Konkurent BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C miał premierę w amerykańskim zakładzie Volvo. Wygląd samochodu nie jest zaskoczeniem - nowe Volvo S60 dzieli rozwiązania znane z V60, które zadebiutowało kilka tygodni temu. Bryła nadwozia prezentuje się bardzo atrakcyjnie, jest proporcjonalna, a szczegóły odróżniają ją od konkurentów.
Nowe Volvo S60 mierzy 4761 mm długości, 2040 mm szerokości (z lusterkami) i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2872 mm, a pojemność bagażnika to 442 litry. Wnętrze mocno przypomina wersję kombi - nie brakuje materiałów wysokiej jakości, ale całość utrzymano w minimalistycznym stylu. Na liście wyposażenia znajdziemy takie systemy jak Pilot Assist, układ autonomicznego hamowania oraz rozbudowany system multimedialny.
Nowe Volvo S60 Fot. Volvo
Pod maską nowego Volvo S60 będą dostępne cztery silniki benzynowe, w tym dwie hybrydy. W ofercie Volvo nie znajdziemy silnika wysokoprężnego. Podstawowy motor to 4-cylindrowa konstrukcja o mocy 245 KM napędzająca przednią oś. Taki zestaw wystarczy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Mocniejsza wersja T6 oferuje napęd na cztery koła i 310 KM maksymalnej mocy. Ta wersja będzie dostępna również w wersji hybrydowej plug-in. Na szczycie oferty znajdziemy wariant T8 Twin Engine generujący 415 KM mocy i 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie wersje będą połączone z 8-biegową skrzynią automatyczną.