Silnik 1.2 TCe Renault - opinie

Silnik 1.2 TCe można spotkać m.in. w Renault Clio i Megane. Jakie są opinie o tym silniku po latach eksploatacji? Jakich typowych usterek można się spodziewać?

Zaprezentowany pod maską Renault Clio trzeciej generacji silnik 1.2 TCe, w opinii mechaników uchodzi za wyjątkowo udaną konstrukcję.

Silnik 1.2 TCe - zalety

Największą popularnością cieszy się odmiana o mocy 118 KM zapewniająca Clio jak i Megane (w obu modelach jest stosowana), więcej niż wystarczające osiągi i rozsądne zużycie paliwa.

Przedstawiciel segmentu B przyspiesza do setki w 9,2 sekundy i rozpędza się do 199 km/h. Kompakt jest nieco wolniejszy, ale i tak nie można odmówić mu wigoru.

Na bazie produkowanego od lat motoru 1.2, Francuzi opracowali jego turbodoładowaną wersję spełniającą założenia downsizingu. W przeciwieństwie do konkurencji, postawiono na wielopunktowy wtrysk paliwa, dzięki czemu możliwy jest montaż niedrogiej, sekwencyjnej instalacji gazowej.

Przeczytaj także: Silnik 1.2 TSI - opinie

Jednostka nie jest również tak wrażliwa na jakość tankowanego paliwa.

Napęd rozrządu realizowany jest za pomocą łańcucha, który faktycznie nie wymaga okresowej wymiany. Specjaliści zalecają jedynie jego okresową kontrolę.

Silnik 1.2 TCe - eksploatacja

Regularne wymiany oleju silnikowego i filtrów co 10-15 tysięcy kilometrów pozytywnie wpływają na żywotność łańcucha jak i turbosprężarki.

Turbodoładowanie w sprzyjających warunkach wytrzymuje 200-250 tysięcy kilometrów nie dając większych oznak zużycia. Koszt nowego komponentu to 3200 złotych, a regeneracji 1000 złotych.

Ewentualne zapchanie wtryskiwaczy wymaga regeneracji lub kupna nowych – 400-500 zł za sztukę. Cewka zapłonowa to wydatek na poziomie 150-200 złotych. Reszta eksploatacyjnych podzespołów dostępna jest w przystępnych cenach.

Przeczytaj także: Silnik 1.0 EcoBoost - opinie

Silnik 1.2 TCe - opinie

1.2 TCe to jeden z bardziej udanych silników w swojej kategorii. Bez większych problemów wytrzymuje przebiegi rzędu 200-250 tysięcy kilometrów. Przy odpowiednim serwisie, ryzyko poważnych awarii jest niewielkie. Koszty serwisu nie drenują przesadnie kieszeni użytkownika.

Więcej o:
Komentarze (19)
Silnik 1.2 TCe Renault - opinie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Tomasz Wenta

    Oceniono 7 razy -1

    Niesamowite...u mnie przy przebiegu silnik na gwarancji wymieniali. Clio Grandtour 2016r 1.2Tce w automacie

  • Gość: PH

    0

    Witam
    Przebieg 56000 w Kadjar z 2016 na dzień dzisiejszy 0,5l oleju na 1000km, spalanie od 6,8 do 7,5l generalnie brak awarii byle nie trzeba było więcej dolewać, fabrycznie gwarancja mówi o 0,5l na 1000 i nie dali się tykać poniżej 0,5l że jest coś nie tak. Mam jeszcze Megan z 2017r i 22000km i tam jest jak na razie ok. ale tu już dobrałem gwarancję na 5 lat.

  • Gość: JedenTakiK

    0

    A ktoś wie czemu obroty na jedynce czasami się "zawieszają"? Samochód (clio IV) mam od roku i po trzech miesiącach się tak zaczęło...

  • Gość: Dawid

    0

    Mam Scenika 1.2 TCe 130 KM z 2014 r. Przebieg 115 000 km. Zalety: motor bardzo cichy i elastyczny, przyjemnie jeździ się autem z tym silnikiem. Wady: spalanie - nie da się zejść poniżej 7,5 l/100 km przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym, autostrada - min. 2 litry więcej. Średnio wychodzi więc około 8-9 l/100 km. Silnik lubi olej. Wymieniam od nowości co 15 tyś., olej Motul 5W40, turbo OK, jeżdżę raczej spokojnie, a mimo to muszę dolewać sporo oleju między przeglądami. Moim zdaniem silnik bezsensowny, ani ekonomiczny, ani niezawodny. Spalanie oleju rośnie,więc zakladam, że skończy się remontem kapitalnym silnika w 4 letnim aucie z przebiegiem niewiele ponad 100 000 km. Czytałem, że już pojawił się następca 1.3 TCe i mnie to nie dziwi.

  • Gość: Bogdan

    Oceniono 1 raz 1

    Czy ktoś wie jak zmniejszyć zużycie paliwa tego ogólnie udanego silniczka ? Pali mi w Sceniku ponad 10 l. po mieście.

  • Gość: Tomek75

    Oceniono 2 razy 2

    1.2 TCE 115 KM jest słaby jak do Meganki. Silnik lubi olej. Następne auto biorę ze zwykłym silnikiem (jak takie jeszcze będą) Żadne turbo i kompresory. Motoryzacja umiera przez takie silniki.

  • Gość: FdS

    Oceniono 7 razy 3

    Dobry silnik. Ja mam w Nissanie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX