Lexus ES - nowy sedan Lexusa po raz pierwszy w Europie

Lexus ES to model produkowany od prawie trzech dekad, ale dopiero teraz zadebiutuje na rynku europejskim. Przez ten czas japoński producent wprowadził na rynek siedem generacji średniej wielkości sedana.

Nowa generacja jest dłuższa, niższa i szersza od poprzednika. Dzięki większemu rozstawowi osi przesunięto koła bliżej narożników i zwiększono ich rozstaw. Tylna część nadwozia wyraźnie opada ku tyłowi. Dla wersji F Sport przygotowano tylny spojler, ciemne akcenty podkreślające charakter oraz zmienioną osłonę chłodnicy. W zależności od wersji w modelu ES są dostępne trzy rodzaje kół o średnicy 17-, 18-cali, a dla wersji F Spot 19-cali.

Na pokładzie znajdziemy systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji z ekranem o przekątnej 12,3-cala, współpracujący z siecią bezprzewodową. Oprócz tego znajdziemy manipulator Remote Touch, system rozpoznawania głosu oraz bezprzewodową współpracę ze smartfonem.

Nowy Lexus pojawi się na rynkach Europy Środkowej i Zachodniej tylko w jednej wersji - ES300h. Pod maską pracuje układ hybrydowy czwartej generacji. Wykorzystuje 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy wspomagany przez motor elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, a średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 4,7 l/100 km.

Samochód będzie sprzedawany z pakietem bezpieczeństwa Lexus Safety System +, w skład którego wchodzą systemy wykrywające przeszkody i pieszych, a także systemy ochrony przedzderzeniowej PCS wykrywający rowerzystów podczas jazdy w dzień.

Kia Stinger

Więcej o:
Komentarze (19)
Nowy Lexus ES
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • rmarcin555

    Oceniono 13 razy 7

    Zdecydowanie za mały grill.

  • Gość: Fabi(ed)a

    Oceniono 12 razy 4

    Jakiś taki "łódkowaty".

  • darpodinio

    Oceniono 13 razy 3

    Coś poszło nie tak...

  • Gość: JFL

    Oceniono 4 razy 2

    Co do jakości nie mam wątpliwości, bo Lexus to już legenda w tej kategorii. Natomiast w ogóle nie rozumiem idei z FWD. W tej klasie ? Coś, komuś chyba się pomyliło. Przynajmniej, jeżeli chodzi o Europę.

  • Gość: abc

    Oceniono 6 razy 2

    Pierwsze testy to niestety rozczarowanie - wyglada lepiej, niz jezdzi. Typowy sedan udajacy, ze ma cokolwiek wspolnego ze sportem. Do tego przedpotopowe multimedia a niby Japonia to taki nowoczesny kraj. Google Street View to powinien byc standard w klasie premium.

  • viggen

    Oceniono 4 razy 2

    To już nie będzie lex. Autor zapomniał, że nie będzie napędu na tył. Widać to też po sylwetce - przednia oś cofnięta (to a propos kół bliżej narożników...). Szkoda:-(

  • Gość: VTG

    Oceniono 12 razy 2

    ło matko, ależ ohydny... a ludzie narzekają że to niemieckie auta są brzydkie..

  • rattenkrieger

    Oceniono 4 razy 2

    Niech zrobią w końcu wersję kombi.

  • edimerc

    Oceniono 14 razy 2

    Poczekam na następną wersję - łapacz komarów będzie jeszcze większy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX