Nowy Ford Focus - ceny w Polsce. Wiemy, jaka kwota otworzy cennik

Filip Trusz
Dopiero co zobaczyliśmy nową generację Forda Focusa, a polski oddział już podał jego cenę. Polski cennik nowego Focusa otworzy 63 900 zł.

Nowy Ford Focus został wyceniony w Polsce na 63 900 zł. W tej cenie dostaniemy auto z litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 100 KM i ręczną skrzynią biegów.

Dla porównania, pięciodrzwiowy VW Golf kosztuje wyjściowo 61 520 zł z 1.0 TSI 85 KM lub 67 020 zł w mocniejszej, 110-konnej wersji silnika 1.0. Z kolei za nowego Hyundaia i30 z bazowym silnikiem 1.4 MPI 100 KM zapłacimy 67 000 zł, a z aktualnie obowiązującą promocją - 62 000 zł.

Podstawowe wyposażenie nowego Forda Focusa

Na razie poznaliśmy cenę tylko podstawowej wersji wyposażenia nowego Forda Focusa. Za 63 900 zł kierowca dostanie:

  • Klimatyzację manualną,
  • Radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2" (6 głośników, Bluetooth®, USB),
  • Światła do jazdy dziennej LED,
  • Przednie światła przeciwmgielne z obramowaniem w kolorze chromu,
  • System Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania (system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami (zawiera: Forward Collision Warning, Dynamic Brake Support, Automated Emergency Braking). Działa również po zmroku, jest w stanie wykryc również motocyklistów,
  • Lane Keeping Alert - system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu,
    Inteligentny ogranicznik prędkości.

Ceny pozostałych wersji silnikowych i wyposażenia powinniśmy poznać w najbliższym czasie.

Ford Focus 2018Ford Focus 2018 fot. Ford

Nowy Ford Focus - najważniejsze informacje

Nowy kompakt Forda ma zaoferować dużo przestronniejsze wnętrze. Rozstaw osi został powiększony o 53 mm. Pasażerom na tylnych siedzeniach dodatkowe miejsce zapewnia nie tylko powiększony rozstaw osi, ale także płaska podłoga. Przed kolanami tylnych pasażerów przybyło ponad 50 milimetrów w porównaniu z poprzednią generacją Focusa. Szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększona o prawie 60 milimetrów w porównaniu z poprzednikiem.

Klapę przestronnego bagażnika można otworzyć ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.

Ford Focus 2018Ford Focus 2018 fot. Ford

Pod maską nowego Forda Focusa znajdziemy silnik EcoBoost o pojemności 1.0 o mocy 85, 100 i 125 KM. Większa jednostka 1.5 EcoBoost będzie oferować 150 i 182 KM. Silniki wysokoprężne EcoBlue również będą dwa. Ten o pojemności 1.5 l może mieć 95 lub 120 KM, a 2.0 - 150 KM.

Ford obiecuje, że nowy Focus w dalszym ciągu będzie imponował właściwościami jezdnymi. Kompakt będzie wyposażony w system płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla niezależnych zawieszeń przednich i tylnych kół. Do tego Focus otrzymał nowe tryby jazdy, izolowaną tylną ramę pomocniczą zwiększającą komfort jazdy i sprężyny zawieszenia kół wykonane w opatentowanej przez firmę Ford technologii.

Ford Focus 2018Ford Focus 2018 fot. Ford

Nowy Ford Focus będzie dostępny w różnych wersjach wyposażenia: Vignale, ST-Line, Active i Titanium. Przy okazji zupełnie nowej generacji Ford wyraźnie odświeżył także wnętrze Focusa. Wrażenie robi zwłaszcza lista wyposażenia, jakie może trafić na pokład nowego Forda Focusa.

Do Polski nowy Ford Focus na pewno przyjedzie jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Na wybrane rynki trafi także sedan.

Zobacz także: Nowy Ford Focus - bestseller po raz czwarty

Nowy Ford Mustang Bullitt

Czy podoba Ci się nowy Ford Focus?
Więcej o:
Komentarze (88)
Nowy Ford Focus - ceny w Polsce, ile kosztuje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Heman

    Oceniono 19 razy 11

    Nowy Focus BEZ wielowahacza z tyłu. Tym samym utracił poważny atut.

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 16 razy 8

    Ceny zwariowały. Za dokładnie tyle ile teraz chcą za focusa, kupiłem 8 lat temu Mondeo z silnikiem 1.6 125 KM.
    Mowa o zakupie nowej sztuki w salonie.

  • Gość: jar

    Oceniono 9 razy 5

    Dlaczego ten niewydarzony pseudo- tablet multimediów powielają wszyscy styliści? Taniej to wychodzi na pewno w produkcji kokpitu, ale wygląda tak samo źle w każdym kolejnym samochodzie.

  • Dariusz Stepien

    Oceniono 8 razy 4

    no zawsze lubilem Fordy, ale Focus najlepszy to byla jedynka. Potem kastrowali to auto. ten design do mnie nie przemawia juz. Znajac Forda pewnie dobrze sie prowadzi, ale nie ma juz swojego charakteru w wygladzie... ma go za to nowa Astra, nie mowiac juz o moim zdaniem najbardziej charakternym Megane szczgilnie GTline lub GT. Focus faktycznie troche Ceed, troche i30 ryjek Astona niczego tu nie ratuje a szkoda. moze nadrobi uczuciami z za kierownicy, na to licze😀

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX