Szef koncernu FCA narzeka na premierę Maserati - "Zepsuliśmy to!"

Sergio Marchionne, najważniejsza persona w koncernie FCA, otwarcie narzeka na to, że Maserati Levante nie odniosło oczekiwanego sukcesu. "Zepsuliśmy to" - powiedział podczas rozmowy z inwestorami.

Kilka dni temu prezes koncernu FCA spotkał się z udziałowcami. Podczas rozmowy opowiadał o najbliższych wyzwaniach, które stoją przed firmą. W pierwszej kolejności amerykańsko-włoski producent samochodów przygotowuje się do premiery odświeżonego na rocznik 2019 modelu Ram 1500.

Fabryka Sterling Heights jest już w pełni gotowa do produkcji, ale inwestycja okazała się droższa niż przewidywano. Pierwsze szacunki mówią o dodatkowych 300 mln dolarów. Mimo tego zakład pracuje na 60 proc. możliwości. Pełna obsada będzie uruchomiona jeszcze w tym roku.

Przy okazji Sergio Marchionne wspomniał na temat Maserati, które sprzedało w zeszłym roku 5485 samochodów. Z powodu niewystarczającego zainteresowania tym modelem, moce przerobowe firmy zmniejszono aż o 59 procent. Szef koncernu pokłada wielkie nadzieje w premierze wersji Levante Trofeo na rynku amerykańskim. Zbyt małe zainteresowanie modelem było powodem wymiany Reida Biglanda na Tima Kuniskisa na fotelu szefa marek Maserati i Alfa Romeo.

Maserati LevanteMaserati Levante fot. Maserati

Topowa odmiana włoskiego SUV-a zadebiutowała niedawno na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku. Pod maską maszyny pracuje silnik V8 o pojemności 3,8 litra. Jednostka rozwija 590 KM maksymalnej mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maserati twierdzi, że sprint do setki w tym modelu zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 300 km/h.

W nowej wersji pojawił się system „Integrated Vehicle Control”, który zapobiega utracie stabilności i przyczepności, a tryb jazdy „Corsa” przyda się podczas sportowej jazdy na torze – polepsza reakcję na gaz, przyspiesza zmianę biegów i utwardza zawieszenie.

Zobacz także: Maserati Ghibli | Najtańszy model odświeżony

Honda Civic Type R - wciąż liczą się emocje!

Czy podoba Ci się Maserati Levante?
Więcej o:
Komentarze (30)
Maserati Levante
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kimdongun

    Oceniono 2 razy 2

    Zmienić tryzub na kota i będzie Peżot.

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 2 razy 2

    Tył od subaru, przód of peugeota i bryła reż. Projektantów nabić na pal.

  • Gość: Gosc

    Oceniono 1 raz 1

    Przód i boki bryły levante są niesamowite ale tył zawalili koncertowo nie pasuje do reszty

  • japka_putina

    Oceniono 10 razy 4

    Marchionne jest finansowym geniuszem, już dwa razy wyciągał firmę z bagna za własne włosy. Niestety, do strategii modelowej dla poszczególnych marek nie ma szczęścia. Jego plany kończą się zawsze tym samym: miliardy wydane, efekty słabe, albotragiczne. Tak było z Lancią, Alfą, Maserati, a także (choć dużo taniej) z Dodge i Chryslerem. Nawet Fiat z okrojoną ofertą zszedł na margines. Sukcesy są tam, gdzie Marchionne się nie zapuszcza - Ferrari, Jeep, RAM.

  • kms2x

    Oceniono 12 razy 6

    No co Alfa Stelvio QV z V-6 od Ferrari objeżdża to Levante jak chce i jak nie chce to też. Dodatkowe 2 cylindry i lepsza skóra w środku nie zrobią rynkowego przeboju za dwuipółkrotną cenę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX