Skoda sprzedaje tyle samochodów, że ma problem z zaspokojeniem popytu

Filip Trusz
Aktualnie Skoda produkuje 1,2 mln samochodów rocznie, ostrożne szacunki mówią, że w 2025 r. czeska marka będzie musiała wypuścić na drogi już 2 mln aut, żeby sprostać popytowi. Problemem okazują się moce produkcyjne fabryk Skody.

Rozwój Skody w ostatnich latach robi wrażenie. Czesi już produkują 1,2 miliona samochodów rocznie. Prognozy mówią, że w najbliższych latach marka przekroczy barierę 2 milionów aut rocznie.

Przedstawiciele Skody przyznali w rozmowie z Reuters, że już w 2018 r. mają problemy z zaspokojeniem popytu na swoje samochody. Fabryki marki z coraz większą trudnością wyrabiają się z produkcja. Dlatego Skodę czekają kolejne inwestycje w zakłady produkcyjne. Dokładny plan rozwoju poznamy już w listopadzie po spotkaniu na samym szczycie koncernu VAG.

Duży wzrost sprzedaży Skoda zawdzięcza niedawnym premierom z segmentu SUV - Kodiaqowi, Karoqowi i zaprezentowanemu w zeszłym miesiącu Kamiqowi. Kamiq będzie sprzedawany w Chinach, jednym z najważniejszych rynków dla marki.

Skoda KamiqSkoda Kamiq fot. Skoda

Skoda nie wyklucza, że będzie zawierać kontrakty z innymi fabrykami na produkcję swoich samochodów. Pojawiły się także pomysły, żeby Czesi wykorzystali niemieckie zakłady koncernu, które mają wolne moce produkcyjne, ale nie spotkało się to ze zbyt ciepłym przyjęciem po niemieckiej stronie. To możliwe tymczasowe rozwiązanie, ale przedstawiciele koncernu podkreślają, że nie rozwiąże ono problemów producenta na dłuższą metę.

Nie bez znaczenia jest tu z pewnością opór niemieckich pracowników i związkowców, którym sukces Skody nie pasuje i domagają się od władz koncernu działań przeciwko bratniej marce. Więcej pisaliśmy o tym w tym miejscu: Skoda wykańcza Volkswagena? Ma przestać robić wewnętrzną konkurencję i zacząć płacić.

Co warte odnotowania, Skoda niedawno przeskoczyła Audi i stała się drugą najbardziej zyskowną marką koncernu VAG. Przed Czechami znajduje się już tylko Porsche.

Czy Twoim zdaniem Volkswagen zastopuje rozwój Skody?
Więcej o:
Copyright © Agora SA