Nowe Audi Q8 - wiemy już wszystko

Nowy SUV w rodzinie Audi zadebiutował kilkanaście godzin temu. Na pokładzie Q8 znajdziemy wiele ciekawostek technicznych, jak cztery koła skrętne, regulowany prześwit czy sterowanie za pomocą smartfona.

Audi Q8 ma 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,7 m wysokości, a więc w przeciwieństwie do tego, co wskazuje nazwa jest krótszy, niższy, ale szerszy od popularnego SUV-a Q7. W porównaniu ze starszym bratem prezentuje się dużo agresywniej.

Wygląd przedniego pasa jest zdominowany przez osłonę chłodnicy typu Singleframe oraz reflektory diodowe HD Matrix LED. Charakterystycznym elementem jest biegnący przez całą szerokość pokrywy bagażnika pas z diod LED. Nowy model oferuje ciekawe funkcje świetlne, którymi można sterować nie znajdując się w aucie - wystarczy pobrać na smartfona aplikację myAudi.

Napęd Audi Q8 wykorzystuje układ Quattro przenoszący napęd w proporcji 40:60 (przód:tył). Do tego krótkie zwisy, 254 mm prześwitu i system kontroli nachylenia pozwolą wyjechać poza asfalt. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne pozwala podnieść karoserię o dodatkowe 90 mm. Całość można postawić na 22-calowych felgach.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy układ czterech kół skrętnych, który przy małych prędkościach odchylna tylne koła pod kątem 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu – zwiększa zwrotność samochodu. Przy większych prędkościach skręca w tym samym kierunku, co przednie koła. To poprawia stabilność na drodze.

Ostatnią tajemnicą na temat Audi Q8 jest lista jednostek napędowych. Wiadomo tylko tyle, że auto będzie oferowane na początku z silnikami o pojemności 3 litrów z technologią mild hybrid. Silnik benzynowy zaoferuje 340 KM, a jednostki wysokoprężne 231 lub 286 KM. Auto pojawi się na ulicach już jesienią.

Audi A8 | Prezentacja

Więcej o:
Komentarze (17)
Nowe Audi Q8 - wiemy już wszystko
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tigr

    Oceniono 26 razy 20

    chciałoby się powiedzieć... z tyłu liceum, z przodu muzeum... ale za 12, 15 lat będzie lans dla januszy pod kościołem... a i miejsce jest na nalepkę z rybką, "pamietamy 44' " i "sfinansowano z 500+"

  • drkoby

    Oceniono 9 razy 3

    Regulowany przeswit-4000 zl za amortyzator-16000 za komplet, wycieki powietrza gwarantowane.
    Cztery skretne kola-wymiana belki skretnej gwarantowana.
    Super samochod dla biznesu, 3 lata leasing w kosztach firmy a potem niech sie nastepny martwi naprawami.

  • Gość: janusz

    Oceniono 2 razy 2

    biere dwa.

  • Gość: Matt

    Oceniono 1 raz 1

    zydzi znowy zrobili nam podwyzke cen benzyny

  • Gość: Marcin

    0

    widzieliscie czy sie rozni shell od naszych polskich stacji? podnosza ceny jak zydzi. polskie stacje bronia przed podwyzkami

  • punter

    Oceniono 4 razy 0

    Kolejny samochód z cyklu "świat tabletów'.

    Strach dotykać, żeby nie zostały smugi, strach myśleć jak to działa po nocy -20 w zimę, strach myśleć też ile będzie kosztowała naprawa jak się których z tych tabletów zepsuje (raczej prędzej niż później).

  • grucha5

    Oceniono 4 razy 0

    I znowu zbędne bajery po to tylko żeby serwisy miały co robić . Zamiast zrobić porządny niezniszczalny samochód jak kiedyś Audi 80 czy 100 prześcigają się z BMW czy Mercedesem . Chciał bym wiedzieć czy napęd 4x4 to znowu haldexs bo jak tak to za te pieniądze to śmiech na sali ,,,

  • Gość: aa

    Oceniono 5 razy -1

    Ostatnio czytałem o śmierci silników diesla a tu 1 silnik benzynowy i 2 jednostki wysokoprężne czegoś nie rozumiem ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX