Range Rover Velar - nowy silnik V6 i garść nowości

Filip Trusz
Koncern JLR postanowił lekko zaktualizować ofertę Range Rovera Velara. Nie mamy tu do czynienia z liftingiem, ale piękny SUV dostał całkiem sporo nowości. Między innymi nowy silnik Diesla i kilka dodatkowych opcji.

Największą nowością jest pojawienie się w ofercie nowej wersji silnikowej. Pod oznaczeniem D275 będzie się w cenniku kryć trzylitrowy silnik Diesla V6 o mocy 275 KM i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Polskich cen Range Rovera Velara z nowym silnikiem jeszcze nie podano. W Wielkiej Brytanii Velar D275 jest droższy od D240 o równe 2 tysiące funtów.

Do cen nowego Range Rovera Velara z pewnością jeszcze wrócimy. Przy okazji rocznika modelowego 2019 Brytyjczycy lekko pozmieniali ceny na swoim rodzimym rynku. Możemy się więc spodziewać, że i nad Wisłą dojdzie do delikatnych korekt.

Aktualnie w Polsce Range Rover Velar kosztuje 239 900 zł z silnikiem benzynowym (2.0 Si4 o mocy 250 KM). Bazowy diesel (2.0 TD4 o mocy 180 KM) kosztuje dokładnie tyle samo.

Range Rover VelarRange Rover Velar fot. JLR

"Stworzenie wymarzonego Range Rovera Velara jest teraz o wiele prostsze" - chwali się Finbar McFall, szef marketingu w koncernie JLR. Wszystko przez to, że lista opcji i możliwości personalizacji została wzbogacona, a niektóre pozycje są teraz szerzej dostępne, także w bazowych wersjach silnikowych. Jako przykład podano m.in. fotele Kvadrat. Szerzej dostępny będzie także system Adaptive Dynamics, który cały czas dostosowuje położenie amortyzatorów do sytuacji na drodze i stylu jazdy kierowcy.

Na liście pokładowych systemów bezpieczeństwa pojawi się adaptacyjny tempomat z funkcją Steering Assist, a system awaryjnego hamowania przy wysokich prędkościach ma być znacznie skuteczniejszy.

Rozwiązania takie, jak kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system monitorujący stan kierowcy, system awaryjnego hamowania i system utrzymania samochodu w pasie ruchu będą dostępne w standardzie w każdym Range Roverze Velarze.

Range Rover VelarRange Rover Velar fot. JLR

Ponadto, w niektórych wersjach benzynowych (m.in. P250 i P300) zwiększono bak paliwa. Miał 63 litry, a w lekko odświeżonym Velarze będzie można do niego wlać 82 litry benzyny.

Range Rover Velar MY2019 ma wejść do sprzedaży "lada chwila". Przynajmniej w Wielkiej Brytanii. Niedługo powinniśmy poznać także szczegóły oferty odświeżonego Velara w Polsce.

Zobacz także: Range Rover Velar - testujemy pierwszą edycję z mocnym dieslem

Range Rover Velar | Konkurencja w opałach

Czy podoba Ci się stylistyka Range Rovera Velara?
Więcej o:
Komentarze (30)
Range Rover Velar 2018
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • darpodinio

    Oceniono 19 razy 15

    Należy się nobel za design Velara! Dobrze by było żeby projektant Velara podrzuciłby parę kresek subaru. Może uda się uratować nowego forka ;-)

  • optymistaa43

    Oceniono 10 razy 4

    Podobny do innych fajnych aut.Psuje ni to wszystko niedyspozycja kurdupla kaczynskiego, chodzi o kulach a ja przeslal bym tej kanali kilka kul z kalacha.Ma byc operowany,zycze mu zeby nie wyszedl z narkozy,bardzo mu tego zycze.

  • supermassive

    Oceniono 2 razy 2

    Może taki SUV dobrze robi na kolano?

  • Gość: roDak

    Oceniono 3 razy 1

    Fajnie się jeździ i mam sentyment, ładna linia nadwozia; ale - od jakiegoś czasu robi mi się niedobrze na widok desek rozdzielczych we wszystkich LR; no i ta kierownica! Większość czasu siedzi się we wnętrzu, a ono jest koszmarne.

  • Gość: Antoni

    Oceniono 3 razy 1

    Samochód piękny , ale ceny to mają z kosmosu i ta delikatna korekta to powinno być 20% żeby się zaczęło sprzedawać. 2 litrowy diesel wypada drożej niż 3 litrowe BMW X 6. Niech się Angole walą z tymi cenami. Za 2 tygodnie odbieram nowe X6, a synowie Albionu niech dalej sprzedają swoje 3 litrówki za ponad 500 tys.

  • Gość: Zainteresowany

    0

    A czy może się wypowiedzieć ktoś kto już jeździ takim cackiem? Bo cała reszta komentarzy to pisanie o czymś o czym się nie wie?

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 6 razy 0

    Piękna linia, elegancja, klasa ten samochód posiada wszystkie cechy pojazdu którego Niemcy nigdy nie wyprodukują-dzięki Bogu.
    Cena też przystępna w stosunku do Aldi czy Mietka.

  • Gość: Jasiek

    Oceniono 3 razy -1

    SVR....
    Wygląd to kwestia gustu - dla mnie jest OK, ale szerzej rozstawiłbym końcówki wydechów i poszedł w kieunku pochylenia tylnej części nadwozia - jest miejsce żeby tył opadał łagodniej niż w X6... to już byłyby okolice Astona M. Oczywiście nie można zrobić tego byle jak, ale myślę, że to byłby dobry kierunek.

  • Gość: Jasiek

    Oceniono 2 razy -2

    SVR...

    Moim zdaniem pod maską powinno wylądować zhybrydowane V8- coś w stylu silnika z Porsche Turbo S E-hybrid - moc w okolicach 700 KM i łagodniej opadający tył to byłby miodzio! :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX