Honda CR-V III - opinie, niezawodność, najlepsze silniki

Moda na wszelkiej maści SUV-y opanowała także rynek wtórny. Za 30 tysięcy złotych bez problemu znajdziecie rozsądne auto z przestronnym wnętrzem i stosunkowo trwałym silnikiem. Postanowiliśmy prześwietlić Hondą CR-V III.

Honda CR-V - mała utrata wartości

Znacznie mniejszą utratą wartości niż przebój Nissana prezentuje Honda CR-V trzeciej generacji. Za około 30 tysięcy złotych będziemy w stanie kupić egzemplarz pochodzący z lat 2007-2008 z przebiegiem rzędu 150-250 tysięcy kilometrów. Auto zadebiutowało w 2007 roku i pozostawało w produkcji do 2012. Auto osiągnęło wielki sukces w Stanach Zjednoczonych, gdzie przez pierwsze dwa lata rynkowej obecności było najpopularniejszym przedstawicielem swojego segmentu. W Europie wyniki sprzedaży były znacznie gorsze, choć CR-V był jednym z motorów napędowych koncernu.

Pięciodrzwiowe, nieco podwyższone nadwozie zostało nieźle zabezpieczone przed korozją. Względem Nissana, Honda jest znacznie dłuższa. Ma 453 cm długości, 182 szerokości i 168 wysokości. Rozstaw osi wynosi 263 centymetry. Podobnie jak u rywala zza miedzy, na liście opcji znajdziemy ksenonowe oświetlenie, a także przyciemnione szyby boczne i 18-calowe felgi aluminiowe.

Wnętrze Hondy CR-V III - jak w minivanie

Wnętrze wykonano z trwałych, lecz topornych materiałów. Po latach niektóre plastiki mogą zaskrzypieć, choć całość robi bardzo dobre wrażenie. Ciekawostkę stanowi brak tunelu środkowego, co przywodzi na myśl rozwiązanie rodem z minivanów. Na przednich fotelach miejsca nie zabraknie nikomu. Równie dużo jest go z tyłu. Bagażnik w standardowej konfiguracji ma 525 litrów. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, możliwości ładunkowe rosną do 1530 litrów. Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje szklane okno dachowe, radio z odtwarzaczem CD, komputer pokładowy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat i skórzaną tapicerkę.

Honda CRV II otrzymała między innymi pierwszego autorskiego diesla japońskiego producenta 2.2 i-CDTI o mocy 140 KM. Czterocylindrowy diesel sprawnie radzi sobie z napędzaniem ciężkiego auta, zużywając przy tym rozsądne ilości oleju napędowego. Rzecz jasna musimy liczyć się z pokaźnymi wydatkami na dwumasowe koło zamachowe (2000 zł), wrażliwe wtryskiwacze i turbosprężarkę. Kosztowne awarie rzadko występują w samochodach często eksploatowanych w trasie.

Najlepsze silniki Hondy CR-V III -  warto postawić na silnik benzynowy

Całkowicie bezawaryjne okazują się czterocylindrowe benzynowe silniki 2.0 150 KM i 2.4 183 KM. Nie są zbytnio oszczędne - zużywają średnio ponad 10 litrów na setkę. W zamian wymagają tylko wymian oleju i rozrządu. Dopracowany układ napędowy standardowo przekazuje moc na przednią oś, dopiero w razie wykrycia poślizgu, część siły napędowej trafia także na tylne koła. Cały układ przeniesienia napędu nie sprawia większych problemów użytkowych. Niewielki procent użytkowników zgłasza awarie sprzęgła płytkowego.

Popularne usterki Hondy CR-V III

Honda niebezpodstawnie ma opinię bezawaryjnej. Odpowiedni serwis ogranicza do minimum ryzyko poważnej i kosztownej awarii. Niemniej, CR-V cierpi na kilka przypadłości. Silniki eksploatowane na wysokich obrotach lubią konsumować olej. Warto więc wozić w bagażniku bańkę na dolewkę. Zdarza się też zgrzytanie biegów, czemu winna jest mała tulejka. Naprawa nie będzie tania, bowiem należy odkręcić skrzynię od jednostki napędowej. W niektórych egzemplarz mogą też pojawić się problemy z maglownicą.

Maciej Panek: Byłem na dnie, gdy otworzyłem firmę posiadającą obecnie 3 tys. samochodów [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (50)
Honda CR-V III - opinie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • siwywaldi

    Oceniono 17 razy 15

    Bardzo dobre auto.
    Posiadam egzemplarz z 2011 roku, przebieg ok. 90 tys. km. i jestem jego jedynym użytkownikiem.
    Trzeba tylko pamiętać, że NIE JEST to "terenówka" dla niewyżytych dzieciaków ale auto dla normalnych użytkowników, którym właściwości jezdne oddadzą z nawiązką całkowity BRAK problemów wynikających z dziurawych jezdni, wysokich krawężników, miękkich poboczy, błota, głębokich kałuż, itp.
    Poza tym pamiętać należy, ze ta Honda, NIE JEST żadnym SUV-em a tylko nieco uterenowionym i wzmocnionym autem miejskim, o czym świadczy jej nazwa: CRV, którą tłumaczy się na: "city road vehicule".

    Fakt, jedyną niedogodnością jest stosunkowo wysoki koszt serwisu w ASO. Ale jak to mówią: skoro stać cię na porządnego konia, to chyba stać cię też na stajennego, który go oporządzi :-))

  • barrt21

    Oceniono 15 razy 5

    "wamras" dla statystycznego patryjoty, na gryla pod samo jezioro dowiezie. Wprawdzie wyprodukowanych śmieci ze sobą już nie zabierze, ale to zmartwienie lewaków i pedalarzy...

  • Gość: Rys

    0

    Mam do czynienia z dwoma egzemplarzami crv 3 gen. Obie benzyny, 2.0 i 2.4. Automaty zagazowane. 2.0 przejechane prawie 500 tys. W tym 400 tys. na gazie. 2.4 tez zagazowany. Zuzycie gazu okolo 12 litrów. 2.0 bierze troche olej, auta nie katowane. Silniki malo dynamiczne, skrzynia przestarzala, ale wszystko niezawodne. 2.0 tylko raz miala robione zawieszenie. Autem jezdzi ojciec, predkosc max 100 km/h. Czy ma wady? Pewnie ze ma. Jesli szukasz taniego w eksploatacji auta do spokojnej jazdy to mozna polecic zagazowana wersje. Ja za 110 zl robie 450 km w miescie. Klima, automat, czego chciec wiecej. Lubisz szybka jazde to nie polecam. Nie ma rzeczy idealnych 😁

  • Gość: é'

    0

    ile kosztuje nowy silnik do tego cuda w ASO - 100 tys zl ?

  • kapitan_rzbik

    Oceniono 4 razy 0

    raz jechałem jako pasazer, samochód niby dużo a w środku tyle miejsca co w golfie

  • bob2436

    Oceniono 12 razy 0

    Dużo lepszy wybór niż RAV4. Obie beznadziejne w terenie, toyota lepszą na szosie, ale ciasna i głośna. Dla mnie auta tego typu są bez sensu bo bije je na głowę pierwsze lepsze kombi, no ale jak już ktoś musi mieć suva, CRV nie jest zła.

  • Gość: babrar

    Oceniono 3 razy -1

    czy wyssanie oleju i zalanie nowym naprawde jest warte 1400 zl ? i nie mowcie o przegladzie robionym przez swiezo upieczonego absolwetna zawodowki ktory sie bedzie uczyl na waszym aucie za 150 000 zl.

  • Gość: qwerty

    Oceniono 2 razy -2

    Trochę blacharnia

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX