Komentarze (124)
Czy Polska wprowadzi zakaz wjazdu do miast samochodów z silnikami Diesla?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • polsilver100

    Oceniono 2 razy 2

    W sumie cała działalność człowieka zanieczyszcza środowisko a co natura? Ano wulkanowi nie mogą poltruki zabronić wybuchu a co z tysiącami hektara i które corocznie gdzieś tam w Kalifornii płoną? Nie ma kogobrać za dupę to i spokój

  • jakub13579

    Oceniono 4 razy 2

    Polacy od dziesięcioleci przywozili i przywożą z Niemiec, Holandii, itd. stare, ponad dziesięcioletnie diesle, które, które w Niemczech nie mogłyby otrzymać pozytywnego świadectwa badań technicznych.
    Najtańsze auta, które nie mają nawet zielonej plakietki na przedniej szybie (Feinstaubplakette) sprzedają się na wschód najlepiej.
    W Polsce liczne warsztaty oferują usługi wycinania nie tylko filtrów cząstek stałych ale i katalizatorów. Usługa kosztuje 20-50 zł. i szafa gra. Za katalizator można jeszcze dostać kasę.
    W Polsce kłamią i oszukują wszyscy. Od premiera, przez wysokich urzędników państwowych, do pomocnika montera w warsztacie samochodowym. Za parę groszy można dostać pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym, w ogóle bez oglądania samochodu. Jedyne co się liczy to "kasa misiu, kasa". Reszta jest bez znaczenia.

  • smiki48

    Oceniono 2 razy 2

    jakość według Gazety Wyborczej. Jako nowość ogrzewają artykuł sprzed 6 miesięcy i w międzyczasie jeszcze raz powtórzony. Jak nisko upadła GW.
    Natomiast jeśli chodzi o zakaz wjazdu pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, to niech władze miast zaczną od siebie i zlikwidują wszystkie pojazdy miejskie napędzane takimi silnikami. Od autobusów zaczynając, na pojazdach dostawczych i osobowych kończąc.

  • jestjakwniebie

    Oceniono 4 razy 2

    A kiedy Polska wzorem zachodnich państw - spowoduje że będę zarabiał 10 euro/H
    i wtedy kupię sobie elektryczną Teslę
    zamiast używanego 4 letniego Diesla z Holandii?

  • lukki69

    Oceniono 4 razy 2

    Pan Kaziu ze stacji diagnostycznej zamiast brać 20 zeta na browar musi skrupulatnie sprawdzać spaliny,tłumiki i filtry....
    Straż Miejska zamiast ścigać babcie po placach musi się skupić na kontroli palenisk domowych.

  • urbaniste

    Oceniono 18 razy 2

    Wystarczy popatrzeć jaka ilość Polaków chwali się w ogłoszeniach o sprzedaży auta wycięciem dpf, aby wiedzieć że zakaz wjazdu dla starych diesli jest konieczny.

  • dawnyprezes

    Oceniono 1 raz 1

    A co z Dieslami zarejestrowanymi i poruszającymi się po mieście !?. Lewitacja ???.

  • goostav234

    Oceniono 1 raz 1

    "Czy Polska wprowadzi zakaz wjazdu do miast samochodów z silnikami Diesla?"

    Nie, nie wprowadzi. I dobrze.

  • stach_79

    Oceniono 1 raz 1

    Autobusy też są na ropę! Uuups! Zakaz wjazdu xD

  • stach_79

    Oceniono 1 raz 1

    Nowe diesle i tak wjadą.

  • blahblah69

    Oceniono 3 razy 1

    "Dobrym tego przykładem jest Gdynia, gdzie jest o 30 proc. więcej pojazdów na mieszkańca w porównaniu do Berlina" - jezeli ktos choc raz był i w Gdyni i w Berlinie z pewnością zrozumie dlaczego Berlinczycy mają mniej samochodów. Jezeli ktos nie był od razu wyjaśniam - tym powodem jest JAKOŚĆ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BERLINIE.

  • fruqo3

    Oceniono 3 razy 1

    Nie byłoby to takie głupie. Tym sposobem elektorat PiS niemal by z miast zniknął.
    No i właśnie dlatego ten pomysł dopóki rządzi PiS nie wejdzie w życie :(

  • polsilver100

    Oceniono 3 razy 1

    Na początku było kłamstwo, a kłamstwo było u Boga i Bogiem było kłamstwo a wszystko przez nie się stało...........

  • ajachcealojz

    Oceniono 1 raz 1

    Ładna propaganda... żeby to się jeszcze jakoś prawdy trzymało

  • Gość: notremak

    Oceniono 7 razy 1

    U nas niech się najpierw wezmą za hołotę 500+wycinającą reaktory i katalizatory.
    Pierwsza kara - 1 000 PLN.
    Druga - przepadek śmierdziela. Ale pissdzielce nie odważą się rozwścieczyć swoich wyborców, których skądinąd mają w doopie...

  • ferdkiepski

    Oceniono 3 razy 1

    Trzeba będzie sprowadzić tragarzy oraz rowery towarowe do zaopatrywania miejskich sklepów. Auta elektryczne to większa emisja gazów cieplarnianych niż obecne diesle. No cóż - ludzkość zawsze była, jest i będzie głupia :(

  • Gość: rafcik

    Oceniono 5 razy 1

    zlikwidowano mnóstwo piecy na węgiel samochody nie truja olowiem poważna liczba aut jeździ na gazie wprowadza się mnóstwo eco technologii a nas się sciemnia ze powietrze coraz gorsze a może przyczyną jest inna?

  • polsilver100

    Oceniono 5 razy 1

    Rozwiązaniem są darmowe środki komunikacji w obrębie miasta i budowanie dużych parkingów na polach podmiejskich

  • jesiotr99

    Oceniono 7 razy 1

    wystarczy dołożyć 1 zł do litra oleju opłaty ekologicznej, a odjąć 1 zł od benzyny

  • Gość: DizelHejter

    Oceniono 15 razy 1

    Zakazać tych kopcących i szczekających traktorów!

  • Gość: Robert G

    0

    Są kraje w których dotuje się zakup ekologicznych aut. Przykładem jest Norwegia. Tam wszędzie widać Tesle. U nas jak kupisz takie auto to jeszcze ci dowalą podatek i akcyzę. Ech ...

  • jacpop2

    0

    temat dość tendencyjny, ale nośny, jak to w mediach. gazeto a co z samolotami ? w każdej sekundzie jest ich ponoć ok. 20 tys w powietrzu , a każdy ma w zbiornikach po kilkadziesiąt ton paliwa..... potem kwaśne deszcze, dziura ozonowa, itp.itd. zrzekam się gaży za pomysł ;-)

  • jan.ma

    0

    Grozny artykuł, bo opisuje realia krajów na ZUPEŁNIE innym etapie rozwoju technologicznym i cywilizacyjnym i porownuje to do Polski, w ktorej palenie węglem, drewnem i śmieciam jest głowną przyczyna smogu, w którego produkcją jesteśmy światowymi liderami, a rząd, jak udowodniły to ostatnie wystąpienia naszych genialnych liderów na COP24, nie ma zamiaru z nim walczyć i dlatego Polska otrzymała niechlubny tytuł Skamieliny Roku na w/w konferencji. A jesli ktoś chce walczyć ze spalinami, to niech nie odwraca kota do góry ogonem i niech najpierw zajmie się rzetelną kontrola techniczną aut, a nie zakazem wjazdu do miast. A na marginesie dwie sprawy: 1/ przewiduję narastanie problemu palenia śmieci, bo wprowadza się wyższe ceny za ich składowanie; 2/ statystyka mówi wyrażnie, że Polska ma jedną z najwyższych na świecie ilość aut na 1000 mieszkańców; więcej niz średnia w UE, więcej niż w USA (piesi bez aut są w mniejszości!), a więc najpierw ładujmy pieniądze w budowę sieci bezpiecznych dróg, w wielopoziomowe parkingi w miastach, przy szpitalach czy wielkich biurowcach, a potem o możemy myśleć o sensownych zakazach.

  • Gość: roni

    0

    jeżeli tym naszym rządzącym tak przeszkadzają stare pojazdy to mogli by wpaść na pomysł i klepnąć ustawę zwalniającą całkowicie z vat i akcyzy nowy samochód kupowany przez zwykłego Kowalskiego raz na 5 lat. Jednak rząd ma za daleko do łba żeby iść na ułatwienie dla obywateli.

  • Gość: xcv

    0

    Polska niech najpierw zrobi ustawe także żeby przeglądy techniczne nie były komedią. Zabierać dowody za usunięte DPFy EGRy itp

  • w11mil

    Oceniono 2 razy 0

    Szykuje się kolejny skok na kasę. Miliardy zarobił producent ekologicznych lam rtęciowych, innym też się cos należy!

  • rash2ed

    0

    Premier co rusz powtarza, że jesteśmy turbo bogaci, Grecja i Portugalia przeskoczone, na horyzoncie już tylko Kuwejt i Emiraty, ale zakazu wjazdu dla 15 letnich Passatów z 500+ nikt w tym kraju nie ruszy.

  • Gość: Marta

    Oceniono 2 razy 0

    Trzeba jak najszybciej wprowadzić całkowity zakaz parkowania na chodnikach.

  • veni.vici

    0

    oby jak najprędzej

  • szabepio

    Oceniono 2 razy 0

    W Polsce problemem są zużyte stare silniki zarowno diesel jak i benzyna.
    Emitują one ok 30 razy wiecej syfu niz bardzo juz dzis stara norme euro 2.
    Wystarczy za takim jechać i smród jest niedowytrzymania. Poza tym to widac jak kopci. I walczyc trzeba z tym. Tego jest ok 20 % do 35% wszystkuch pojazdów.

  • smiki48

    Oceniono 4 razy 0

    kluczowym zdaniem jest stwierdzenie, ze obostrzenia nie będą dotyczyć mieszkańców stref. Czyli głównym celem jest wyeliminowanie wjazdu obcych samochodów a zostawienie większego miejsca dla swoich. Ju z teraz większość miejsc w strefach parkingowych zajmują mieszkańcy posiadający wykupiony za grosze abonament. Jezeli chcemy uzyskać rzeczywistą poprawę powietrza i skrócić czas parkowania, to nalezy zlikwidować wszelkiego rodzaju abonamenty. Wówczas mieszkańcy centrum rzeczywiście zrezygnują z samochodów i przesiadą się do komunikacji miejskiej. A obecnie mamy sytuację, że przed domem, na płatnym parkingu przez miesiąc stoi samochód, a jego właściciel jeździ tramwajem. I jego samochód blokuje miejsce dla kilkudziesięciu innych osób, które chciałyby tylko się zatrzymać na jedną godzinę.
    Natomiast keśli chodzi o zanieczyszczenie powietrza, to niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego w zimie po ulicach jeździ kilka, a nawet kilkanaście razy więcej samochodów niż w lecie? W lecie nie ma problemu ze smogiem.

  • Gość: kierowca

    Oceniono 4 razy 0

    Dlaczego nie promuje sie sprawdzonych rzeczy czyli LPG? Produktem spalania jest CO2 i woda.
    Zbiornik na CNG jest pod duzym cisnieniem i jest to prawdziwa jezdzaca bomba.

  • pamejudd

    Oceniono 6 razy 0

    Piekne foto auta kopcacego z wydechu para wodna...

  • Gość: leshido

    Oceniono 14 razy 0

    a ja proponuje ten kołchoz o imieniu unia europejska po prostu rozwiązać i będzie po kłopocie .

  • Gość: gosc

    Oceniono 1 raz -1

    unija europejska w prowadzila nowe przepisy rygozystyczne w calej europie i polsce zakazie sprzedazy samochodow z silnikami diesel w unij europejskiej i polsce jezdzenia samochodami z silnikami dizla pojazdami w europie i polsce calej , koniec samochodow z silnikam diesle w europie i polsce z nowy rokiem 2019 wchodzi w zycje przepisy unij europejskiej i polsce i 27 panst unij europejskiej wchodza w zycje obowiazkowo dla wszystkich mieszkancow europy i polski rowniez z nowym rokiem 2019 .. odtej pory europa i polacy beda jezdic samochodami elektrycznymi i chybrydami w europie i polsce...

  • Gość: Oddychający powietrzem

    Oceniono 1 raz -1

    Polska powinna wprowadzić ten zakaz jak najszybciej i nie odstawać znowu w tyle za innymi krajami.

  • wkswks

    Oceniono 1 raz -1

    Blaszaki won z miast. Wyjątkiem powinny być auta dostawcze, lekarze, fizjoterapeuci itp, jeżdżący na wizyty domowe ze sprzętem.

  • ewropejczyk

    Oceniono 3 razy -1

    Lobbing niemieckich producentów aut.

    Normy EURO są zarówno dla diesli jak i benzyniaków (prawie takie same). To, że niemieckie firmy zrezygnowały z rozwijania diesli nie oznacza, że cała Unia ma się potulnie przesiadać na benzyniaki i elektryki.
    Jeśli zakazywać, to dla WSZYSTKICH spalinowych, bez wyjątków.

  • Gość: Robert

    Oceniono 4 razy -2

    Ludzie, prawda jest taka; Z jednej baryłki ropy (ok. 190 litrów) uzyskuje się ok. 88 litrów benzyny, 45 litrów oleju napędowego, 18 litrów paliwa lotniczego i tylko ok. 8 litrów LPG. Podaż benzyny jest więc dwa razy większa niż oleju napędowego. A co z popytem na diesla? Jest olbrzymi, i to na całym świecie! Profesjonalny transport drogowy prawie w 100 proc. oparty jest na tym właśnie paliwie. Do tego dochodzi ciepłownictwo - lekki olej opałowy to nic innego jak odpowiednio zabarwiony i łagodniej opodatkowany olej napędowy.

    Nie dajcie się omamić, diesel truje.

  • junk92508

    Oceniono 4 razy -2

    Generalnie jest to spor miedzy mieszkancami miast ktorzy musza te spaliny wdychac a mieszkancami przedmiesc ktorzy maja spaliny w d.. bo w biurowcu i w samochodzie maja filtry a u siebie pod miastem juz tyle spalin nie ma.

    Chodzi o to by ktos mogl sie wyniesc na czyste wiejskie powietrze i wygodnie dojechac do pracy kosztem raka tych ktorzy w miescie zostali.

  • kali555

    Oceniono 3 razy -3

    ale jak maja diesle nie truc skoro w Polsce lamana jest konstytucyja

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX