Lexus ES - nowy sedan Lexusa po raz pierwszy w Europie

Lexus ES to model produkowany od prawie trzech dekad, ale dopiero teraz zadebiutuje na rynku europejskim. Przez ten czas japoński producent wprowadził na rynek siedem generacji średniej wielkości sedana.

Nowa generacja jest dłuższa, niższa i szersza od poprzednika. Dzięki większemu rozstawowi osi przesunięto koła bliżej narożników i zwiększono ich rozstaw. Tylna część nadwozia wyraźnie opada ku tyłowi. Dla wersji F Sport przygotowano tylny spojler, ciemne akcenty podkreślające charakter oraz zmienioną osłonę chłodnicy. W zależności od wersji w modelu ES są dostępne trzy rodzaje kół o średnicy 17-, 18-cali, a dla wersji F Spot 19-cali.

Na pokładzie znajdziemy systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji z ekranem o przekątnej 12,3-cala, współpracujący z siecią bezprzewodową. Oprócz tego znajdziemy manipulator Remote Touch, system rozpoznawania głosu oraz bezprzewodową współpracę ze smartfonem.

Nowy Lexus pojawi się na rynkach Europy Środkowej i Zachodniej tylko w jednej wersji - ES300h. Pod maską pracuje układ hybrydowy czwartej generacji. Wykorzystuje 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy wspomagany przez motor elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, a średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 4,7 l/100 km.

Samochód będzie sprzedawany z pakietem bezpieczeństwa Lexus Safety System +, w skład którego wchodzą systemy wykrywające przeszkody i pieszych, a także systemy ochrony przedzderzeniowej PCS wykrywający rowerzystów podczas jazdy w dzień.

Więcej o:
Copyright © Agora SA