Volvo XC60 - Volvo rejestruje znak towarowy XC60 B4 i B5. Czas na elektryka?

Szwedzki producent nie ukrywa, że jest mocno zainteresowany elektryfikacją swojej gamy modelowej. Najnowsze doniesienia mówią o pierwszym samochodzie z napędem elektrycznym w 2019 roku.

Jakiś czas temu szef Volvo, Hakan Samuelsson zapowiedział, że obecna generacja turbodoładowanych silników spalinowych jest ostatnia. W kwietniu tego roku producent ujawnił plany pełnej elektryfikacji gamy modelowej do 2025 roku. Ten ruch potwierdzają wnioski o rejestrację znaków towarowych.

Volvo zarejestrowało nazwę XC60 B4 AWD oraz XC60 B5 AWD. Nowy przyrostek w nazwie wskazuje na zupełnie nowy rodzaj napędu. Dotychczas silniki benzynowe były oznaczone z literką "T", jak T5, T6 czy T8 (hybryda plug-in), a jednostki wysokoprężne miały na tylnej klapie D4, D5 lub D6. Wygląda na to, że literka "B" oznacza zasilanie z baterii, czyli silnik elektryczny pod maską.

Volvo V60 2018

To nie pierwszy raz, kiedy Volvo używa litery B w nazwie swojego samochodu. W 1944 roku pojawił się na rynku silnik B4B, który trafił pod maskę Volvo PV i Duett. Szwedzka marka zaprzestała używania litery B w nazwie dopiero w 2010 roku, gdy zastąpiła ją literką T.

Zgodnie z planem, już w przyszłym roku poznamy pierwszy, elektryczny model Volvo. Jeżeli plotki się potwierdzą, będzie to właśnie crossover XC60.

Więcej o:
Komentarze (8)
Volvo XC60 - Volvo rejestruje znak towarowy XC60 B4 i B5. Czas na elektryka?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jakr8

    Oceniono 7 razy 5

    Szkoda diesla D5 - jeden z lepszych

  • przemekthor

    Oceniono 2 razy 2

    "B4 i B5 - Volvo rejestruje nowe oznaczenia. Trafią na SUV-a, którego Polacy kochają"
    No nie wiem, czy tego "SUV-a" Polacy rzeczywiście kochają. Bycie nr 1 w sprzedaży nowych aut w klasie to jeszcze niewiele znaczy. To zaledwie kilka tysięcy aut, a sprzedawało się, bo było tanie, o 1/3 tańsze od Audi Q5 czy beemki X3. Nie tak dobrze jeżdżące, ale równie dobrze wykonane, stąd wyniki. Ale tych parę tysięcy nabywców to nie jest na tyle liczebna grupa, żeby była reprezentatywna dla narodu liczącego 30 milionów ludzi z hakiem, co?
    Polacy kochają, owszem, ale Audi A4 B5 i A6 C5. I wszystko, co lata na 1.9 TDI 90 KM. Bez złośliwości, to dobre auta i bardzo dobry silnik.
    Piszę "SUV" bo to żaden SUV, to średni crossover. SUV to Mercedes GLS albo Range Rover Vogue.

  • Gość: Jozek3

    0

    Modele Volvo też kilka razy pożyczałem już w Panek i zwłaszcza te nowe mają fajne wyposażenie

  • patrze_na_was_z_gory

    0

    Tepe ryje. Polak moze najwyzej kochac ogladac cos w prospekcie. Namacalnie to ma Daewoo i inne fantastyczne wynalazki :)))
    Narod prostakow.

  • Gość: SKF

    Oceniono 2 razy 0

    Zastanawia mnie jak zamierzaja upakowac baterie. Platforma na ktorej oparte jest XC60 ma miejsce na baterie w tunelu srodkowym. Nie sadze zeby tam bylo wystarczajaco duzo miejsca na 60 do 80 kWh baterii. Bateria w tunelu srodkowym ma 9 kWh pojemnosci. Brak zbiornika paliwa zwolni miejsce pod siedzeniami, ale to da miejsce na moze dodatkowe 10 kWh. Przy napedzie tylko na tyl znajdzie sie miejsce na baterie pod maska. Jednak z technicznego punktu widzenia to koszmar. Trzeba doprowadzic przewody i obieg cieczy chlodzacej do wszystkich modulow baterii rozrzuconych po calym samochodzie. Nie widze w jako sposob to moze byc tansze niz rozwiazania stosowane w Chevrolecie Bolcie czy Tesli. System chlodzenia baterii ciecza jest niezbedny zeby miec mozliwosc szubkiego ladowania i zeby zapewnic dluga zywotnosc baterii. Nissan Leaf wykorzystuje jako heatsink konstrukcje samochodu i panel pod samochodem, ale jak pokazuje doswiadczenie to nie wystarczy. Leaf ma dosc znaczna degradacje pojemnosci baterii. Dla Nissana narazie nie bylo to problemem, bo Nissan sam produkowal swoje baterie i wymienial je na gwarancji.

    Chyba, ze Volvo ma gdzies asa w rekawie i okaze sie ze mozna upakowac baterie pod cala podloga.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX