Boxster czyli prawie 911 kę!.

  • Gość: iganowicz

    0

    Ich modele co jakiś czas pożyczam w Panek i dobrze się sprawdzają też na długich trasach

  • jozinzpolski

    Oceniono 2 razy 0

    Audi Q3. Kupiony za ponad 200 tyś zł. Z tyłu brak podłokietnika, bo.... zapomniałem zamówić (na szczęście dają "za darmo" i każdemu wycieraczkę tylnej szyby). Elektroniczny hamulec postojowy działa, ale tylko przy jeździe w przód (przy cofaniu już nie, bo... audi tak ma). Klapę bagażnika można zamknąć naciskając przycisk na kluczyku - ale tylko wtedy, gdy stoisz nie dalej niż 20 cm od samochodu (to po ch..j mi taka funkcja?). Audi Q3 to JEDYNY samochód, w którym nie potrafiłem zakodować listy ulubionych stacji radiowych (jak można było spier...dolić coś tak banalnego??). I co z tego że zrobiłem to posiłkując się instrukcją obsługi, skoro nie pamiętam jak się ją wywołuje ??? Jeśli kupujesz Q3 dla fantastycznego napędu 4x4 to... zapomnij - Q3 ma Haldex. Wspomnijmy jeszcze o podłokietniku który jest tak krótki że kończy się tam, gdzie zaczyna się łokieć (prawdziwy 100% podłokietnik, przedramienia nie oprzesz).
    8 lat temu kupiłem passata (to był mój pierwszy samochód koncernu, wcześniej tylko renówki). Przez te 8 lat otwarłem instrukcję może ze 3 razy. W pasku wszystko jest oczywiste, logiczne, proste. A przecież Audi to jest ten sam koncern !!! Audi - głupota dzięki technice ??

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX