Nowy silnik 2.0 TDI - VW dalej stawia na diesle

Koncern z Wolfsburga przedstawia pierwszy wysokoprężny silnik, który będzie wykorzystany w układzie wykorzystującym "łagodną hybrydę". Nowe rozwiązanie pozwoli zmniejszyć spalanie i podwyższyć komfort podróży.

Nową serię silników TDI otwiera 2-litrowa jednostka. Unowocześniona konstrukcja emituje mniej szkodliwych substancji we wszystkich fazach pracy. Volkswagen zapewnia, że jednostka spełnia aktualne i przyszłe normy emisji spalin zawarte w ramach homologacji WLTP/RDE. Maksymalna moc w zależności od wersji wynosi od 136 do 204 KM.

Na początek nowe silniki trafią do wybranych modeli Audi z poprzecznie umieszczonymi jednostkami napędowymi, ale w przyszłości nowe konstrukcje pojawią się w Volkswagenach i pozostałych markach należących do niemieckiego koncernu.

W jednostkach z serii EA288 evo usprawniono proces spalania, zwiększono wydajność całej konstrukcji, a przy okazji zmniejszono emisję szkodliwych substancji. Wewnątrz silnika zmniejszono opory tarcia, straty ciepła i masę jednostki. W porównaniu z silnikami poprzedniej generacji jednostki EA288 evo oferują mniejszą o 10 g/km emisję spalin. Przy okazji moc i moment obrotowy wzrosły o 9 procent.

Audi A8 | Prezentacja

Więcej o:
Komentarze (27)
Nowy silnik 2.0 TDI - VW dalej stawia na diesle
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • graveir

    Oceniono 12 razy 8

    VW już raz próbował obniżać tarcie wewnętrzne silników i udało się tak skutecznie, że trzeba było podnieść w instrukcjach dopuszczalne spalanie oleju do 4l/1000km :D

  • Gość: as

    Oceniono 7 razy 7

    Hybrydowe TDI no prosze.... Jak znam zycie to hybrydowe dieselki juz jezdza po naszych drogach bo pewnie juz nie raz Janusz w swoaim warsztacie wpadl na taki pomysl po zrobieniu 0,5L:)
    Znam przypadek gdzie kolega zagazowal swoja japonska hybryde. Teraz ma 3,7 hybryda+GAZ:)
    Odziwo to nie problem ale trzeba sie nakombinowac zeby dodatkowa butle wstawic.

  • fruqo3

    Oceniono 14 razy 4

    A co w tej nowej generacji będzie się sypało w pierwszej kolejności?
    Wtryski, rozrząd, tłoki, głowice?

  • Freddy Kruger

    Oceniono 12 razy 4

    Zapomnieli chyba dodac, iz tak sie dzieje podczas testow na oszukanczym oprogramowanie.
    VW - malo kto Wam wierzy. Takie teksty tylko mlode pelikany lykaja.
    Podajcie resurs glownych podzespolow - wtedy zobaczymy jaki to szmelc

  • wyb0rc4

    Oceniono 11 razy 3

    Czy w nowych jednostkach TDI też będą pękały głowice???

  • Gość: KRIS

    0

    ŻADEN POLAK NIE POWINIEN KUPOWAĆ I UŻYWAĆ NIEMIECKIEGO SAMOCHODU;
    GDYBY NIE OJCIEC CHRZESTNY VOLKSWAGENA PAN ADOLF HITLER I JEGO WOJNA ŻYLIBYŚMY DZIŚ W DRUGIEJ SZWAJCARII

  • Gość: bmw 330i

    Oceniono 12 razy 0

    i znowu w warszawie bedzie mnogo przyjezdnych więśniaków- buraków z rejestacjami LLB... LLU... itd... i znaczkiem TDI-w VWiesniakowozach............ KAŻDY WIEŚNIAK Z POLSKIEJ WSI JEZDZI AUTEM W TDI...

  • jck12

    Oceniono 10 razy 0

    Może w końcu zaczną spełniać jakieś normy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX