Nowy Hyundai Tucson - opinie Moto.pl. Hit sprzedaży z kilkoma nowościami

Hyundai coraz wyraźniej zaznacza swoją pozycje w segmencie SUVów. Gama modelowa tego producenta cały czas jest powiększana i odświeżana. Jedną z ważniejszych premier tego roku jest nowy Hyundai Tucson. Jakie zmiany przyniósł facelifting?

Podczas pierwszych jazd w Hiszpanii nowymi SUV-ami mieliśmy okazję sprawdzić trzy auta koreańskiej marki. Zaczęliśmy od Hyundaia Kona z silnikiem Diesla - Hyundai Kona Diesel - opinie Moto.pl. Uzupełnienie oferty. Drugim prezentowanym samochodem był Hyundai Tucson. W przypadku tego modelu zmieniło się nieco więcej. Przede wszystkim jest to odmiana, która przeszła facelifting.

Zmiany objęły choćby stylistykę zewnętrzną. Z przodu zastosowano zmodernizowany zderzak, grill o nowym kształcie oraz reflektory wykonane w całości w technologii FullLED. Wprowadzono również nowe rodzaje alufelg w rozmiarach od 16 do 19 cali. Z tyłu z kolei jest nowy zderzak, zmodernizowana klapa bagażnika, zmieniono reflektory oraz końcówki układu wydechowego. Te unowocześnienia odświeżyło design i tak już dobrze wyglądającego Tuscona. Wato też wspomnieć, że gama kolorystyczna składa się teraz z 10 kolorów nadwozia.

Hyundai Tucson 2018Hyundai Tucson 2018 fot. Maciej Gis

Subtelne zmiany

Również we wnętrzu wprowadzono parę nowości. Zalicza się do nich wykorzystanie nowych materiałów wykończeniowych deski rozdzielczej, wprowadzenie nowego wyświetlacza, od obsługi multimediów, wprowadzenie wentylowania foteli oraz ładowarki indukcyjnej. Wraz z liftingiem auta rozszerzono jego możliwości personalizacji. Dotyczy to choćby kolorystyki. Klienci mogą wybierać jedna z czterech opcji (Light Grey, Sahara Beige, Black One Tone i Red Wine).

Mild-Hybrid w nowym Hyundaiu Tucsonie

Najważniejszą jednak zmianą jest rozszerzenie oferty jednostek napędowych. Teraz Tuscona będzie można zakupić w odmianie mild-hybrid 48V, z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, zsynchronizowanym z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Nowo oferowany układ jest czymś w stylu półhybrydy. Podstawą systemu jest drugi akumulator umieszczony w bagażniku oraz „maszyny” elektrycznej o znacznie mniejszej mocy niż występuje to w przypadku klasycznej hybrydy. Wspomniane urządzenie elektryczne jest montowane bezpośrednio przy silniku i jest połączone z nim paskiem napędowym. W efekcie zastępuje on alternator oraz rozrusznik. Odpowiada on za włączanie silnika oraz ładowanie akumulatora, które odbywa się przy swobodnym wytracaniu prędkości oraz hamowaniu. Drugim zadaniem 48V układu elektrycznego poza rozruchem silnika, jest zasilanie urządzeń pokładowych takich jak: klimatyzacja, audio, jak też wspomaganie silnika podczas rozpędzania, dzięki czemu osiągnięcie docelowej prędkości odbywa się szybciej, przy jednoczesnym mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.

Hyundai Tucson 2018Hyundai Tucson 2018 fot. Maciej Gis

Bez znaczących różnic

Podczas jazdy nie czuje się znaczących różnic. Dość mocna jednostka napędowa dobrze sprawdza się w Tucsonie. Z pewnością nie występuje efekt braku mocy. Poza tym trzeba powiedzieć, że układ kierowniczy nie powala na kolana. Trudno jest dobrze wyczuć auto a szkoda, ponieważ jest to najsłabszy punkt tego auta, które w ogólnym rozrachunku jest ciekawą propozycją.

Tuscon po faceliftingu został doposażony w parę systemów bezpieczeństwa. Teraz klienci konfigurując pojazd mogą zamówić takie układy jak: Driver Attention Warning (DAW), Lane Keeping Assist (LKA), Intelligent Speed Limit Warning (ISLW), High Beam Assist (HBA), Surround View Monitor (SVM) czy Smart Cruise Control with Stop & Go (SCC w/ S&G).

Spory wybór silników

Klienci nie zainteresowani zakupem odmiany mild-hybrid 48V mogą zdecydować się na wybór innych jednostek napędowych. Wśród nich można wymienić choćby benzynowy, wolnossący 1.6GDi o mocy 132 KM z przednim napędem, 1,6T-GDI o mocy 177 KM z przednim napędem oraz opcją napędu na cztery koła. Poza tym są też w ofercie diesle 1.6 CRDi 115 KM, 1.6 CRDi 136 KM oraz 2,0 CRDi 185 KM.

Hyundai Tucson 2018Hyundai Tucson 2018 fot. Maciej Gis

Nowy Hyundai Tucson - cennik

Ceny Tuscona po faceliftingu rozpoczynać się będą od 86 900 zł. Za tą cenę otrzymamy auto w wyposażeniu Classic z podstawowym, wolnossącym silnikiem 1.6 GDI o mocy 136 KM. Z kolei najmocniejsze odmiany w standardzie Premium rozpoczynają swoje ceny od 171 900 zł za wersję 1.6 T-GDI o mocy 177 KM i napędem na obie osie oraz 179 900 zł za 2-litrowego diesla o mocy 185 KM i napędem 4WD.

Więcej o:
Komentarze (42)
Nowy Hyundai Tucson - opinie Moto.pl. Hit sprzedaży z kilkoma nowościami
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Barry Kent

    Oceniono 11 razy 7

    Najtańszy powinien kosztować 65 000 zł a najdroższa wszystkomająca wersja 120 000 zł i wtedy byłby hit, bestseller i szał ciał. Na dodatek ROZSĄDNIE wyceniony.

  • xysieq

    Oceniono 13 razy 7

    Wszystko pięknie, tylko ten doklejany monitorek jak nawigacja Navigon sprzed 8 lat już mogli sobie darować.

  • Gość: mck

    Oceniono 6 razy 4

    Koreańczycy zaszaleli z cenami i ten model zapewne przestanie się sprzedawać. Za te pieniądze można kupić lepiej wykonane auto europejskiej marki. Ceny topowych wersji mogą rozśmieszyć - 170 000 zł za Hyundaia? Czy to jakiś koreańczyk zaszalał, czy tylko polski importer?

  • dondario60

    Oceniono 8 razy 4

    A Mazda CX-5 w najbogatszej wersji z 2,5 litrowym benzyniakiem 192 KM, mająca wszystko w wyposażeniu kosztuje 165 tys. I akcyza wysoka! Tylko frajer kupi Hyundaia z benzyną 1,6 177 KM!

  • Michał Stańczak

    Oceniono 3 razy 3

    Po co Ci wszystkie opcje w samochodzie, zapewnię będziesz korzystał z klimy, pełnej elektryki i i jeszcze może coś się znajdzie. Loda i tak nie zrobi wiec te wszystkie opcje to tylko przerost nad forma, ale dla niektórych dołożenie drugiej wartości samochodu tylko dlatego żeby dam parkował bo kierowca pewnie debil przez duże D nie umnie No to się nie dziwie ze takie ceny. Jest klient jest podaż i ..... brak słów

  • sila

    Oceniono 3 razy 3

    Styl w jakim został napisany ten artykuł woła o pomstę do nieba.

  • Gość: Pawel

    0

    Premium mam 140 tys

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX