Nowe Audi Q8 - wiemy już wszystko

Nowy SUV w rodzinie Audi zadebiutował kilkanaście godzin temu. Na pokładzie Q8 znajdziemy wiele ciekawostek technicznych, jak cztery koła skrętne, regulowany prześwit czy sterowanie za pomocą smartfona.

Audi Q8 ma 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,7 m wysokości, a więc w przeciwieństwie do tego, co wskazuje nazwa jest krótszy, niższy, ale szerszy od popularnego SUV-a Q7. W porównaniu ze starszym bratem prezentuje się dużo agresywniej.

Wygląd przedniego pasa jest zdominowany przez osłonę chłodnicy typu Singleframe oraz reflektory diodowe HD Matrix LED. Charakterystycznym elementem jest biegnący przez całą szerokość pokrywy bagażnika pas z diod LED. Nowy model oferuje ciekawe funkcje świetlne, którymi można sterować nie znajdując się w aucie - wystarczy pobrać na smartfona aplikację myAudi.

Napęd Audi Q8 wykorzystuje układ Quattro przenoszący napęd w proporcji 40:60 (przód:tył). Do tego krótkie zwisy, 254 mm prześwitu i system kontroli nachylenia pozwolą wyjechać poza asfalt. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne pozwala podnieść karoserię o dodatkowe 90 mm. Całość można postawić na 22-calowych felgach.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy układ czterech kół skrętnych, który przy małych prędkościach odchylna tylne koła pod kątem 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu – zwiększa zwrotność samochodu. Przy większych prędkościach skręca w tym samym kierunku, co przednie koła. To poprawia stabilność na drodze.

Ostatnią tajemnicą na temat Audi Q8 jest lista jednostek napędowych. Wiadomo tylko tyle, że auto będzie oferowane na początku z silnikami o pojemności 3 litrów z technologią mild hybrid. Silnik benzynowy zaoferuje 340 KM, a jednostki wysokoprężne 231 lub 286 KM. Auto pojawi się na ulicach już jesienią.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.