Nowy silnik 2.0 TDI - VW dalej stawia na diesle

Volkswagen Golf TDI

Volkswagen Golf TDI (Fot. Michał Dek)

Koncern z Wolfsburga przedstawia pierwszy wysokoprężny silnik, który będzie wykorzystany w układzie wykorzystującym "łagodną hybrydę". Nowe rozwiązanie pozwoli zmniejszyć spalanie i podwyższyć komfort podróży.

Nową serię silników TDI otwiera 2-litrowa jednostka. Unowocześniona konstrukcja emituje mniej szkodliwych substancji we wszystkich fazach pracy. Volkswagen zapewnia, że jednostka spełnia aktualne i przyszłe normy emisji spalin zawarte w ramach homologacji WLTP/RDE. Maksymalna moc w zależności od wersji wynosi od 136 do 204 KM.

Na początek nowe silniki trafią do wybranych modeli Audi z poprzecznie umieszczonymi jednostkami napędowymi, ale w przyszłości nowe konstrukcje pojawią się w Volkswagenach i pozostałych markach należących do niemieckiego koncernu.

W jednostkach z serii EA288 evo usprawniono proces spalania, zwiększono wydajność całej konstrukcji, a przy okazji zmniejszono emisję szkodliwych substancji. Wewnątrz silnika zmniejszono opory tarcia, straty ciepła i masę jednostki. W porównaniu z silnikami poprzedniej generacji jednostki EA288 evo oferują mniejszą o 10 g/km emisję spalin. Przy okazji moc i moment obrotowy wzrosły o 9 procent.

Audi A8 | Prezentacja

Komentarze (9)
Nowy silnik 2.0 TDI - VW dalej stawia na diesle
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: as

    Oceniono 4 razy 4

    Hybrydowe TDI no prosze.... Jak znam zycie to hybrydowe dieselki juz jezdza po naszych drogach bo pewnie juz nie raz Janusz w swoaim warsztacie wpadl na taki pomysl po zrobieniu 0,5L:)
    Znam przypadek gdzie kolega zagazowal swoja japonska hybryde. Teraz ma 3,7 hybryda+GAZ:)
    Odziwo to nie problem ale trzeba sie nakombinowac zeby dodatkowa butle wstawic.

  • Oceniono 2 razy 2

    Zapomnieli chyba dodac, iz tak sie dzieje podczas testow na oszukanczym oprogramowanie.
    VW - malo kto Wam wierzy. Takie teksty tylko mlode pelikany lykaja.
    Podajcie resurs glownych podzespolow - wtedy zobaczymy jaki to szmelc

  • jck12

    Oceniono 2 razy 0

    Może w końcu zaczną spełniać jakieś normy.

  • Gość: Justyna

    Oceniono 1 raz -1

    Spodziewałem się, że z biegiem czasu odczujemy konflikty geopolityczne i nawet jak Morawiecki walczy z cenami to amerykanie i zydzi je winduja

  • Gość: oskarm

    Oceniono 1 raz -1

    podobno lotos ma poniesc koszty oplaty emisyjnej. na ludziach ma sie to nie odbic.

  • Gość: fragii

    Oceniono 1 raz -1

    a za hybryda czarne tumany oleistego czadu hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane