Nowa generacja jest dłuższa, niższa i szersza od poprzednika. Dzięki większemu rozstawowi osi przesunięto koła bliżej narożników i zwiększono ich rozstaw. Tylna część nadwozia wyraźnie opada ku tyłowi. Dla wersji F Sport przygotowano tylny spojler, ciemne akcenty podkreślające charakter oraz zmienioną osłonę chłodnicy. W zależności od wersji w modelu ES są dostępne trzy rodzaje kół o średnicy 17-, 18-cali, a dla wersji F Spot 19-cali.
Na pokładzie znajdziemy systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji z ekranem o przekątnej 12,3-cala, współpracujący z siecią bezprzewodową. Oprócz tego znajdziemy manipulator Remote Touch, system rozpoznawania głosu oraz bezprzewodową współpracę ze smartfonem.
Nowy Lexus pojawi się na rynkach Europy Środkowej i Zachodniej tylko w jednej wersji - ES300h. Pod maską pracuje układ hybrydowy czwartej generacji. Wykorzystuje 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy wspomagany przez motor elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, a średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 4,7 l/100 km.
Samochód będzie sprzedawany z pakietem bezpieczeństwa Lexus Safety System +, w skład którego wchodzą systemy wykrywające przeszkody i pieszych, a także systemy ochrony przedzderzeniowej PCS wykrywający rowerzystów podczas jazdy w dzień.