Nowe Volvo S60 pokazane. Zabierze klientów BMW, Audi i Mercedesowi?

Nowe Volvo S60 było zapowiadane już od kilku tygodni. S60, czyli sedan klasy średniej, powalczy o trudny kawałek rynku, zdominowany przez niemiecką trójkę. Przy okazji jest to pierwszy samochód szwedzkiej marki produkowany w USA.

Konkurent BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C miał premierę w amerykańskim zakładzie Volvo. Wygląd samochodu nie jest zaskoczeniem - nowe Volvo S60 dzieli rozwiązania znane z V60, które zadebiutowało kilka tygodni temu. Bryła nadwozia prezentuje się bardzo atrakcyjnie, jest proporcjonalna, a szczegóły odróżniają ją od konkurentów.

Nowe Volvo S60 - wymiary

Nowe Volvo S60 mierzy 4761 mm długości, 2040 mm szerokości (z lusterkami) i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2872 mm, a pojemność bagażnika to 442 litry. Wnętrze mocno przypomina wersję kombi - nie brakuje materiałów wysokiej jakości, ale całość utrzymano w minimalistycznym stylu. Na liście wyposażenia znajdziemy takie systemy jak Pilot Assist, układ autonomicznego hamowania oraz rozbudowany system multimedialny.

Nowe Volvo S60Nowe Volvo S60 Fot. Volvo

Nowe Volvo S60 - silniki

Pod maską nowego Volvo S60 będą dostępne cztery silniki benzynowe, w tym dwie hybrydy. W ofercie Volvo nie znajdziemy silnika wysokoprężnego. Podstawowy motor to 4-cylindrowa konstrukcja o mocy 245 KM napędzająca przednią oś. Taki zestaw wystarczy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Mocniejsza wersja T6 oferuje napęd na cztery koła i 310 KM maksymalnej mocy. Ta wersja będzie dostępna również w wersji hybrydowej plug-in. Na szczycie oferty znajdziemy wariant T8 Twin Engine generujący 415 KM mocy i 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie wersje będą połączone z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Więcej o:
Komentarze (62)
Nowe Volvo S60 - mamy pierwsze zdjęcia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Mito

    Oceniono 15 razy -5

    To wygląda jak połączenie Audi, Bmw i wszystkiego co nudne i Niemieckie.

  • jami88

    Oceniono 13 razy -5

    Prawdę mówiąc, to nie kupiłbym sobie chyba żadnego z dzisiejszych samochodów. Nie ta estetyka - rodem z gwiezdnych wojen... No i wszystkie one są tak do siebie podobne, że herby firmowe są coraz większe - żeby dało się odróżnić chociaż markę.

  • mk30553

    Oceniono 10 razy -4

    volvo nieźle wam płaci za kryptoreklamę

  • edimerc

    Oceniono 6 razy -2

    ZDECYDOWANA większość sprzedaży w tym segmencie w Europie to nadal diesle. Prawie wszystkie schodzące S60 to diesle. D4 i D5 to bardzo dobre silniki. Chińczycy mają w Volvo sabotażystę.

  • Gość: Mirena

    Oceniono 1 raz -1

    widzieliscie czy sie rozni shell od naszych polskich stacji? podnosza ceny jak zydzi. polskie stacje bronia przed podwyzkami

  • Gość: Justyna

    Oceniono 1 raz -1

    Chrońmy środowisko a przy tym nasze zdrowie! Auta elektryczne to przyszłość!

  • Gość: GOĆŚ

    Oceniono 2 razy 0

    Volvo nigdy nie odbierało i nie odbierze klientów bmw czy mercedesa. W drugą stronę jest tak samo. To zupełnie inny klient.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX