Najtańsza Tesla - Model 3, zadebiutuje na festiwalu w Goodwood

Najnowszy projekt Tesli nie miał łatwego startu. Po wielu miesiącach perturbacji Model 3 w końcu trafi na rynek europejski. Debiut zaplanowano podczas Festiwalu Szybkości w Goodwood, ale na pierwsze egzemplarze jeszcze poczekamy.

Tesla Model 3 pojawi się po raz pierwszy oficjalnie na imprezie w Goodwood. Najtańszy model w gamie amerykańskiego producenta cieszy się ogromnym zainteresowaniem, które sprawiło wiele problemów producentowi. W pierwszym tygodniu złożono 325 tys. zamówień, ale kilka tygodni później pojawi się pierwsze problemy produkcyjne, które później doprowadziły do wstrzymania montażu.

Szef Tesli, Elon Musk, obiecywał że to tylko przejściowe problemy, a opóźnienia w dostawie samochodów do klientów miały wynieść 6-9 miesięcy. Zanim pierwsze egzemplarze Tesli Model 3 pojawią się w europejskich showroomach minie jeszcze kilka miesięcy, ale pierwszy kontakt z klientami nastąpi już w przyszłym tygodniu na imprezie w Goodwood.

Przeczytaj także: Po Polsce jeździ już ponad 300 Tesli

Elektryczny sedan rozpędza się od 0 do 96 km/h (0-60 mph) w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Podstawowa wersja oferuje 354 km zasięgu, natomiast wariant z powiększonymi akumulatorami polepsza przyspieszenie do 5,1 sekundy i zwiększa zasięg do 499 km.

Dlaczego samochody spalają więcej niż deklarują producenci?

Więcej o:
Komentarze (55)
Tesla Model 3 - premiera
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • cmok_wawelski

    Oceniono 24 razy 12

    Amerykanski prestizowy 'Consumer Report' (szczegolowo oceniajacy wszelkiego rodzaju produkty na rynku amerykanskim', Tesle 'S' ocenil bardzo, bardzo wysoko, jako jeden z najlepiej wykonanych i zaprojektowanych samochodow jaki kiedykolwiek badali i testowali. Tesle X - jako przecietnie wykonane auto w swojej klasie. Tesle '3' jako ponizej krytyki, A szczegolnie slaba droge hamowania jak na tak ciezkie auto. Nie znam sie ale wiem, ze C.R. sie zna.
    Dodatkowe pytnie. Ile w Pllsce jest staji ladowania Tesli? O ile sie orientuje 3 lub 4. Wiec ten przereklamowany zasieg nabierze sensu jak bedzie kilkaset lub chociaz kilkadziesiat. A kto ma je zbudowac? Firmy naftowe? Morawiecki? Oni teraz zarzuciwszy Miedzymorze i przkop Mierzeii oraz milion aut elektrycznych - kombinuja jak podzielic sie pieniedzmy na niby 'pislotnisko' dla baranow do strzyzenia.

  • jan_dreptak

    Oceniono 11 razy 5

    tak się składa, że w zeszłym tygodniu dwa razy widziałem Tesle w Warszawie. Raz w piękny słoneczny (+33 na plusie) dzień z szeroko otwartymi oknami - widocznie właściciel nie lubi klimatyzacji.
    Drugi raz na wiadukcie na Modlińskiej. Stojącą z wystawionym trójkątem, ani chybi ktoś poleciał po kanisterek prądu.

  • tohk

    Oceniono 5 razy 5

    Czyli jadąc na Openera dociągnąłbym do Łodzi... potem to chyba już złapałbym jakiś pociąg.

  • 162tony

    Oceniono 21 razy 5

    taa...
    Taka Tesla jeździ po Łodzi, kopci w Bełchatowie.
    Mówią że samochody są złe bo zanieczyszczają środowisko - ale taka elektryczna Tesla czy inne hybrydy już nie są. Ale tak się składa że wznoszą tyle samo pyłu (był wzniesiony) co każde inne auto, a pył wzniesiony to 80% zanieczyszczeń.
    Kiedy mówisz "recycling" Tesli - to słyszysz w tle jęk albo słowo "pomidor"

    I wychodzi na to że o wiele bardziej ekologiczny jest zwykły benzyniak przerobiony na LPG...

  • Gość: SrT-YeLoNkY

    Oceniono 24 razy 4

    Każdy kto przyzwyczajony jest do std. oferowanych przez prawdziwych producentów aut, w Tesli nie znajdzie nic ciekawego - słabe materiały, słabej jakości podzespoły np. tarcze, przeguby. Jest tylko jedno zdanie jakie można powiedzieć na temat tych aut - od Amerykanów dla Amerykanów

  • cmok_wawelski

    Oceniono 11 razy 3

    Ludzie majacy pojecie o technice a szczegolnie technice motoryzacyjnej gdzie w razie draki ginie sie lub zostaje kaleka - wiedza, ze najlepiej jest kupowac pojazdy z ostatniej serii starego modelu a nie z pierwwszej blyszczacej i cudownej serii nowego modelu, kiedy wiele problemow normalnych dla zlozonych zjawisk technicznych fopiero WYJDZIE w trakcie ekspoatacji dziesiatek tys. czy setek egzemplarzy w roznych warunkach, klimatach i rekach.
    A im bardziej zlozona technika - tym bardziej. Przyklad lotowskie Dymlajnery w ciezkim leasingu gdzie trzeba placic obojetnie czy lata czy nie. Najpierw staly, bo palily sie akumulatory i nie wiadomo dlaczego. Teraz sa opoznienia, bo krusza sie lopatki turbin silnikow nomen - omem 'prestizowego' Rolls - Royce - w koncu nie tak nowej firmy jak jakastam Tesla.
    I po prostu nie wszystko da sie wysymulowac programami komputerowymi. Samo zycie.

  • student_zebrak

    Oceniono 2 razy 2

    It's amazing what difference a week can make in motoring. Just last week, Consumer Reports said it wouldn't recommend the Tesla Model 3, after testing revealed some strange behaviour under brakes.

    Elon Musk responded quickly, telling the world he – or rather, Tesla – could fix the problem with an over-the-air update. Update duly delivered, car duly re-tested and the Consumer Reports frown has turned upside down, with the consumer publication openly recommending the car.

    "I’ve been at CR for 19 years and tested more than 1,000 cars, and I’ve never seen a car that could improve its track performance with an over-the-air update,” said Jake Fisher, director of vehicle testing at Consumer Reports.

    The update, which Tesla says improved how the car's anti-lock braking system adapts under certain environmental conditions, cut the much-talked-about stopping distance to 133ft (40.5m) from 97km/h, down 5.8m on the initial result.

    Some issues remained, however. Although the revised braking test result boosts the Model 3 into the 'recommended' category, over-the-air updates can't solve the terse ride, uncomfortable rear seat and wind noise problems noted by reviewers.

    After Musk used Twitter to argue more recently-built cars don't suffer those problems, CR vouched to test a new car and find out what the story is.

    "Braking & UI upgrades apply to all Model 3s. Improved windshield for aero noise & suspension for ride comfort are major ops. Unless you’re really bothered by them, don’t replace. Best way to improve ride is drop tire pressure to ~39 psi. 45 psi is best range, but lower comfort," Musk tweeted.
    -----------------------------
    h ttps://www.macrobusiness.com.au/2017/08/tesla-model-3-will-fail-australia/
    powyzszy tekst mozna przelozyc na polskie warunki - cene benzyny i pradu.
    Z innych testow Down Under - praktyczny zasieg to ok. 60% deklarowanego, zaleznego od stylu jazdy. Cezka stopa powoduje drastyczne ograniczenie dystansu.

  • cmok_wawelski

    Oceniono 12 razy 2

    Kolega ma w Niemczech Tesle X. Bajery rowery (ale gra tylko jedna piosenke, machajac drzwiami
    - prosze wpisac na Y-T Tesla X music),,, Fajne auto ale dziekuje, nie chcialbym. Czesto jezdzi do Norwegii, kraju mnostwa elektrycznych aut - a tam lipa. Jego niemiecki kabel nie laduje na norweskich ladowarkach i Tesla Niemcy juz pol roku odpowiada mu na to pytanie rozkladajac rece. Taki drobizag. Wtyczka pasuje ale wyskakuje komunikat - niepewne zrodlo zasilania i musi dac rade wrocic na niemieckim pradzie, z czym bywa roznie. Wot tjechnika.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX