Nowy silnik 2.0 TDI - VW dalej stawia na diesle

Koncern z Wolfsburga przedstawia pierwszy wysokoprężny silnik, który będzie wykorzystany w układzie wykorzystującym "łagodną hybrydę". Nowe rozwiązanie pozwoli zmniejszyć spalanie i podwyższyć komfort podróży.

Nową serię silników TDI otwiera 2-litrowa jednostka. Unowocześniona konstrukcja emituje mniej szkodliwych substancji we wszystkich fazach pracy. Volkswagen zapewnia, że jednostka spełnia aktualne i przyszłe normy emisji spalin zawarte w ramach homologacji WLTP/RDE. Maksymalna moc w zależności od wersji wynosi od 136 do 204 KM.

Na początek nowe silniki trafią do wybranych modeli Audi z poprzecznie umieszczonymi jednostkami napędowymi, ale w przyszłości nowe konstrukcje pojawią się w Volkswagenach i pozostałych markach należących do niemieckiego koncernu.

W jednostkach z serii EA288 evo usprawniono proces spalania, zwiększono wydajność całej konstrukcji, a przy okazji zmniejszono emisję szkodliwych substancji. Wewnątrz silnika zmniejszono opory tarcia, straty ciepła i masę jednostki. W porównaniu z silnikami poprzedniej generacji jednostki EA288 evo oferują mniejszą o 10 g/km emisję spalin. Przy okazji moc i moment obrotowy wzrosły o 9 procent.

Audi A8 | Prezentacja

Więcej o:
Komentarze (27)
Nowy silnik 2.0 TDI - VW dalej stawia na diesle
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Justyna

    Oceniono 11 razy -11

    Spodziewałem się, że z biegiem czasu odczujemy konflikty geopolityczne i nawet jak Morawiecki walczy z cenami to amerykanie i zydzi je winduja

  • Gość: oskarm

    Oceniono 8 razy -4

    podobno lotos ma poniesc koszty oplaty emisyjnej. na ludziach ma sie to nie odbic.

  • Gość: fragii

    Oceniono 7 razy -3

    a za hybryda czarne tumany oleistego czadu hehe

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 2 razy -2

    Według niemieckich testów czyli będzie jak zwykle wilki marketing a spalanie i produkcja syfu podobna. Ciekawy jestem w jaki sposób silnik ma poprawić komfort.

  • Gość: go sc

    Oceniono 7 razy -1

    nowe oprogramowanie pokazuje średnie spalanie -5.6l/100km - po przejechaniu 100km przybywa 5.6l paliwa, co jakiś czas trzeba zatrzymać się na stacji i opróżnić zbiornik aby kontynuować jazdę.

  • pcat

    Oceniono 7 razy -1

    Lubię TDI - pali wszystko co mu wlejesz. Ropę, olej, adblue, płyn chłodniczy.

  • Gość: KRIS

    0

    ŻADEN POLAK NIE POWINIEN KUPOWAĆ I UŻYWAĆ NIEMIECKIEGO SAMOCHODU;
    GDYBY NIE OJCIEC CHRZESTNY VOLKSWAGENA PAN ADOLF HITLER I JEGO WOJNA ŻYLIBYŚMY DZIŚ W DRUGIEJ SZWAJCARII

  • Gość: bmw 330i

    Oceniono 12 razy 0

    i znowu w warszawie bedzie mnogo przyjezdnych więśniaków- buraków z rejestacjami LLB... LLU... itd... i znaczkiem TDI-w VWiesniakowozach............ KAŻDY WIEŚNIAK Z POLSKIEJ WSI JEZDZI AUTEM W TDI...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX