Nowe Porsche Cayenne E-Hybrid - potężna hybryda dołącza do oferty

Filip Trusz
Porsche sukcesywnie uzupełnia gamę modelową nowego Porsche Cayenne. Do oferty właśnie dołącza Cayenne E-Hybrid - hybrydowy SUV o łącznej mocy 462 KM.

Porsche Cayenne E-Hybrid to hybrydowy SUV typu plug-in. Niemieccy inżynierowie połączyli mocy benzynowej V-szóstki o pojemności 3 litrów o mocy 340 KM i silnika elektrycznego o mocy 136 KM. Łączna moc układu to 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ciekawą nowością jest strategia doładowania (tzw. funkcja boost) pochodząca z supersportowego 918 Spyder. Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich standardowych trybach jazdy pakietu Sport Chrono. Nowa jest także 8-stopniowy automat Tiptronic S, opracowany specjalnie dla nowego Cayenne. Porsche chwali się nie płynnym ruszaniem i błyskawicznymi zmianami kolejnych przełożeń.

Najważniejsze liczby nowego Porsche Cayenne E-Hybrid:

  • Łączna moc układu hybrydowego: 462 KM (700 Nm)
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5 s
  • Prędkość maksymalna: 253 km/h
  • Średnie zużycie paliwa: 3,2-3,4 l/100 km
  • Zasięg na silniku elektrycznym: 44 km
  • Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym: 135 km/h
  • Pojemność akumulatorów: 14,1 kWh
  • Cena w Niemczech: wyjściowo 89 822 euro (na polski cennik wciąż czekamy)

Porsche Cayenne E-Hybrid 2018Porsche Cayenne E-Hybrid 2018 fot. Porsche

Nowe akumulatory Porsche Cayenne E-Hybrid

Nowe Porsche Cayenne E-Hybrid ma akumulatory o pojemności 14,1 kWh. Poprzednik miał 10,8 kWh. Naładowanie nowego Cayenne z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, ładowanie z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.

Na samym silniku elektrycznym Porsche Cayenne E-Hybrid przejedzie do 44 km.

Ładowaniem można zarządzać z poziomu systemu multimedialnego PCM oraz współpracującej z nim aplikacji Porsche Connect. Aplikacja znajdzie dla nas także pobliskie stacje ładowania i będzie mogła ustawić je jako cel nawigacji.

Przyczepa o masie 3,5 tony to żaden problem dla Cayenne E-Hybrid

Dzięki systemowi Porsche Traction Management (PTM) nowe Cayenne E-Hybrid dysponuje aktywnym napędem na wszystkie koła, wykorzystującym elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz hak holowniczy dla przyczep o masie do 3,5 tony. 

Porsche Cayenne E-Hybrid 2018Porsche Cayenne E-Hybrid 2018 fot. Porsche

Porsche Cayenne E-Hybrid - garść nowości

Przy okazji pojawienia się w ofercie hybrydowego Cayenne E-Hybrid pojawi się kilka zupełnie nowych opcji, dostępnych dla całej gamy nowego Cayenne. Jedną z najciekawszych jest wyświetlacz head-up, na którym prezentowane są najważniejsze informacje dotyczące jazdy. Dotąd Porsche nie oferowało w swoich autach takiego rozwiązania.

Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.

Porsche Cayenne E-Hybrid 2018Porsche Cayenne E-Hybrid 2018 fot. Porsche

Ceny i premiera Porsche Cayenne E-Hybrid

Rynkową premierę Porsche Cayenne E-Hybrid w Europie zaplanowano na końcówkę maja. Polskie ceny powinniśmy poznać bliżej debiutu. Na razie wiemy, ile hybrydowy SUV będzie kosztował w Niemczech. Tamtejszy cennik otworzy 89 822 euro, co w złotówkach daje prawie 380 tysięcy.

Audi A8 | Prezentacja

Czy podoba Ci się stylistyka nowego Porsche Cayenne?
Więcej o:
Komentarze (10)
Porsche Cayenne E-Hybrid
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: look

    Oceniono 3 razy 3

    Widzę, że od lat 90' w stylizacji nic się nie zmieniło (zupełnie jak w ładzie niwie) :D Pozdrawiam milośników marki :)

  • mocno_kwasny

    Oceniono 2 razy 2

    Na samym silniku elektrycznym Porsche Cayenne E-Hybrid przejedzie do 44 km.

    bu ha ha ha ha

  • kapre

    Oceniono 2 razy 2

    "Naładowanie nowego Cayenne z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, ładowanie z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny."
    Polska trudna jezyk, najtrudniejszy bardziej jak moto redaktor zaczyna pisac o elektrycznosci

  • Black Swan

    Oceniono 1 raz 1

    możże i jest szybki ale kurierom w busach i tak nie da rady... Ford Transit best ever...

  • Oceniono 1 raz 1

    łłłłłłeeeeeeeeee tam. My ze szwagrem, jakżeśmy łostatnio popili, tośmy księdzu w stodole przerobili Passata 1.9TeDei na gaz.Tera czekomy tylko jak to pierdyknie, ale huk bedzie na cało wieś.

  • Gość: Janko

    Oceniono 1 raz 1

    Żadne zaskoczenie, za jakiś czas będzie turbo s z silnikiem 4.0 V8 + elektryk taki jak w panamerze. Nie wiem co wy tutaj robicie drodzy redaktorzy, skoro takie oczywiste oczywistości robią na was wrażenie...

  • duszor

    Oceniono 13 razy 1

    Średnie zużycie paliwa: 3,2-3,4 l/100 km - Ale kogoś poniosła fantazja ha ha ha ha ha ha, za rok będzie 1,5 Litra :) A gazeta jak to gazeta ani słowa o takiej bzdurze tylko kopiuj wklej
    Ale jakie szybkie ładowanie normalnie wow, na ichniej ładowarce 2 do 3 godzin :D i przejadę 44 km, rozumiem że to taka sama bzdura jak i spalanie, czyli rzeczywiście przejedzie się z 30 km. Więc podróż z Krakowa do Gdańska ile zajmie jakieś 5 dni, na bateriach. Cóż za wspaniały wynik i jaka ekologia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX