Fiat zrezygnuje z popularnego modelu? "Jesteśmy blisko podjęcia decyzji"

Już niebawem jeden z najpopularniejszych modeli Fiata może zniknąć z salonów, nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie. Wszystkiemu winne są normy emisji spalin.

Z roku na rok zaczynają obowiązywać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, a tym samym los wielu modeli staje się coraz mniej pewny. Wszystko zależy od kosztów dostosowania silników do nowych wymogów. Często okazuje się, że operacja jest zbyt kosztowna. Ten sam problem może dotknąć Fiata, który jest bliski podjęcia decyzji o wycofaniu Tipo z rynku europejskiego.

Niewykluczone, że Fiat zniknie z salonów na terenie Unii Europejskiej, ale pozostanie na kilku wybranych rynkach poza UE oraz na Bliskim Wschodzie. To duży problem dla włoskiej marki, ponieważ Tipo cieszy się dużą popularnością m.in. na polskim rynku. W zeszłym roku odpowiadał za ponad połowę sprzedaży Fiata (8,4 tys. Tipo na 14 tys. egzemplarzy Fiatów ogółem). Na drugim miejscu znalazł się Fiat 500, który trafił do 1500 nabywców. W ostatnich miesiącach w Polsce Tipo było najczęściej kupowanym autem wśród klientów indywidualnych.

Kierownictwo włoskiej marki zdradziło jakiś czas temu, że firma skoncentruje się w Europie na małych modelach z rodziny 500 oraz na Pandzie. Już niebawem trafią na rynek wersje z napędem hybrydowym i elektrycznym. Na pewno w ofercie utrzyma się model 124 Spider.

Więcej o:
Komentarze (61)
Fiat Tipo - koniec sprzedaży w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: waldzio

    Oceniono 38 razy 30

    a teraz po przeczyatniu tego sensacyjnego artykułu (czytaj wyłudzacza kliknięcia) dowiedz się, że te nagłe zniknięcie modelu nastąpi w 2021 roku kiedy i tak Tipo byłoby modelem schodzącym i nie ma tutaj probelmu z nowymi silnikami bo Fiat będzie ja miał do pozostałlych modeli tyko dlatego że Fiat zorietnował się , ze nie warto handlować tanimi samochodami lecz pseudo lansiarskimi gdzie za samochód klasy A wołają 50 000 zł i więcej i ludzie to kupują. Sami w to nie mogli uwierzyć przez tyle lat.

  • remo29

    Oceniono 26 razy 16

    Zamkną europejską gamę na dwóch małych modelach (500, Panda i może jakaś pochodna któregoś), resztę będą robić pod marką Jeep, ale bardziej na rynek poza UE, głownie USA i Azja. Absurdalne normy ekologiczne w Europie sprawiają, że pod maski wielkich samochodów trzeba wpychać coraz mniejsze, kosztowniejsze i coraz bardziej awaryjne popierdółki, więc dali sobie spokój z dużymi autami z silnikami o pojemności kartonu mleka. Ani to trwałe, ani ekonomiczne, ani z tym zabawy.

  • herp_derp

    Oceniono 17 razy 15

    Ale zdechłym Passatem z '94 roku, który przy każdym ruszaniu roztacza taktyczną zasłonę dymną, jeździć można. Kiedy zacznie się pacyfikowanie takich trupów?

  • Gość: Kominiarz

    Oceniono 9 razy 7

    Mogą przecież kupić patent od VW.

  • Gość: dr Hayd

    Oceniono 9 razy 7

    Komu z Was przyszła do głowy myśl: "Musze kupić teraz, bo niedługo nie będę mógł?" Marketing przybiera wyrafinowane formy.

  • avensis77

    Oceniono 13 razy 3

    Absurdalne normy eko w UE niszczą motoryzację, Niedługo, aby jeździć sensownym autem, trzeba będzie przenieść się do Turcji.

  • steefann

    Oceniono 6 razy 2

    No to dla tych co kupili lub kupią nie jest to dobra wiadomość. Po jakimś czasie dla kilku tysięcy samochodzików z Włoch, serwisy nie będą gromadzić części zamiennych i wszystko będzie na zamówienie i przysyłane z zagranicy.

  • Gość: Zen

    Oceniono 1 raz 1

    polskie paliwowki pokryqwaja wzrost cen benzyny, ale przez amerynakow i arabow idzie wszystko w gore

  • Gość: Giteusz

    0

    Spodziewałem się, że z biegiem czasu odczujemy konflikty geopolityczne i nawet jak Morawiecki walczy z cenami to amerykanie i zydzi je winduja

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX