Nowy Peugeot 508 - ceny w Polsce. Atak Francuzów na klasę premium

Filip Trusz
Peugeot nareszcie opublikował pełny polski cennik nowego Peugeota 508. I, tak jak wielu podejrzewało, nie jest tanio. Peugeot 508 debiutuje z mocnym silnikiem benzynowym i kosztuje wyjściowo 131 900 zł. Tańszy jest 130-konny diesel, za którego zapłacimy 123 900 zł.

Już cena premierowej, bardzo bogato wyposażonej wersji First Editon (199 900 lub 203 900 zł) zapowiedziała, że nowy Peugeot 508 będzie kosztował dość sporo. Teraz poznaliśmy cennik pięknego sedana i od razu widać, że ambicjami Francuzów jest atak na klasę premium.

Nowy Peugeot 508 debiutuje od razu z mocnym, bo aż 180-konnym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów. W podstawowej wersji wyposażenia Active kosztuje wyjściowo 131 900 zł. Mniej zapłacimy za bazowego, dużo słabszego diesla BlueHDi 130 z ręczną skrzynią - 123 900 zł.

Polski cennik nowego Peugeota 508:

Polski cennik nowego Peugeota 508Polski cennik nowego Peugeota 508 fot. Peugeot

Co nowy Peugeot 508 oferuje w standardzie?

Najciekawsze elementy wyposażenia Peugeota 508 w podstawowej wersji wyposażenia Active:

  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist,
  • 6x poduszki powietrzne,
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • Czujniki parkowania z tyłu,
  • Felgi aluminiowe 16" Cypress /16" Bandon / 17" Merion,
  • Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia,
  • Wlot powietrza do chłodnicy z poziomym żebrowaniem,
  • Chromowane listwy wokół szyb bocznych,
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon,
  • Podsufitka w kolorze beżowym Salin,
  • Kierownica pokryta skórą licową,
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML,
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne,
  • Nowy Peugeot i-Cockpit,
  • Manualna regulacja foteli przednich na wysokość,
  • Multimedialny Ekran Dotykowy 8" SD,
  • Radio z MP3, 8 głośników, Bluetooth, USB.

W wyższej wersji Allure dostaniemy jeszcze m.in.: pakiet oświetlenia ambiente, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, nawigację satelitarną, Mirror Screen i multimedialny ekran dotykowy 10' HD oraz 4 gniazda USB.

GT Line rozszerza wyposażenie Allure o wiele sportowych akcentów stylistycznych. We wnętrzu znajdziemy kierownicę pokrytą perforowaną skórą licową, czarną podsufitkę i deskę rozdzielczą z przeszyciami. Standardem są także reflektory Full LED oraz Peugeot i-Cockpit Amplify i pakiet manualny AGR dla foteli przednich.

W Peugeocie 508 GT standardem jest m.in.: zawieszenie adaptacyjne, system Hi-Fi FOCAL Premium (The French Acoustic Signature), pakiet manualny AGR* dla foteli przednich z podgrzewaniem, 18-calowe felgi oraz deska rozdzielcza i panele drzwiowe
wykończone drewnem w kolorze Zebrano.

Dlaczego samochody spalają więcej niż deklarują producenci?

Jak Peugeot 508 wypada na tle konkurencji?

Konkurencyjny Volkswagen Passat kosztuje wyjściowo 79 990 zł, ale w tej wersji ma pod maską słaby silnik 1.4 TSI 125 KM. Passat Comfortline z DSG i motorem 1.8 TSI 180 KM kosztuje 124 790 zł (w aktualnej promocji 110 tys. zł). Peugeot 508 jest także droższy od Mazdy 6, która z mocnym silnikiem 2.0 165 KM i automatem kosztuje w Polsce wyjściowo 112 900 zł. Koncernowy kolega, Opel Insignia, z porównywalnym silnikiem (1.5 165 KM) i automatem również może się pochwalić niższą ceną wyjściową - 109 900 zł.

Mając 131 900 zł na koncie (tyle kosztuje benzynowe 508) można już powoli myśleć o klasie premium w tym segmencie. Przykładowo, Audi A4 z silnikiem 1.4 TFSI 150 KM kosztuje 134 900 zł/ 144 400 zł z Stroniciem. BMW serii 3 kosztuje wyjściowo 132 300 zł, ale ma 136-konny silnik. Za 184-konne 320i trzeba zapłacić minimum 150 tys. zł. Nowa Klasa C z silnikiem 1.6 129 KM i 9-biegowym automatem kosztuje wyjściowo 135 296 zł.

Czy Twoim zdaniem nowy Peugeot 508 z ceną tak zbliżoną do samochodów klasy premium odniesie sukces na polskim rynku?
Więcej o:
Komentarze (88)
Nowy Peugeot 508 - ceny w Polsce. Atak Francuzów na klasę premium
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • elinstal

    Oceniono 33 razy 27

    Wszystkie marki są już premium. Producenci sami zarzynają branżę cenami. Nikt o zdrowych zmysłach nie da za takie coś 130 tysi.

  • Gość: janek

    Oceniono 27 razy 21

    Jak beda stac po pol roku na placu to sie zaczna obnizki po 20-30 tys.

  • Gość: szej

    Oceniono 36 razy 20

    Lexus IS.
    Zgodnie ze stroną Lexusa już od 139 tys PLN.
    245 koni, automat 8 biegów i napęd na tył.

  • Gość: Gafget

    Oceniono 33 razy 11

    Malkontentów którzy krytykują choć nie jeździli w życiu peugeotem czy innym francuzem pozdrawiam środkowym palcem, wole jeździć wygodnie niż tłuc się furmanka. Przyjęło się że klasa premium to Niemcy... G. Prawda już dawno nie VW Szajs Auto. Wsiadam w C5 2.0 HDi 150,koni jad wygodnie 1500km z przerwą na tankowanie i jedzenie zajmuje mi to spokojnie jadąc 15h30min( wyjazd 15;00 z Bolonii i o 6.30 jestem już w piekarni po bułki pod blokiem i budzę żonę sniadankiem. Z samochodu wyszedłem o własnych siłach nikt mi nie pomagał i połamany nie byłem jak po 3h jazdy w wieswagenie w którym była dopłatą do "lepszych foteli" i innych bajerów. Wie. Wole te oplute francuskie niż coś niemieckiego. Jedyne co dobre niemieckie to piwo a i tak są w Europie lepsze ( łotewskie i litewskie lokalne)

  • daniel.jed

    Oceniono 23 razy 11

    W podobnych pieniądzach to można Giulię wyrwać. I napęd na tył.

  • Gość: ooo

    Oceniono 11 razy 11

    Dodajcie że benzyna to 1,6 a diesel 1,5 i 2,0 (160-180KM)

  • Gość: rybka

    Oceniono 20 razy 10

    131 000 za najtańszą wersję z silnikiem benzynowym? Czy to jakiś żart? Rozumiem, że jak na wersję bazową wyposażenie jest dość dobre, a stylistka samochodu ciekawa, ale chyba jednak nie zagwarantuje sukcesu rynkowego w konkurencji z produktami z Japonii i Niemiec. Trochę szkoda, bo przydałoby się przewietrzenie rynku.

  • ari

    Oceniono 9 razy 9

    Jest drogo ALE
    jak wchodziło również drogie 3008 większość łącznie ze mną wieszczyła porażkę. I co? I fabryka nie nadąża z produkcją.
    Powiedzmy wprost: to nie jest samochód na polski rynek. U nas hitem nie będzie ale dobrze sprzeda się w tych krajach Europy gdzie dodatkowe 3-4k EUR nie robi gigantycznej różnicy

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX