Citroen C5 Aircross - czas na dużego SUV-a

Filip Trusz
Citroen C5 Aircross debiutował już jakiś czas temu na rynku chińskim, teraz jest gotowy do podboju pozostałych rynków. Do Europy ma przyjechać pod koniec 2018 r. Co już o nim wiemy?

Citroen określa swojego nowego SUV-a mianem "dużego" i "flagowego" - C5 Aircross mierzy 4,5 m długości i 2,73 mm rozstawu osi. Nowy model został zbudowany na bazie platformy EMP2 i jest bardzo blisko spokrewniony z Peugeotem 3008 oraz Oplem Grandlandem X.

Francuzi chwalą się praktycznym wnętrzem. Trzy fotele z tyłu są przesuwane, składane i odchylane. C5 Aircross ma też wyróżniać się największym bagażnikiem w klasie. Standardowo pomieści 580 l, a po odsunięciu tylnej kanapy nawet 720 l. Kiedy fotele złożymy, to przestrzeń bagażowa wzrośnie do  1630 l.

Nie wiemy, jeszcze jakie dokładnie jednostki napędowe trafią pod maskę nowego SUV-a. Możemy się oczywiście spodziewać, że gama silnikowa będzie praktycznie identyczna, jak w Peugeocie 3008. Oznaczałoby to, że cennik otworzy 1.2 PureTech 130 KM i 1.5 BlueHDi 130 po stronie diesli. Mocniejsze jednostki miałyby pojemność 1.6 l (benzynowe THP) i 2.0 l (wysokoprężne BlueHDi).

Pod koniec przyszłego roku do oferty dołączy mocna hybryda typu plug-in. C5 Aircross będzie pierwszym modelem Citroena z takim napędem.

Citroen C5 Aircross będzie wyposażony w zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi i fotele Advanced Comfort.

Wyposażony jest w 20 systemów wspomagania prowadzenia, w tym Highway Driver Assist, system umożliwiający jazdę autonomiczną poziomu 2. czy też Grip Control z funkcją Hill Descent Assist, do jazdy po bezdrożach. Samochód wyposażono także w sześć technologii łączności, w tym bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Ekran przed oczami kierowcy będzie miał 12,3 cali, a dotykowy w konsoli centralnej 8 cali.

Model oferuje również pięć wariantów wykończenia wnętrza, łączących jasne, ciepłe materiały i kolory w modnym i atrakcyjnym stylu „casual chic”.

C5 Aircross przypadnie do gustu miłośnikom personalizacji. Dostępnych ma być 30 kombinacji dzięki siedmiu kolorom lakieru, ofercie dwukolorowego nadwozia z czarnym dachem i trzem pakietom kolorystycznym z kolorowymi wstawkami w przednim zderzaku, w panelach Airbump® w dolnej części przednich drzwi i pod relingami dachowymi.

Czy podoba Ci się Citroen C5 Aircross?
Więcej o:
Komentarze (61)
Citroen C5 Aircross - premiera nowego SUV-a
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • adkrawczyk

    Oceniono 46 razy 40

    Tytuł "Bez dwóch zdań to będzie hit. Ten duży SUV wygląda świetnie, a będzie tani."
    ani słowa o cenie w artykule. Cenisz dobre dziennikarstwo ? nie dowiesz się praktycznie nic co sugeruje tytuł

  • Gość: KRIS

    Oceniono 17 razy 15

    HALOO!!!!!
    FORUM DLA FRYCÓW, MIŁOŚNIKÓW DREZYN DO CIĄGANIA PANCERFAUSTÓW JEST GDZIE INDZIEJ!!!!!!!

  • Gość: paseo

    Oceniono 9 razy 9

    Najwyrazniej auta maja inna jakość zaleznie od kraju i miejsca sprzedaży.W Hiszpanii wciąż wynajmujemy C3,C3 Picasso i takie same C4 i ZERO problemów.Pieknie jezdza,bardzo mało pala,nie ma się do czego przyczepić nawet na sile.

  • eend

    Oceniono 43 razy 9

    Nadwozie C5 tak "olbrzymie", że o 10 cm. krótsze od niegdysiejszego średniaka Daewoo Espero, silnik od kosiarki Stig ... o co chodzi? co to ma być ? mini suv? cross? jakieś szaleństwo

  • Gość: franec5

    Oceniono 11 razy 7

    Citroenem jeżdżę ogólnie sporadycznie jak wypożyczam akurat samochód w Panek na delegacje ale mam pozytywne odczucia co do ich modeli

  • owrank

    Oceniono 10 razy 6

    cena jego brata bliźniaka Peugeota w sensownej konfiguracji zdaje się około 150-180 tys. zł także będzie schodził jak ciepłe bułki w Polsce :)

  • Gość: baab

    Oceniono 7 razy 5

    Qqqq. Będzie tani! Ale ile?

  • viggen

    Oceniono 17 razy 5

    Kiedyś PSA zaczęło robić suvy na bazie Mitsubishi. Teraz idą dalej, a Mitsubishi umiera. Szkoda, bo duży suv z 1,2 brzmi słabo....

  • Gość: SKF

    Oceniono 4 razy 4

    Fajny ten minivan.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX