Nowa Honda CR-V - opinie Moto.pl. Wzór rodzinnego SUV-a

Filip Trusz
Nowa Honda CR-V wreszcie przyjechała do Europy. Do sprzedaży w Polsce SUV Japończyków wejdzie na jesieni. Mieliśmy okazję sprawdzić przed premierą, co nowa Honda CR-V potrafi. I jeżeli szukacie samochodu rodzinnego, to może być dla Was bardzo dobry wybór.

Honda CR-V to przemyślany produkt, który powstał dla sprecyzowanego klienta. To rodzinny SUV, w którym na pierwszym miejscu stoją przestronność i praktyczność. Nie jest to samochód dla miłośników ostrych zakrętów, sportowych emocji i dynamicznych przyspieszeń. W Hondzie CR-V liczy się miejsce na tylnej kanapie i wielkość bagażnika.

Nowa Honda CR-V - wzór rodzinnego, praktycznego SUV-a

Nietypowo zacznę właśnie od tylnej kanapy. Podróżuje się na niej bardzo wygodnie - nikt nie będzie narzekał na brak miejsca na nogi ani nad głową. Przestronne wnętrze to zasługa zwiększonego rozstawu osi (+40 mm) i poszerzenia nadwozia przy zachowaniu długości poprzednika. Co ważne, tunel środkowy jest symboliczny, pośrodku może więc jechać nie tylko dziecko. Jeżeli jedziemy bez trzeciej osoby, to docenimy miękki podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. Kolejny plus to dwa wyjścia USB (obsługują szybkie ładowanie, 2,5 A) oraz duże kieszenie w drzwiach.

Bagażnik pomieści znakomite 561 l. Podłoga bagażnika jest teraz szersza o 160 mm i dłuższa o 250 mm. Klapę można otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem, a tylne fotele złożyć jednym ruchem.

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Honda

Honda CR-V nie zawodzi również z przodu. Kieszenie w drzwiach pomieszczą półtoralitrowe butelki, uchwyty na kubki - dwie duże kawy, a ogromny schowek (dostępne są trzy różne ustawienia) w podłokietniku - nawet laptopa lub damską torebkę.

Nowa Honda CR-V, po raz pierwszy, dostępna jest także w wersji siedmiomiejscowej.

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Honda

Silniki nowej Hondy CR-V

Pod maską nowej Hondy CR-V znajdziemy benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w Civicu X. Parametry silnika zależą od wybranej skrzyni biegów:

  • z ręczną skrzynią: 173 KM mocy przy 5600 obr./min i 220 Nm w zakresie od 1900 do 5000 obr./min,
  • z CVT: 193 KM mocy przy 5600 obr./min  i 243 Nm w zakresie od 2000 do 5000 obr./min
  • deklarowane zużycie paliwa: 6,3 l/100 km dla wersji z napędem na przednią oś i skrzynią 6MT oraz 7,1 l/100 km dla wersji z przekładnią CVT i napędem AWD
  • przyspieszenie: 9,3 s do 100 km/h
  • prędkość maksymalna: 211 km/h.

W niedalekiej przyszłość do oferty dołączy także Honda CR-V z napędem hybrydowym.

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Filip Trusz

Wrażenia z jazdy nową Hondą CR-V

Prowadzenie idealnie wpisuje się w charakter modelu. Nowa Honda CR-V jeździ zauważalnie lepiej od poprzedniczki, układ kierowniczy jest precyzyjny, ale auto nie zachęca do szybkiej jazdy. W ostrzejszych zakrętach i łukach nadwozie się przechyla, a my nie czujemy się do końca pewnie.

Honda CR-V najlepiej sprawuje się podczas spokojnego pokonywania kolejnych kilometrów. Wtedy docenimy nowe zawieszenie i nienaganny komfort jazdy, jaki zapewnia. SUV bez najmniejszego problemu wybiera nierówności na drodze. Kolejną zaletą jest wyciszenie wnętrza (Honda chwali się systemem aktywnej redukcji hałasu) - na pokładzie robi się głośniej dopiero przy prędkościach autostradowych.

Podczas krótkich jazd testowych trudno oceniać realne zużycie paliwa. Komputer pokładowy pokazywał mi zwykle 1-1,5 l więcej od deklarowanego. Nowa Honda CR-V ma lepiej radzić sobie w terenie. Prześwit został zwiększony o 35 mm, a nowe oprogramowanie układu AWD ma poprawić właściwości terenowe.

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Filip Trusz

Nowe wnętrze i systemy bezpieczeństwa

Honda chwali się, że wnętrze nowej Hondy CR-V dorównuje SUV-om klasy premium, ale to trochę przesada. Owszem kabina jest elegancka, a strategiczne miejsca wykończono miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami, ale z pewnością nie jest to poziom marek premium. Wnętrze ożywiają metaliczne, polerowane elementy oraz panele ozdobne przypominające drewno. Standardowo, model CR-V dostępny jest z materiałową, czarną tapicerką foteli, którą w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępuje miękka skóra naturalna w kolorze czarnym lub w odcieniu kości słoniowej.

Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw zegarów z centralnie umieszczonym, dużym, kolorowym, siedmiocalowym wyświetlaczem TFT-LCD. Oprócz prędkościomierza i obrotomierza ekran może pokazywać m.in. wskazania nawigacji, odtwarzaną muzykę, kontakty z telefonu czy dane dotyczące napędu 4x4. W nowej Hondzie CR-V pojawił się także wyświetlacz HUD.

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Honda

Lekko przestarzały system multimedialny znamy dobrze z nowego Civica. Miłośnicy smarfonów z pewnością ucieszą się z integracji systemu ze smarfonami za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto.

Najciekawsze systemy bezpieczeństwa, jakie znajdziemy w nowej Hondzie CR-V:

  • system ograniczający skutki kolizji. Układ emituje akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz, w razie konieczności, automatycznie wyzwala ciśnienie uruchamiające układ hamulcowy.
  • system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu,
  • system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu,
  • system utrzymywania na pasie ruch,
  • tempomat adaptacyjny (ACC),
  • inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC), Tempomat i-ACC przewiduje i automatycznie reaguje na zajechanie drogi przez inny pojazd na drogach o wielu pasach ruchu,  
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach,
  • system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania,
  • wielofunkcyjna kamera cofania.

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Filip Trusz

Kiedy nowa Honda CR-V pojawi się w Polsce?

Polska premiera Hondy CR-V została zaplanowana na jesień tego roku. Prawdopodobnie będzie to październik. Niestety, jest jeszcze za wcześnie na rozmowę o polskich cenach. Te poznamy bliżej rynkowej premiery.

Nowa Honda CR-V - opinie Moto.pl. Podsumowanie

Nowa Honda CR-V pod wieloma względami należy do samej czołówki segmentu. Jeżeli szukacie przestronnego, rodzinnego samochodu z dużym i ustawnym bagażnikiem, to warto poczekać do jesieni i sprawdzić CR-V. W kategorii "rodzinny SUV" nowa Honda CR-V to zdecydowanie jeden z najmocniejszych graczy na polskim rynku.

Więcej o:
Komentarze (41)
Nowa Honda CR-V - opinie Moto.pl. Wzór rodzinnego SUV-a
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Cześć

    Oceniono 25 razy 19

    W tych przeklamanych testach i tak wygra porownanie skoda i volkswagen już teraz to wiadomo...

  • siwywaldi

    Oceniono 14 razy 12

    Czyli w sumie NIC nowego.
    Mam od nowości (czyli od 6 lat) Hondę CRV w wersji III z silnikiem benzynowym 2,0 l. Auto spisuje się bez zarzutu, tyle że nie jest samochód dla uwielbiających ostrą jazdę. Auto ma średnie przyspieszenia i wymaga by się nim nauczyć jeździć, bo 150 konny silnik jest ciut za słaby, zwłaszcza jak jedziemy z kompletem pasażerów i bagażu.

    Ale najbardziej rozbawiło mnie zużycie paliwa. Większy silnik z turbodoładowaniem i zaledwie 6,3 litra na 100 km? To nie jest realne nawet na płaskiej drodze i wiejącym z tyłu silnym wiatrem :-)). Moja Honda średnio pali 9,8 l/100 km, a średnią wyliczam co 10 tys. przejechanych kilometrów, więc ta średnia uwzględnia lato, zimę, miasto i trasę, przy czym zaznaczam, że jeżdżę w miarę umiarkowanie, bo jak trzeba docisnąć to na jednym tankowaniu potrafi wyjść nawet i 16 litrów/100 :-))
    No i te "bajery", dostępne w większości za słoną dopłatą, tak samo jak i napęd na cztery koła, za który w obecnej wersji, trzeba dopłacić kilka tysięcy złotych.
    No i na uwagę zasługuje solidność auta, choć po 6 latach w miejscach narażonych na silne słońce (parkuję "pod chmurką"), zaczęła się rozwarstwiać imitująca skórę tkanina, którą wyłożone są podłokietniki a w skórzanej osłonie dźwigni zmiany biegów, zrobiła się dziura :-(.

  • Gość: nazgul

    Oceniono 44 razy 4

    Ciekawe jak z cenami. Rexon od ssangyonga jest porównywalny w opcjach i pewnie wyjdzie taniej ze wzgledu na rabaty z KDR.

  • Gość: panie radaktorzyno

    Oceniono 3 razy 3

    A gdzie wersja artykułu dla nie znających na pamięć parametrów poprzedniego modelu?

  • Gość: Adam

    Oceniono 3 razy 1

    Bardzo fajny artykuł!

  • Gość: Piotr

    Oceniono 7 razy 1

    Unia zniszczy wszytko

  • Gość: Denver

    Oceniono 17 razy 1

    Jedynym slusznym silnikiem w tym aucie jest amerykański 2.4. Przeleci 200 tys mil bez zagladania do serwisu.

  • Gość: wandal

    0

    Co za budowanie napięcia! Właśnie za ten specyficzny styl uwielbiam filmy osadzone w klimatach bloku wschodniego.

  • Gość: lopez

    0

    z japońskich aut bardziej mi odpowiada rav4, linia nadwozia jest lepiej poprowadzona, no i ten napęd 2.5 hybrydowy jest dobrym rozwiązaniem dla takiego suva

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX