Ponad 800 tys. sztuk rocznie - tak sprzedaje się tylko jeden SUV. Ale czy to nr 1? Zdania są podzielone

Filip Trusz
Zastanawialiście się który SUV to światowy numer 1? O miano bestsellera walczą dwie japońskie marki i wciąż nie mogą dojść do porozumienia, kto wygrywa ten wyścig. Obydwa SUV-y cieszą się sporą popularnością także nad Wisłą.

Toyota RAV4 to SUV nr 1 na świecie - dumnie ogłosiła Toyota, chwaląc się, że w 2017 r. na drogi całego świata wyjechało ponad 800 tysięcy egzemplarzy Toyoty RAV4. Zaraz, zaraz, przecież to my mamy najlepiej sprzedającego się SUV-a - ripostuje Nissan. Kto ma rację w tym korespondencyjnym pojedynku?

Połączone siły Nissanów Rogue i X-Trail kontra konkurencja

Wszystko zależy od tego, jak liczyć sprzedaż poszczególnych samochodów. W tym materiale opieramy się na danych za rok 2017 dostarczonych przez organizację GAD (Global Auto Database) i serwis Focus2move.com. W zestawieniu GAD pierwsze miejsce należy się Toyocie RAV4, którą kupiło 800 676 osób. W innych rankingach możecie znaleźć trochę inne liczby (różnice to zwykle ok. kilkunastu tys. sztuk), ale niezależnie od źródła Toyota RAV4 znajduje się na szczycie i przełamała granicę 800 tys. aut rocznie.

Nissan (i wiele stron) podaje z kolei, że to on był zdecydowanym liderem roku 2017 w segmencie SUV, bo sprzedał aż 879 584 sztuk jednego modelu. Nissan liczy bowiem Rogue'a i X-Traila jako jeden samochód.

Zobacz także: Nowa Toyota RAV4 - SUV po bardzo poważnych zmianach

Nissan X-Trail 2017Nissan X-Trail 2017 fot. Nissan

Czy słusznie? Jeszcze do niedawna, sprzedawany głównie w Ameryce Północnej, Rogue był od X-Traila zauważalnie większy, ale teraz SUV-y są praktycznie identyczne. Mają taką samą długość i szerokość, różnią się za to minimalnie rozstawem osi (1 mm na korzyść X-Traila) i wysokością (1709 mm X-Traila do 1659 mm Rogue'a). Odmienna jest także oferta silnikowa, ale ta uzależniona jest od specyfiki rynków, gdzie SUV-y są oferowane.

Odpowiedź na pytanie jest więc trudna, a każda strona znajdzie zapewne argumenty na poparcie swoich racji. po której stronie stoicie Wy? Dajcie nam znać w komentarzach i sondażu poniżej.

Zobacz także: Test Nissan X-Trail 2.0 dCi Tekna All Mode 4x4-i. Komfortowo do przodu

Nissan X-Trail 2017Nissan X-Trail 2017 fot. Nissan

Dziesięć bestsellerów wśród SUV-ów - liczby potwierdzają, to co widzimy na ulicach

Stwierdzenie, że kierowcy oszaleli na punkcie SUV-ów i crossoverów wszelkiej maści jest tak samo wyświechtane i nadużywane, jak prawdziwe. Wyniki sprzedaży SUV-ów stale rosną (niektóre notują dwucyfrowe wzrosty), a najpopularniejsze modele sprzedają się dosłownie w setkach tysięcy sztuk.

Większość światowych bestsellerów znajdziemy także w polskich salonach. RAV4, Qashqai, Tiguan, Tucson, CX-5, Sportage czy X-Trail to bardzo powszechny widok nad Wisłą.

10 najlepiej sprzedających się SUV-ów w 2017 r. (za GAD):

  1. Toyota RAV4 - 800 676 szt. (+10,1 proc.)
  2. Honda CR-V - 757 417 szt. (+ 0,8 proc.)
  3. Volkswagen Tiguan - 718 773 szt. (+37,5 proc.)
  4. Hyundai Tucson - 619 622 szt. (- 4,0 proc.)
  5. Haval H6 - 506 853 szt. (+12,7 proc.)
  6. Nissan Qashqai - 498 235 szt. (+10,3 proc.)
  7. Nissan Rogue - 449 259 szt. (+20,3 proc.)
  8. Nissan X-Trail - 430 325 szt. (+3,1 proc.)
  9. Kia Sportage - 425 178 szt. (-15,9 proc.)
  10. Mazda CX-5 - 410 468 szt. (+13,1 proc.)

W nawiasach porównanie do sprzedaży w 2016 r.

Zobacz także: Volkswagen Tiguan Allspace w 5 punktach. Wrażenia z pierwszego testu

Źródło: Focus2move.com, Global Auto Database

Jeep Compass | Test

Czy Twoim zdaniem Nissan ma rację, licząc sprzedaż X-Traila i Rogue'a łącznie?
Więcej o:
Komentarze (17)
Sprzedaż SUV-ów na świecie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • John Smith

    0

    Przez trzy lata miałem RAV4, obecnie od pół roku jestem posiadaczem Nissana ROGUE. Muszę przyznać, że zdecydowanie lepszym samochodem jest Nissan. Wykończenie wnętrza, design, jakość użytych materiałów na korzyść Nissana. Wyposażenie dodatkowe (tzw "full wypas") zdecydowanie na korzyść Nissana. Bagażnik większy w Toyocie. Który jest ładniejszy to kwestia gustu...

  • Gość: objawienie

    Oceniono 1 raz -1

    Excuse me, ale po cholerę komuś w mieście czy w podmiejskiej wsi SUVy? A RAV4 jest brzydkie :P Dużo ładniejsza jest ta nowa CHR hybryda, szkoda, że za tą cenę to nie elektryk. Ostatecznie yaris może być hybrydowy do jazdy po mieście, ae jeśli ktos mieszka w samym mieście to absolutnie najlepszym rozwiązaniem jest bilet na wszystkie linie na cały rok, do tego rower, a nie trzymanie auta. Za dużo jest aut w PL i za dużo ich po miastach jeździ, korki i smog niepotrzebny.

  • Gość: japancars

    0

    Fajnie skopiowana kierownica w X-trailu z CR-V z 2007 roku...

  • nemecpiotr

    Oceniono 4 razy 2

    niech toyota doda wiec Lexus NX ...to tez rav 4... i wtedy nissan moze sie pocalowac

  • Gość: abc

    Oceniono 3 razy -3

    Ta wspaniała marka tak oszczędzala na zyciu pasazera, ze montowala w RAV4 belke strefy zgniotu tylko po stronie kierowcy, bo tak robione byly testy zderzeniowe. Dopiero jak IIHS im zwrocil uwage, ze to zagraza zyciu to poprawili to. Polacy pewnie nawet nie zwracali na to uwagi, bo wierzyli w reklamy z Zientarskim a w praktyce jezdzili trumna na kolach.

  • fafarafafafa

    Oceniono 20 razy -6

    RAV4 jest słabym samochodem. Wykończenie toporne, siedzi się jak na stołku barowym (i nie ma, nawet w opcji, jakichś sensowniej regulowanych foteli), magiczne elektroniczne systemy niby są, ale działają jak chcą. Jedyny plus, że jak dotąd był to jedyny samochód, w którym mogłem "z palca" wpisać odpowiedź na SMS-a (tylko podczas postoju). Ale jak na samochód, to trochę egzotyczna funkcjonalność.
    Zawieszenie łączące wady sportowego zawieszenia (tłucze i stuka), z wadami zawieszenia komfortowego (buja). Taka ani świnka, ani morska.I bagażnik też dość krótki.
    Już lepiej porządne kombi. Tyle, że kombi teraz nie są modne.
    A, i rav4 w hybrydzie to już kompletna pomyłka. Owszem, można osiągnąć spalanie rzędu 5l/100km, ale tylko jeśli się jedzie równie 50km/h. W przeciwnym wypadku od razu skacze do 10-12.

  • Stefan Berek

    Oceniono 23 razy -5

    Jak dla mnie RAVka jest super. Rodzinny samochód, spokojnie można się pomieścić. Mi sią akurat trafił taki egzemplarz, że praktycznie nic poza podstawowymi czynnościami przy nim nie robię. Kupowałem w Carolina Toyota Wola. Żona ma Yaris, dla niej też to odpowiednie rozwiązanie.

  • Gość: zenon

    Oceniono 8 razy 4

    W tym przypadku Nissan trochę popłynął. Jednak wymiary sugerują, że to inne auta. W Polsce na pewno X-Trail nie jest popularny, jest ich zdecydowanie mniej niż Ravek. Co mnie nie dziwi, gdyż z tymi silnikami, ceną za 4x4, i podejściem niektórych dealerów, nie spodziewam się innej sytuacji

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX